Rekodinis „Formulės 1“ sezonas baigtas: svarbiausi faktai, skaičiai, netikėtumai

Savaitgalį Abu Dabyje finišavo F1 sezonas, kuris dovanojo gerų emocijų ir rekordų. Kodėl toks pavadinimas, turbūt, pakankamai aišku, mat Maxas Verstappenas šiame sezono pagerino net kelis rekordus.
Lando Norrisas – Brazilijos GP sprinto nugalėtojas
Lando Norrisas – Brazilijos GP sprinto nugalėtojas / Imago / Scanpix nuotr.

Apie paskutines sezono lenktynes skaitykite čia.

  • 19 – pergalių per sezoną skaičius
  • 10 – pergalių iš eilės skaičius.

Tokiu dominuojančiu būdu jis jau 3-ą kartą tapo čempionu ir visų laikų titulų lentelėje dalinasi 6-ą vietą su Jacku Brabhamu, Jackie Stewartu, Niki Lauda, Nelsonu Piquet, bei Ayrtonu Senna.

Daugiau kartų čempionate yra nugalėję tik penki pilotai – po 4-is titulus iškovojo Sebastianas Vettelis ir Alainas Prostas; Juanas Manuelis Fangio turi 5-is; o rekordinius 7-is kartus čempionais tapo Michaelis Schumacheris ir Lewisas Hamiltonas.

Paskutiniai 5 „Grand Prix“ nuo praeitos sezono apžvalgos prabėgo žaibiškai, tačiau niekuo neišsiskyrė nuo prieš tai vykusių – paradui vadovavo Verstappenas: 5 pergalės iš 5.

Beje, pagal pergalių karjeroje (54) rodiklį, Maxas jau yra 3-je vietoje F-1 istorijoje ir nusileidžia tik Schumacheriui (91) bei Hamiltonui (103).

Kokie gi esminiai įspūdžiai šio sezono pabaigoje?

Su ženklu +

„McLaren“

Metų atradimas ir ne kitaip! Sezono pradžioje atrodė, kad britai geriausiu atveju kovos dėl 7-os pozicijos, o sezoną jie užbaigė puikioje 4-oje, sugebėję panaikinti milžinišką taškų deficitą. Tiek Lando Norrisas, tiek stipriai pasirodęs jo kolega, sporto naujokas Oscaras Piastris, iškovojo pakankamai taškų ir aplenkė nepavejamus sezono pirmoje dalyje „Aston Martin“.

Maxas Verstappenas

Čempioniškoji sezono pabaiga – net 7-ios pergalės iš eilės. Maxas šįmet tiesiog dominavo ir labiausiai tai matėsi ne jo persvaroje prieš stiprius varžovus iš kitų komandų, o tiesiog sutryptas komandos kolega Sergio Perezas, kuriam pavyko iškovoti vos 48 proc. Verstappeno taškų t.y. meksikietis atsiliko daugiau, nei dvigubai!

Yuki Tsunoda

Japonas puikiai išnaudojo savo patirtį komandoje bei greitai perprato aerodinaminius atnaujinimus, pristatytus Las Vegase. Rezultatas, kaip tokiai ekipai, puikus. Be to, Danieliui Ricciardo parodyta, jog kiti metai nebus lengvi, o apie „Red Bull“ sugrįžimą, galbūt, teks net pamiršti visam laikui.

Lando Norrisas

Britas sėkmingai išnaudojo gerą „McLaren“ formą, pelnė taškų daugiau už Perezą ar Leclercą, tačiau suklydo Las Vegase. Bendrai, puiki sezono pabaiga ir daug žadanti ateitis stiprioje ekipoje.

Su ženklu -

„Aston Martin“

Žalioji ekipa taip ir neatsigavo po vidurio sezono nuosmukio. Automobilis yra mažiau klusnus, varžovų ekipų patobulinimai buvo sėkmingesni. Dabar šansas tik kitam sezonui.

Beje, Abu Dhabi spaudos konferencijoje komandos vadovas Mike Krackas labai gyrė Fernando Alonso indėlį į komandos sėkmę bei jo kovingumą, taip pat užsiminė apie galimą dar vieną kontrakto su ispanu pratęsimą, pasibaigus 2024-iems.

Lewisas Hamiltonas

Paskutinį sezono ketvirtį Lewisui sekėsi mažiau ir reikšmingų rezultatų pasiekti nepavyko. Taškais, skaičiuojant nuo Kataro GP, jis net nusileido kolegai Georgui Russelui, kuris ir pats nežibėjo.

Nepaisant to, pakankamai geras brito sezonas ir užimta 3-oji vieta. Turint omeny „Mercedes“ pajėgumą – tai yra pakankamai aukšta pozicija.

Tiesa ir deja, tai buvo antras septyniskart čempiono sezonas iš eilė, neiškovojus pergalių.

„Alpine“

Komanda taip ir nesugebėjo patobulėti bei akivaizdžiai nesusitvarkė su vidiniais nesutarimais, turint omeny ir incidentus tarp pilotų trasoje.

Sezonui komanda turėjo tikslą užimti „stiprią 4-ą poziciją“, o rezultate gavosi vos 6. Spėčiau, bus pokyčių vadovybėje (vėl).

Dar šis bei tas

„McLaren – Mercedes“

Pakankamai netikėtai „McLaren“ paskelbė apie variklių tiekimo sutarties su „Mercedes“ pratęsimą net iki 2030 metų. Ilgalaikis kontraktas, be kita ko, apibrėžia britų dalyvavimą tobulinant vokiečių ekipos variklius t.y. abi kompanijas/komandas sies gilesnis bendradarbiavimas. Geros žinios Lando Norrisui.

Sprinto formatas

F-1 paskelbė, kad (darkart) svarstys sprinto kvalifikacijos („Shoot-Out“) bei pačių sprinto lenktynių formatą. Labiausiai dabartiniuoju skundžiasi komandos, tačiau iš fanų/žiūrovų irgi gaunamas atitinkamas grįžtamasis ryšys.

Įdomus faktas

Jei Loganas Sargeantas liks „Williams“ ir kitiems metams, pirmąkart F-1 istorijoje komandų sudėtys nesikeis pereinant nuo vieno sezono į kitą.

Ką veikti pertraukos tarp sezonų metu

Trys mėnesiai be F-1. Ką veikt? Džiaugtis gyvenimu! O kai/jei ilgesys “Formulei-1” taps nepakenčiamas, siūlau peržiūrėt Keanu Reeves‘o keturių dalių dokumentiką apie neįtikėtiną „Brawn“ komandos 2009-ųjų sezoną.

Puikus, savo įdomumu nenusileidžiantis „Drive to Survive“, serialas. Jame 2009 metų istorija pasakojama, įtraukiant esminius tų įvykių dalyvius – Rossą Brawną, Patą Fry, Jensoną Buttoną, Rubensą Barrichello, bei daugelį kitų F-1 pasaulio ir tos legendinės „Brawn GP“ vardų.

NB Dokumentikos pavadinimas – „Brawn: The Impossible Formula 1 Story”.

Kita temą, kurią labai aktyviai ir stipriai reklmauoja F-1, yra jų oficialus „eSports“ čempionatas, kuris kaip mat prasideda sulig tikrojo čempionato pabaiga. Savaitgalį jau vyko sezono komandų ir pilotų pristatymas bei pirmas etapas Bahreine. Verta peržiūros – kovos, ne ką prastesnės už tikrąsias, o virtualių lenktynininkų lygmuo yra išties aukščiausias.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų