15min/Gazas savo „Facebook“ paskyroje jau skelbė, kad lietuviai Balkanų ralyje pasirodė labai sėkmingai.
Laimėjo „į vienus vartus“
Visą praėjusią savaitę bekelės lenktynių specialistai iš visos Europos lenktyniaudami tarpusavyje keliavo aplink Bulgariją atokiausiomis ir sunkiai pravažiuojamomis šios šalies vietomis. Iš viso per 8 „Balkan Offroad Rallye 2018“ varžybų dienas dalyviams teko įveikti 1 710 km greičio ruožais bekele: akmenuotais kalnais, smėlingais slėniais, gūdžiais miškais. Šį iššūkį priėmė ir 5 lietuvių motociklininkai, savo komandą simboliškai pavadinę „LT100“ vardu. Du iš jų – Aidas Bubinas ir Arūnas Gelažninkas kopė ant podiumo. Pastarasis ant aukščiausio jo laiptelio.
Arūnas planuoja dalyvauti 2019 metų Dakaro ralyje, tad tokios bekelės varžybos jam yra tarsi puikus pasiruošimas. O kad šis sportininkas nepėsčias, įrodė Balkanuose į lyderio poziciją išsiveržęs jau nuo pat starto iki pat finišo didinęs atotrūkį.
„Paskutinės dvi dienos buvo lengviausios. Turėjau didelį atotrūkį nuo antroje vietoje esančio vokiečio, tereikėjo važiuoti nedarant klaidų ir pasiekti finišą, kuris, beje, buvo labai gražus. Paskutinius porą kilometrų, kaip ir senajame Afrikos Dakare reikėjo įveikti paplūdimiu, ten mus pasitiko daug žmonių, kurie mojavo, šūkavo, švilpė. Labai gera emocija buvo“, – po finišo kalbėjo A. Gelažninkas.
Tai jam jau nebe pirmasis ralis šiais metais. Itin greitai motociklu važiuojantis sportininkas Dakarui ruošiasi ne uždarose trasose, o bekelės raliuose, mat ten didelę reikšmę rezultatui turi ir mokėjimas naviguoti, nes dideles navigacijos klaidas greičiu išpirkti sudėtinga. O motociklininkams tai ypač aktualu, mat jie neturi šturmano: jiems patiems tenka ir vairuoti, ir skaityti ant vairo į rulonėlį susuktą kelio knygą.
Du lietuviai ant podiumo
„Šį ralį vertinu kaip labai gerą treniruotę. Pradžioje šiek tiek strigau su navigacija, persistengiau. Norėjau ir greitai važiuoti ir gerai naviguoti, tačiau pasipylė klaidos. Gal trečią ar ketvirtą dieną pavyko viską sudėlioti į savas vietas, ir nors važiavau kiek ramiau, protingas važiavimas padėjo sulig kiekvienu greičio ruožu didinti atotrūkį nuo antrosios vietos. Nesiplėšiau, ir dabar net nesijaučiu labai pavargęs, galiu važiuoti toliau“, – aiškino A. Gelažninkas.
Pirmosiomis dienomis Arūnas sekė kitas lietuvis Aidas Bubinas, tačiau trečiąją dieną trasoje nusimontavus padangai jis kukurūzų laukuose turėjo remontuoti motociklo ratus plikomis rankomis ir praradęs itin daug laiko prieš save užleido vokietį Franką Modelį.
„Iš pradžių važiavome kartu su Arūnu, tačiau lengvesnė navigacija šiame ralyje leido jam pabėgti. Jokia paslaptis, kad jis yra greitesnis motociklininkas, tad su juo galime varžytis nebent naviguodami. Čia jam buvo paprasčiau ir jis parodė savo pranašumą. Gaila, kad dėl techninių problemų teko užleisti antrąją vietą, tačiau rezultatu aš esu patenkintas. Juolab iki šiol man dar neteko važinėti kalnuose. Tai labai gera patirtis. Dabar man tetrūksta pasivažinėjimo smėlynuose“, – pasakojo nepaisant gedimų trasoje ir netgi avarijos kaktomuša su visureigiu iškovojęs Aidas Bubinas.
Dėl finišo praliejo kraują
Vis tik Aido nuotykiai nebuvo tokie skausmingi kaip kitų tautiečių. Pirmosiomis dienomis arti lyderių trejeto buvęs Andrius Liškus raliui artėjant finišo link nukrito į 7 poziciją motociklų įskaitoje. Siekti rezultato jam sutrukdė trauma.
6 dieną jis du kartus virto nuo motociklo. Apgadino motociklą, nebegalėjo važiuoti taip greitai. 7 dieną jis krito trečią kartą, šį kartą stipriai apgadino ne savo transportą, o kūną. Pirmajame dienos greičio ruože kritęs nuo motociklo jis prakirto sau alkūnę. Pasiekus tarpinį finišą medikai dezinfekavo ir sutvarstė žaizdą. Po dienos finišo medikai atidžiau apžiūrėję sužalojimą išsiuntė jį į Varnos ligoninę. Žaizda alkūnėje buvo sukabinta 5 siūlėmis.
„Man sakė nebevažiuoti, ir pats galvojau pasitraukti iš lenktynių, tačiau sveikas protas pralaimėjo. Paskutinė diena nebuvo labai ilga, tad sėdau ant motociklo ir ramiu tempu kartu su Eugenijumi pasiekiau finišą. Dėl tų paskutinių kilometrų paplūdimiu tą daryti buvo verta“, – geros nuotaikos neprarado A. Liškus.
Lygiai tokį patį herojišką poelgį nusprendė padaryti ir kitas lietuvis Eugenijus Petruškevičius, kuris grūdamas nuo motociklo beveik iki kaulo praskėlė sau kelį. Priešpaskutinę dieną jis lenktynėse nebestartavo.
„Rezultato nebepasieksiu. Motociklas stipriai apdaužytas, nebevažiuoja taip, kaip turėtų. Be to, reikia gydyti žaizdą, o motociklininko aprangoje ji negyja“, – pasitraukimo priežastis pasakojo Eugenijus.
Tačiau paskutinę dieną jis vis tik užkūrė gerokai aplamdytą savo plieninį žirgą ir lėtu, ramiu tempu kartu su Andriumi pasiekė finišą. Kadangi Eugenijus vis tik kirto finišo liniją, jis buvo klasifikuotas 12 pozicijoje prieš visus iš lenktynių pasitraukusius motociklininkus.
8-oje pozicijoje liko tokio tipo ralio reido naujokas Leonidas Kapustinas. Šiam sportininkui tai buvo pirmasis tokio ilgio ralis kur pačiam naudojantis organizatorių pateikta kelio knyga reikėjo ieškoti kelio.
„Man tai buvo sudėtingas ralis, rimtas pirmasis krikštas. Galėjau važiuoti greičiau, technika leido, tačiau nenorėjau pasiklysti ir važiuoti tvarkingai. Ralis patiko, sukaupiau geros patirties“, – komentavo Leonidas.