Tik trečiadienį pagaliau pasijutau, kad atsimiegojau po Sarma ralio… Ralis buvo truputį ištęstas – nuo ketvirtadienio pietų iki vėlaus sekmadienio. Kėlėm anksti, gulėm vėlai – tad miego truputį trūko.
Įspūdžiai dar švieži, bet per tas tris dienas jau susigulėjo, tad mielai jais dalinuosi.
Į Sarma ralį, kuris buvo ir Lietuvos Automobilių Ralio Čempionato II-as etapas, važiavo gal 15 mūsų komandos narių. Trys ekipažai, mechanikai ir kiti pagalbininkai. Žiema Latvijos šiaurėje mus pasitiko –20 laipsnių šalčio ir gerokai daugiau sniego nei Lietuvoje, o kai kur pusnys kelio kraštuose vos ne žmogaus ūgio… Šiandien, kai pas mus toks pavasaris, apskritai jau sunku patikėti, kad visa tai buvo vos praeitą savaitgalį:
Mūsų su Martynu ekipažas po pirmojo LARČ etapo buvome ketvirti 2-oje įskaitoje. Įvertinę, kad į Sarmos ralį važiuoja pajėgūs konkurentai, kalbėjome, kad tikslas yra toliau kaupti taškus tiek, kiek tai mums leistų kovoti dėl prizinių vietų čempionate kituose etapuose. Paprasčiau sakant, gerai būtų užimti trečią vietą. Na, ketvirtą tai jau mažiausiai..
Ralio Sarma greičio ruožai vyko dvi dienas – šeštadienį ir sekmadienį.
Pirmą dieną buvo iš viso keturi greičio ruožai, kurių du – jau visai sutemus. Tai jau pakankamai retas atvejis šių laikų Baltijos šalių raliuose, tad buvo įdomu ir patiems važiuoti, ir pažiūrėti kaip kitiems sekasi. Beje, ankstesnei – Tarybų Sąjungos ralistų kartai, tai būtų visiškai įprasta. Tais laikais didžioji dalis ralių vykdavo naktimis.
Antrą dieną buvo labai įvairūs savo konfigūracija greičio ruožai, kurių kiekvienam reikėjo prisitaikyti vis kitaip. Apskritai, ralio keliai šiame regione yra turbūt geriausiai tinkami šiam sportui visame Baltijos šalių regione. Mums, kaip važiuojantiems čia pirmą kartą jie paliko labai gerą įspūdį.
Sarma ralyje, be šių varžybų įskaitos, vyko tokių čempionatų ir taurių etapai:
– Lietuvos Automobilių Ralio Čempionato (LARČ) II etapas;
– Latvijos Ralio Čempionato (LRČ) III etapas;
– Latvijos Ralio Taurės III etapas;
– North European Zone Rally Championship (NEZ) II etapas;
– North European Zone Baltic Winter Rally Cup (BWRC) III etapas.
Mūsų ekipažas užsiregistravo dalyvauti Sarma ralio R4 įskaitoje, bei LARČ ir NEZ etapų įskaitose.
Taigi kaip mums sekėsi įgyvendinti savo tikslus šiame puikiame ralyje..? Labai sunkiai. Ypatingai prastai pasirodėm pirmą dieną. Antrą dieną kažkiek geriau, bet to nebeužteko optimistiniams planams įgyvendinti. Visgi, nors esame nepatenkinti savo važiavimu, tačiau galutinis rezultatas yra visai patenkinamas. Daugiau apie tai:
Pirmieji 4 GR (realiai du greičio ruožai, kurie kartojami): Pravažiavus pirmus kilometrus patiems sunku patikėti, kad čia mes važiuojam... Gal perdegėm ralio laukimu, gal tai, kad ralis ištęstas – sunku buvo išlaikyti susikaupimą. Martynas prastai girdėjo stenogramą. Važiavo pasitikrindamas ir per daug atsargiai.
Ir ką čia daug pasakosi… labai blogai. Nieko negalime kaltinti – patys kažką darėme ne taip. Apie tai dabar daug kalbamės ir analizuojam – kad išvengti ateityje.
Važiavome padangomis, kurias naudojome Winter ralyje.
Patys greičio ruožai – ypatingai „užsukti“, dėl to vidutinis greitis nėra labai didelis. Tačiau vis tiek pavojinga, nes labai siaura, posūkis po posūkio, po tramplinų.
Pusnys aukštos ir kietos. Jei kabinsi – labai sudėtinga išsivaduoti.
Rezultatas po pirmos dienos (NEZ rezultatų dar nežinau, tad jų čia niekur nėra):
R4 įskaitoje: 5
LARČ 2 įskaitoje: 5
Apskritai Sarma ralyje: 21
Vakare Martynas nuėjo miegoti 21 val. Tikimės, kad tai padės :)
Antra diena.
GR5. Nuo pirmo GR bandėm atsigauti ir vytis. Labiausiai sekėme lietuvius, važiuojančius LARČ 2 įskaitoje ir stengėmės neblaškyti savęs kitais tikslais. Važiavom šį GR neblogai. Jis visiškai kitoks, negu vakarykščiai. Pirmoji pusė plati ir greita, bet dėl to neprarandanti savo šarmo (jei toks išsireiškimas tinka ralyje) Vietomis greitis siekė 190 km/h. Vietovė pakankamai atvira, o saulė dar žemai, bet jau plieskia – todėl kai kur į akis spigina kaip su ištisai veikiančia blykste...
GR Rezultatas:
R4 įskaitoje: 5
LARČ 2 įskaitoje: 5
Sarma ralyje: 18
GR6. Vienas sudėtingiausių ir įdomiausių ralio greičio ruožų. Labai keitėsi kelio danga, nuo gero sukibimo į blogą, siaura/platu. Pradžia apskritai – apledėjusiu dviračių takeliu, vingiuojančiu per mišką. Tada plati dalis, o po jos siaura ir slidi dėl didelio puraus sniego kiekio.
GR Rezultatas:
R4 įskaitoje: 5
LARČ 2 įskaitoje: 5
Sarma ralyje: 14
GR7. Kartojame jau važiuotą, penktą greičio ruožą. Laikas neblogas. Dar priartėjom prie lietuviškų ekipažų. Sankryžose matėm daug lietuviškų vėliavų – jėga!
GR Rezultatas:
R4 įskaitoje: 3
LARČ 2 įskaitoje: 3
Sarma ralyje: 12
GR8. Kartojame šeštą GR. Susikaupėm. Geriausiai suvažiuotas mūsų GR . Vienintelis greičio ruožas, kurį pravažiavę buvom patenkinti savo važiavimu ir rezultatu. Labai daug išlėkusių iš trasos automobilių. Tiek dar mūsų karjeroje nebuvome matę. Tas tik dar kartą įrodo, koks šis greičio ruožas sudėtingas – net ir vietiniams, Latvijos lenktynininkams. Čia liko Menesis, Svilis, Kravchenko, Gryazinas.
GR Rezultatas:
R4 įskaitoje: 2
LARČ 2 įskaitoje: 3
Sarma ralyje: 9
GR9. Greičio ruožas vėl kitoks. Didžioji dalis labai siaura. Net ne ralio metu prasilenkti su kitu automobiliu nebūtų įmanoma. Tikėjomės įsibėgėti, jautėmės gerai ir susikaupę. Tačiau… Greičio ruožo pradžioje prieš mus estų sportininkas padarė klaidą ir užstrigo pusnyje. Žiūrovai dėl to pradėjo mus stabdyti gerokai per anksti… Buvom sulėtinę jau koks pusė kilometro iki tos vietos, kur jis „parkavosi“:
Mes gi norėjom atakuoti, nes prieš šį GR nuo Roko Kvaraciejaus atsilikom tik 0,13 sek.
Vėl įsibėgėjus, siauros dalies pabaigoje pasivijome Mindaugą Daunoravičių, kuriam kažkas buvo sugedę ir važiavo lėtai. Siauroje dalyje aplenkti nebuvo šansų. Gerai, kad netrukus prasidėjo platesnė dalis ir mes jį aplenkėme. Pats manevras nebuvo lengvas, nes prieky važiuojantis automobilis kėlė nedidelę „sniego pūgą“ ir matomumas buvo prastas tiek, kad pačio beveik nesimatė. Čia vėl sugaišom laiko..
Kvaraciejus išsiveržė į priekį trimis su puse sekundės...
GR Rezultatas:
R4 įskaitoje: 4
LARČ 2 įskaitoje: 4
Sarma ralyje: 12
GR10. Tas pats GR9 kartojasi dar kartą. Bandėm dar „spardytis“, bet jau nebeužteko jėgų. Aš dar pasakiau, kad, mano nuomone, neverta bandyti išplėšinėti pergalę paskutiniame greičio ruože, kaip tai padarėme 2009 m. Saulės ralyje, laimėdami prieš D. Butvilą 1 sek.
Tačiau čia, kai dar tik antras LARČ etapas – neverta rizikuoti. Trečią ir ketvirtą vietą skiria tik 1 taškas.
Nusprendėme išsaugoti taškų kraitį ir nerizikuoti.
Nusileidome Rokui šiame GR 2,3 sek., o apskritai ralyje 5,5…
GR Rezultatas:
R4 įskaitoje: 3
LARČ 2 įskaitoje: 4
Sarma ralyje: 9
Taigi, galutinis rezultatas Sarma ralyje:
R4 įskaitoje: 3 vieta
LARČ 2 įskaitoje: 4 vieta
Sarma ralio bendroje įskaitoje: 8 vieta
Galime didžiuotis, kad lietuviai Latvijoje vykstančiame ralyje užėmė net penkias vietas dešimtuke, o „WELLMAN Rally“ team – tarp jų. Beje, apskritai dalyviai iš Lietuvos sudarė daugumą šiame ralyje – jų buvo daugiau net daugiau nei ralio šeimininkų – latvių. O pirmajame dešimtuke – tik vienas latvių ekipažas. Be jų ir be lietuvių vietas dešimtuke dar užėmė trys rusų ir vienas estų ekipažai. Taip pat didžiuojuosi ne prastesniais, nei krepšinyje, sirgaliais. Buvo toks jausmas, kad trispalvė ar palaikantys užrašai plevėsuoja vos ne ant kiekvieno posūkio. Taip ir kilo ranka pamojuoti, o poroj posūkių nesusilaikęs tą ir padariau..