Šie raliai – seniausios automobilių sporto varžybos, prasidėjusios dar 1931 m. liepos 24-ąją.
Neatsitiktinai Lietuvos automobilių sporto federacija ralį „Aplink Lietuvą“ laiko oficialia organizuoto automobilių sporto mūsų šalyje pradžia.
Kelionėse užgrūdintas duetas
Nieko nestebina iki šios dienos pateikę paraiškas dalyvauti lenktynėse per 40 ekipažų. Nebent išskyrus žinią, jog šįmet visą lenktynininkų koloną ves vieni labiausiai patyrusių šalies keliautojų, ne vieno rekordo autoriai Vitoldas Milius ir Aidas Bubinas.
V. Milių bene labiausia išgarsino jau viena pirmųjų jo ilgųjų kelionių iš labiausiai į vakarus nutolusio Europos žemyno Kabo de Roca taško Portugalijoje iki Vladivostoko, kurią jis sukorė vienas.
Taipogi ir nemažiau įspūdingi važiavimai iš šiauriausio Europos taško Nordkapo Norvegijoje į piečiausią žemyninės dalies tašką – Tarifą Ispanijoje, sunki ir sudėtinga kelionė po buvusias sovietines respublikas ir jų sostines daug nuotykių mačiusiu sovietinės gamybos „žiguliuku“, netikėtumų pilna kelionė po Indiją, kupinos atradimų, įvairiais rekordais vainikuotos kelionės elektromobiliais.
Bene sunkiausiu ir kartu įspūdingiausiu Vitoldas laiko net 23 000 kilometrų ilgio važiavimą iš to paties Nordkapo į piečiausią Afrikos tašką Keiptauną.
O kol kas paskutinį įrašą į Lietuvos rekordų agentūros „Factum“ sąrašą „AutoBild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius kartu Dainiumi Jaku padarė tik prieš mėnesį, elektromobiliu „Kia e-Niro“ arčiausiai pasienio esančiais asfaltuotais keliais apvažiavę Lietuvos perimetrą ir įveikę 1176 kilometrus, o kelionėje užtrukę rekordiškai trumpai – tik lygiai 22 val.
A.Bubinas – irgi gerai žinomas automobilių, o dar daugiau – motociklų sporto gerbėjams, daugelį ilgų ir varginančių kelionių, radusių vietos įvairių rekordų sąrašuose, dvirate transporto priemone įveikęs vienas.
Keliavo jis ir kartu su Vitoldu: į jau minėtą Tarifą iš Nordkapo ir kitais maršrutais.
Aidas – ne tik užkietėjęs keliautojas, bet ir garsus video operatorius, žurnalistas, motociklininkas ir... alpinistas.
„1000 km kelionė prasideda nuo pirmo žingsnio. Svarbu nebijoti žengti tą pirmą žingsnį, net jei bijai pačios kelionės“, – teigia A. Bubinas.
Kokia misija laukia ralyje „Aplink Lietuvą“?
Nulinio ekipažo funkcijos – gerai pažįstamos šiam duetui. Automobilių sporto gerbėjai dar gerai prisimena Vitoldą ir jo dukrą Augustę, kai šeimyninis duetas prieš gerą dešimtmetį nulinio ekipažo funkcijų mielai imdavosi bemaž kiekviename šalies ralyje, kitose varžybose.
„Ir ralyje „Aplink Lietuvą“ mūsų su Aidu funkcijos lieka tos pačios, – sako V. Milius. – Važiuosime pirmieji atidžiai stebėdami trasą bei vertindami aplinką, trasos tinkamumą varžyboms, įspėsime organizatorius, jei žiūrovai buriasi draudžiamose, pavojingose vietose“.
Visą šią informaciją „nulinukai“ pateiks oficialiems varžybų asmenims. Juk tik gavus paskutinio trasą pravažiavusio nulinio ekipažo patvirtinimą pradedamos varžybos.
Nulinis ekipažas turi dar vieną funkciją, kuri nėra nurodyta nei ralio taisyklėse, nei kituose oficialiuose dokumentuose.
„Nulinukai“ su švyturėliais bei naudodami garsinį signalą važiuoja anksčiau nei visi kiti varžybų dalyviai, todėl paskutinis toks ekipažas įspėja žiūrovus apie netrukus prasidėsiančias lenktynes.
Kelią rodys su „Metų automobiliu 2020“
„Nulinukų“ funkciją atliksiantys V. Milius su A. Bubinu į ralio „Aplink Lietuvą“ trasas išvairuos „Peugeot 208“ – Europos „Metų automobilį 2020“, neabejotinai tapsiantį dar vienu papildomu traukos objektu žiūrovams.
Ne tik tokį verdiktą paskelbusios 60-ties Europos automobilizmo temomis rašančių žurnalistų komisijos nuomone modelio sėkmę lėmė galimybė naująjį „Peugeot 208“ rinktis su benzininiu, dyzeliniu ar elektriniu varikliu, ryškus jo dizainas bei įdiegtos itin modernios technologijos.
Ar šis ekipažas išsamesnės pažinties su raliu „Aplink Lietuvą“ nesiruošia kitąmet pakeisti paraiška į lenktynininkų vietą ir siekiu kautis dėl Prezidento taurės?
„Sunku prognozuoti kas bus po metų, kur būsime ir ką veiksime mes, tačiau niekada nesakome niekada“, – intriguoja V. Milius.