Pirmą kartą Pasaulio ralio-kroso čempionatas vykęs Abu Dabyje dalyvius pasitiko alinančiu karščiu. Tik išlipę iš lėktuvų komandos strategai ir lenktynininkai net neįtarė, kad legendinėje Formulės 1 „Yas Marinas“ trasoje teks kovoti ne tik su priešininkais, bet ir karščio keliamomis problemomis.
Per laisvąsias treniruotes visos komandos susidurė su aukštos temperatūros problemomis. Tvyrant aukštai temperatūrai trasoje, kaito automobilių stabdžiai, aušinimo sistemos. Testų metu taip pat išryškėjo, kad netgi lenktyniniuose boliduose užverda benzinas.
Tad pirmoji lenktynių diena prasidėjo termometro stulpeliui rodant 42-43 laipsnių Celsijaus temperatūros.
Keturi kvalifikaciniai važiavimai
Dviejuose pirmosiose kvalifikaciniuose važiavimuose „ESmotorsport-LabasGas“ komandos lenktynininkas parodė ne patį geriausią savo laiką.
„Nežinau trasos, nerandu sau dar patogios trajektorijos, tačiau su kiekvienu ratu aš vis greitėsiu. Kitas svarbus niuansas yra tai, kad vakščiojant trasa, galvojau, kad bus labai geras sukibimas. Pasirodo priešingai, trasa slidi, nėra sukibimo. O karščio iššūkis, gerai, kad kol kas tenka tik man. Lauke tvyro 42 laipsniai Celsijaus, o automobilyje temperatūra siekia netgi 70“, – sakė R.Baciuška po pirmųjų ratų laisvosiose treniruotėse.
Savo pažadą lenktynininkas ištęsėjo kitą, finalinę lenktynių dieną. Trečiojoje kvalifikacijoje pademonstravo penktą geriausią laiką. Tad abejonių neliko dėl vietos pusfinalyje. Visgi „ESmotorsport-LabasGas“ komandos lenktynininkas kojos nuo greičio pedalo nepatraukė ir ketvirtojoje, paskutinėje kvalifikacijoje.
Pusfinalio strategija
Iš karto po ketvirtos kvalifikacijos, tik sužinojus, kad pusfinalyje Rokas Baciuška startuos antroje eilėje, komanda pradėjo dėlioti strategija dėl patekimo į finalą. R. Baciuškos teigimu, iš komandos strategų gavo užduotį pusfinalyje važiuoti agresyviai.
„Komandos nariai pasakė, kad galiu aplenkti tik pirmame posūkyje. Arba dabar, arba niekada. Startas pavyko, po jo išvažiavome antri. Visus labai nustebinome. Trečiame rate pastebėjau, kad pradėjo kaisti variklis, o ketvirtame rate jis perkaito ir sistema nebeleido man greitai važiuoti. Dėl to reikėjo varžybas tiesiog užbaigti dėl taškų“, – po kovos pusfinalyje sakė „ESmotorsport-LabasGas“ komandos lenktynininkas.
Incidentas su suomiu
Tuo tarpu incindentą su Niclasu Gronholmu lietuvis komentavo kaip vieną iš ralio-kroso momentų.
„Čia yra ralis krosas ir kontakto negali išvengti. Tikslas buvo patekti į finalą, dėlto teko agresyviai važiuoti. Jį bandžiau lenkti per „kerbą“, bet viskas gerai baigėsi be didesnių nuostolių“, – sakė R. Baciuška.
Pirmąjį Pasaulio ralio-kroso čempionato etapą taškais laimėjo visas lenktynių dienas pirmavęs Kevinas Hanssenas. Antras liko su lietuvių mažą kontaktą pusfinalyje turėjęs Niclasas Gronholmas. Tiesa, jis finaliniame važiavime, stumtelėjęs Keviną jį aplenkė, bet už kontaktą gavo 3 sek. baudą. Trečias – latvis Janis Baumanis.
Lietuvis bendroje lentelėje po pirmojo etapo Abu Dabyje yra 9 vietoje, turėdamas 10 taškų savo sąskaitoje.
Po dviejų savaičių Pasaulio ralio-kroso čempionatas persikels į Europą. Balandžio 26-27 dienomis antrasis WRX etapas vyks Barselonoje.