Šios investicijos atsidūrė pavojuje dėl nepasitenkinimo, kilusio pakeitus variklius bei įvedus naująsias kuro naudojimo taisykles.
„Red Bull“ koncernas savo veiklą F-1 pradėjo prieš beveik 20 metų. Pradžioje kompanija rėmė ir buvo daline „Sauber“ komandos savininke. Kompanijos ryšys su F-1 žymiai sustiprėjo 2004 metų lapkritį, kai už 1 JAV dolerį iš „Ford“ buvo nupirkta sunkumų kamuojama „Jaguar“ komanda.
Tuomet buvo baiminamasi, kad pagrdindinis „Red Bull“ tikslas yra produktų reklama, o ne pergalės lenktynėse. Vėlesni įvykiai parodė, jog nuogąstavimai buvo nepagrįsti.
Po naujojo „Jaguar“ savininko atėjimo, komandos personalas išaugo beveik 300 žmonių. Pagal naujausius viešus finansinius duomenis, 2012 metais ekipoje dirbo 658 darbuotojų. Trys samdiniai „Red Bull Racing“ buvo itin svarbūs.
Pirmasis – Christianas Horneris, 2005 metais tapęs vienu jauniausių visų laikų F-1 komandos vadovų. „Red Bull“ C. Hornerį pasirinko ne vien dėl jaunystės. Pastarasis, būdamas vos 32-jų metų amžiaus, jau buvo spėjęs su savo vadovaujama „Arden“ komanda laimėti keletą „Formulės 3000“ čempionatų.
C. Horneris į „Red Bull Racing“ prisiviliojo Adrianą Newey, vieną talentingiausių ir sėkmingiausių F-1 bolidų kūrėjų. A. Newey apsispręsti padėjo pasiūlytas apie 10 mln. JAV dolerių siekiantis metinis atlyginimas.
Paskutinis dėmuo, užtikrinantis sėkmę, buvo Sebastianas Vettelis, prisijungęs prie „Red Bull Racing“ 2009-aisiais. Per pirmus savo atstovavimo komandai metus vokietis iškovojo 4-ias pergales.
Nuo 2010 iki 2013 metų „Red Bull Racing“ ir S. Vettelis buvo nesustabdomi. Komanda laimėjo 4 konstruktorių taures iš eilės. S. Vettelis tiek pat kartų iš eilės tapo pasaulio čempionu, gerindamas vieną rekordą po kito.
„Red Bull“ koncernas, norėdamas pasiekti tokių rezultatų, investavo milžiniškus pinigus. Finansinės ataskaitos parodė, kad po komandos įsigyjimo buvo išleista 1,2 mlrd. JAV dolerių. 2005 metais energetinių gėrimų kompanija investavo 100 mln., o 2012 ši suma išaugo dar 60 proc. ir sudarė 159,4 mln. JAV dolerių per metus.
Trys pagrindiniai F-1 komandų pinigų šaltiniai yra rėmėjai, komandų savininkai ir piniginiai prizai. Už pergalę 2011 metų čempionate „Red Bull Racing“ ekipa gavo apie 94 mln. JAV dolerių. 30 mln. buvo gauta už kontrakto su F-1 pratęsimą. Dar 91 mln. buvo surinktas iš komandos rėmėjų. Viską sudėjus, komandos įplaukos sudarė 374,6 mln. Atskaičius išlaidas, buvo gauta 7.5 mln. JAV dolerių pelno. Ir tai yra tikrai geras rezultatas F-1 ekipai.
Paprastai F-1 komandos išleidžia visas gautas lėšas. Yra tikima, kad geriau neturėti pelno, bet laimėti, nei uždirbti pinigų, bet pasirodyti prastai.
Didžiausia dalis pinigų sunaudojama naujų technologijų tyrimams ir plėtrai. Šios išlaidos „Red Bull Racing“ išaugo itin drastiškai po to, kai komandą įsigijo naujasis energetinių gėrimų gamintojas. 2005 metais naujų technologijų tyrimams ir plėtrai buvo skiriama 21 milijonas, o 2012-aisias ši suma išaugo 6 kartus iki 122 mln. JAV dolerių per metus.
Pergalės trasoje kelia komandų vertę, suteikdamos galimybę savininkams uždirbti daugiau pinigų, jei šie nuspręstų ekipą parduoti. Taip pat didėja tikimybė surinkti daugiau lėšų iš rėmėjų. Prekiniai ženklai yra pasiryžę mokėti žymiai didesnius pinigus tam, kad būtų susieti su nugalėtojais.
Prekės ženklo matomumas ir yra didžiausia nauda, kurią gauna „Red Bull“ koncernas dalyvaudamas F-1. Energetinio gėrimo logotipai puikuojasi matomiausiose „Red Bull Racing“ ir „Toro Rosso“ bolidų vietose. Skaičiuojama, kad „Red Bull“ reklamos vertės ekvivalentas yra apie 283 mln. JAV dolerių per metus. Reklamos vertės ekvivalentas (RVE) – kaina, kurią tektų mokėti norint gauti panašų vartotojų pasiekiamumą.
Taigi, per paskutinius 5 metus „Red Bull“ gavo naudos už maždaug 1,6 mlrd. JAV dolerių. Šios sumos užtektų padengti visas išlaidas patirtas remiant „Red Bull Racing“ ir „Toro Rosso“ ekipas. Matant tokią investicijų grąžą, būtų sunku patikėti, kad ekipa nuspręstų palikti F-1.
Tačiau RVE nėra tikros pajamos, o pinigai skiriami „Red Bull Racing“ yra tikros išlaidos. „Red Bull“ kompanija F-1 išleidžia dešimtadalį visų reklamai skirtų pinigų. Reikalai galėtų pasikeisti, jei F-1 nustotų tenkinti energetinio gėrimo gamintojo poreikius. Pergalingo laikotarpio pabaiga galėtų būti postūmis pergalvoti tolimesnį dalyvavimą šioje lenktynių serijoje.
Dietrichas Mateschitzas, „Red Bull“ kompanijos savininkas, teigė, kad naujieji varikliai ir kuro naudojimo taisyklės pažeidė „Formulę 1“. Todėl reikia priimti ir įgyvendinti sprendimus, leisiančius ištaisyti susidariusią situaciją: „F-1 turėtų būti, kuo visada ir buvo – kraštutiniu užsiėmimu. F-1 nėra sukurta tam, kad būtų siekiama kuo mažesnio kuro sunaudojimo, nei tam, kad būtų galima šnibždėtis lenktynių metu.“
Pasitraukimas iš F-1 be abejonės būtų vienas sunkiausių sprendimų D. Mateschitzui. Tačiau tai leistų „Red Bull“ kompanijai sutaupyti nemažai pinigų.
Parengta pagal „Forbes“