„Red Bull Racing“ vadovas Christianas Horneris: „Sėkmė Kinijoje – siurprizas“

„Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris pripažino, kad ekipos sėkmė Kinijoje jam buvo dideliu siurprizu: niekas nesitikėjo, kad RB12 bolidas šioje trasoje bus toks greitas...
Geri Halliwell ir Christianas Horneris
Geri Halliwell ir Christianas Horneris / „Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr.

– Daniilas Kvyatas Šanchajuje labai puikiai pasirodė...

– Atrodo, kad viskas klostėsi panašiai, kaip ir praėjusiais metais. Pačioje sezono pradžioje buvo kai kurių problemų, bet rusas labai gerai važiavo Bahreine, o dar puikiau pasirodė Kinijoje – tai suteikė jam didesnio pasitikėjimo savo jėgomis. Jis gerai važiavo per kvalifikaciją – jei finalinėje dalyje jam būtų pavykę atkovoti vos 0,1 sek, jis galėjo būti ketvirtas.

Šiandien 90 proc. sėkmės priklauso nuo mokėjimo išnaudoti padangų potencialą ant konkretaus bolido važiuoklės

Daniilas vis geriau pažįsta savo bolidą ir supranta, kaip dirba padangos, nes šiandien 90 proc. sėkmės priklauso nuo mokėjimo išnaudoti padangų potencialą ant konkretaus bolido važiuoklės. Padangos yra itin jautrios labai daugeliui faktorių. Bet yra sąlygų, prie kurių padangos dirba kur kas geriau ir Daniilas šias sąlygas palaipsniui perpranta. D, Kvyatas puikiai važiuoja, bet svarbu nepamiršti, kad jo komandos kolega šiuo metu yra labai geros formos ir itin pasitiki pats savimi.

– Ar, jūsų nuomone, D. Kvyatas galėjo finišuoti prieš S. Vettelį?

– Pasvarstykite patys: vidurinėje lenktynių fazėje Kvyatas važiavo prieš Sebastianą, kai jie turėjo vienodas padangas. „Ferrari“ negalėjo nieko padaryti, į ką mes negalėtumėme sureaguoti. Bet prieš varžybų pabaigą Vettelis gavo padangas, kurios kiekviename rate buvo daugiau nei pusę sekundės greitesnės...

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Kimi Raikkonenas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Kimi Raikkonenas

– Ką jūs manote apie incidentą pirmajame posūkyje?

– Aš mačiau, kad prieš Kvyatą atsivėrė labai plati erdvė ir jis tuo pasinaudojo, o jo manevre nebuvo nieko neleistino. Manau, kai Sebastianas nuodugniai išnagrinės šią situaciją, kas ten įvyko, jis pakeis savo nuomonę. Vietos iš vidinės trasos dalies buvo užtektinai. „Ferrari“ pilotai patys vienas kito nesuprato ir Kvyatas tuo pasinaudojo. Todėl, mano nuomone, tai buvo įprastas lenktyninis incidentas, kuriame nebuvo nieko draudžiamo.

– Ar jus nustebino, kad Danielis Ricciardo prasimušė į pirmąją starto juostą?

– Žinoma. Aš iki šiol esu šokiruotas dėl to, kas atsitiko šeštadienį. Šioje trasoje mums teko smarkiai perreguliuoti bolidus, kad mašina būtų labai greita 3 sektoriuje – mes supratome, kad ten mes galime turėti problemų. Todėl teko sumažinti prispaudžiamąją jėgą lyginant su kitoms komandomis, dėl to per lenktynes RB12 buvo labai greita.

Manau, kad per kvalifikaciją Ricciardo nuvažiavo idealų ratą. Antruoju bandymu Kimi Raikkonenas nesugebėjo pagerinti savo rezultato, o Vettelis finale nuvažiavo tik vieną greitą ratą. Gaila, kad Danieliui per lenktynes ne itin pasisekė, juk jis puikiai startavo, išsiveržė į lyderius, greitai važiavo tuščia trasa, bet vėliau pradūrė padangą į kažkokias nuolaužas. Gerai dar tai, jog visa tai atsitiko 3 sektoriuje.

Vargu ar australas būtų galėjęs pakovoti dėl pergalės, bet pagal greitį jis vienareikšmiškai buvo antras

Be to, jam nepasisekė ir su saugos automobiliu, nes po jo jis atsidūrė tik 18 vietoje, bet po to jam pavyko aplenkti tokias žvaigždes kaip Raikkonenas ir Hamiltonas. Tai buvo šaunu.

– Koks rezultatas, jūsų nuomone, buvo teoriškai įmanomas?

– Manau, kad 2 vieta. Vargu ar australas būtų galėjęs pakovoti dėl pergalės, bet pagal greitį jis vienareikšmiškai buvo antras. Bet vėliau estafetės lazdelę perėmė Kvyatas ir puikiai lenktyniavo, veikė labai protingai ir tvarkingai. Varžybų viduryje Vettelis net negalėjo iki jo prisikasti iki atakos distancijos, kad galėtų panaudoti DRS. Suprantama, kad pabaigoje Vettelis gavo minkštąsias padangas, kurias jis sutaupė per 3 treniruotę, o mes teturėjome tik vidutines padangas. Tačiau ir su jomis mūsų pilotai važiavo pavyzdingu tempu.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Po starto trumpai pirmavo Danielis Ricciardo
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Po starto trumpai pirmavo Danielis Ricciardo

– Vadinasi, kad jūs šiais metais galėsite realiai kovoti su lyderiais?

– „Mercedes“ ir toliau yra keliais žingsniais priekyje ir tegul jų vadovai nieko neklaidina, neva jiems kažkas lipa ant kulnų... O mes tikrai miname ant žaizdos „Ferrari“. Šis savaitgalis mūsų komandai buvo labai pozityvus. Aš nesitikėjau, kad Kinijoje mes uždirbsime tik vienu tašku mažiau nei „Ferrari“. Todėl galima tikėtis, kad techninės naujienos, ties kuriomis mes dabar dirbame, leis mums iki italų ekipos prisikasti dar arčiau.

„Mercedes“ ir toliau yra keliais žingsniais priekyje ir tegul jų vadovai nieko neklaidina, neva jiems kažkas lipa ant kulnų

– Ar laukiama, kad Monrealyje jūs gausite modernizuotą jėgainę?

– Taip. Tikiuosi, kad po to mes savo varžovams sukelsime dar daugiau nemalonumų.

– Ar jūs tikitės kur kas daugiau ir trasose, kur reikalaujama galingesnio jėgos agregato?

– Taip, kadangi ten mes turėsime galimybes kiek kitaip reguliuoti savo bolidus. Kai kurios trasos mums tinka labiau. Bet Kinijoje mes nesitikėjome tokios pažangos, ypač konkuruodami su „Williams“, juo labiau nesitikėjome lygiomis varžytis su „Ferrari“.

„Scanpix“/AP nuotr./Triumfuojantis Nico Rosbergas
„Scanpix“/AP nuotr./Triumfuojantis Nico Rosbergas

– Ar varžybos tapo įdomesnės, kai „Pirelli“ pradėjo siūlyti po tris padangų sudėtis?

– Gali būti. Komandos pradeda savaitgalius su skirtingais padangų komplektų skaičiais, todėl per lenktynes galima matyti labai įvairius strategijų variantus. Pažiūrėsime, kas bus dar po kelių etapų, kai komandos išsiaiškins smulkmenas, nes situacija turėtų stabilizuotis.

Pirmieji trys etapai iš tiesų buvo labai įdomūs, o šios lenktynės dar ir dėl to, kad 3 treniruotė vyko lyjant lietui, komandos galėjo sutaupyti keletą komplektų padangų ir jas panaudoti lenktynėse.

Įdomu stebėti ir tai, kokius variantus komandos skaičiuoja ir kokios yra taikomos strategijos.

Pavyzdžiui, Rosbergas pasirinko geltonas padangas antrai kvalifikacijos daliai ir per lenktynes tai jam gerokai padėjo, bet kitose lenktynėse toks variantas gali ir nesuveikti. Toks nenuspėjamumas yra labai geras, kaip ir naujos starto taisyklės, kuomet pilotas gali pasikliauti vien tik savimi.

Manau, kad per kitą posėdį Bernie Ecclestone pasakys: „Aš visuomet sakiau, jog kai greičiausi bolidai atsiduria gale, lenktynės būna visuomet įdomios“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis