Šiais metais nugalėti jis sieks su rimta komanda – „Balpol-15min powered by Oktanas Racing“. Pergalės šiose lenktynėse skonį žinantys Nemunas ir Nerijus Dagiliai kartu su R.Kupčiku 1000 km lenktynėse vairuos „Porsche Carrera 911 997 GT3“ automobilį. Likus mėnesiui iki lenktynių, Robertas, dirbantis Lietuvos „Porsche“ atstovybės serviso vadovu, pasidalijo mintimis apie artėjantį iššūkį, kodėl važiuoti sausoje trasoje yra nuobodu ir kodėl jam patinka „Porsche“ automobiliai.
– Robertai, esate laimėjęs daugelyje lenktynių, tačiau „Eneos 1000 km“ – nė karto, nors kelis kartus lipote ant antro ar trečio podiumo laiptelio. Ko pritrūkdavo?
– Sunku pasakyti, ko pritrūkdavo anksčiau. Gal šiek tiek nesisekdavo sudarant taktiką, atsirasdavo techninių problemų.
Kita vertus, važiuoju ne su ta mintimi. Aišku, laimėti norisi, kaip ir visiems, bet man lenktyniauti yra tiesiog malonumas. Važiuojame linksmai praleisti laiką.
Visas komandas, kurioms iki šiol atstovaudavau, rinkdavausi ne tik dėl jų galimybių laimėti, bet dėl narių. Man svarbi gera nuotaika ir atmosfera komandoje.
– Lenktyniavote pačiais įvairiausiais automobiliais. Ar teisingas yra posakis, kad „Porsche“ automobilius lenktynėse vairuojantys sportininkai nebegali greitai važiuoti kitomis mašinomis, nes „Porsche“ valdymas yra visiškai kitoks?
– Aš girdėjau šiek tiek kitaip: „Jeigu moki vairuoti „Porsche“, tai moki vairuoti bet kokį automobilį“. Iš esmės jo valdymas yra visiškai kitoks.
Jeigu BMW dar galima lyginti su kitais automobiliais, tai „Porsche“ yra unikalus.
Neseniai turėjau smagią diskusiją su vienu lenktynininku, taip pat 1000 km lenktynių dalyviu. Lyginome BMW ir „Porsche“. Jeigu BMW dar galima lyginti su kitais automobiliais, tai „Porsche“ yra unikalus. Kai gale variklis, tai pojūtis vairuojant yra visiškai kitoks. Jeigu vairuoji taisyklingai, tai nėra taip sudėtinga jį valdyti. Jeigu vairuoji netaisyklingai, tai automatiškai pradedi galvoti, kad jis nevaldomas.
Kai gale variklis, per greit atvažiavus į posūkį, atrodo, kad jis paprasčiausiai „nesuka“. Tada keikiesi, ko čia „nesuka tas priekis“, gal blogai sureguliuotas automobilis, tačiau viskas gali būti gerai. Tiesiog važiavimo stilius vairuojant „Porsche“ turi būti visiškai kitoks.
Automobilio priekyje svorio nėra, tad pradėti stabdyti reikia gerokai vėliau nei vairuojant kitus automobilius. Reikia „įstabdyti“ į patį posūkį, taip apkraunant priekinę ašį. Tuo ir geras „Porsche“ – gali išnaudoti tai, kad gali vėliau stabdyti ir tą daryti jau sukdamas į posūkį, kai kiti lenktynininkai seniai baigė stabdyti tiesiojoje ir tik pradeda posūkio manevrą.
Išloši nemažai stabdymo zonoje, o po to gali pradėti anksčiau greitėti – kadangi variklis užpakalyje, ratai labai platūs, svorio ten daug, tad galinės ašies „nenuplėšia“ per daug nuspaudus akceleratorių.
Laimi nemažai tiek stabdyme, tiek greitėjime – tuo šis automobilis ir yra ypatingas. Nors valdyti jį sudėtinga – sunku atprasti nuo kitų automobilių ir elgtis visiškai kitaip. Atrodo, kad stabdyti reikia pradėti čia, o iš tikro stabdyti reikia gerokai vėliau ir baigti tą daryti tik įvažiavus į posūkį. Kai tuos dalykus moki, kiti automobiliai pasidaro tikrai paprastai valdomi.