Su ambicingu ir talentingu „Pieno Žvaigždžių“ ralio komandos pilotu kalbamės jam vėl grįžus prie įprastinio intensyvaus treniruočių grafiko. Prieš kelias savaites Latvijoje vykusiame „Madona“ ralyje patirta skaudi avarija sujaukė devyniolikmečio sportininko kruopščiai dėliotus sezono planus, bet neatėmė iš jo noro varžytis.
Rokai, teko girdėti, kad raliu užsikrėtei būtent po stebėtų WRC lenktynių Švedijoje. Kaip jauteisi po kelių metų jose dalyvaudamas jau kaip lenktynininkas?
Tiesa, mano pirmoji pažintis su raliu įvyko būtent Švedijos WRC etape, kurį stebėjau būdamas 14-os. Jausmas, praėjus vos 5-eriems metams stovėti nebe šalia trasos, o prie starto linijos – neįtikėtinas. Buvo kiek keista, kad dabar esu čia tam, kad dalyvauti, varžytis su tais, kuriuos kažkada mačiau būdamas žiūrovu.
Džiaugiuosi, kad paragauti WRC galėjau tokioj ankstyvoj savo ralio karjeros stadijoje. Po starto Švedijoje pasikeitė mano požiūris į sportą, pamačiau kaip atrodo aukšto lygio ralio varžybos. Tokiame ralyje suvoki koks svarbus tampa vien tik logistikos klausimas, kaip rimtai reikia paruošti automobilį tokiai ilgai distancijai, prie kokių mes nesame pratę.
Komandos nuotr./Rokas Kvaraciejus |
O ir grafikas varžybų metu WRC keliskart intensyvesnis nei buvome susidūrę: Lietuvoje ralio meistrai skundžiasi kai 20 km pervažiavimuose su dygliuotom padangom tenka įveikti, o Švedijoje pervažiavimai tarp greičio ruožų ir po 120 km būdavo. Visą varžybų laiką miegi vos po 5-ias valandas per parą, ir taip beveik savaitę – tokiame tempe įtampos nemažai, gana sudėtinga išvengti klaidų. Labai vertinu šią patirtį ir esu tikras, ji turės daug įtakos mano tolimesniems tikslams ir planams.
Šiemet Tau nauja ne tik WRC patirtis. Vilniaus ralyje pirmą kartą startavai su nauju šturmanu Audriumi Šošu ir iškart iškovojote prizinę vietą.
Audrius – labai didelę ir vertingą patirtį sukaupęs šturmanas, o ir šturmanų, dalyvavusių WRC tiek kartų, kiek tai darė jis, Lietuvoje daugiau nėra. Prieš „Vilniaus“ ralį rimtai treniravomės, įgavau daug pasitikėjimo savimi.
Gal kartais esu per didelis maksimalistas ir per retai būnu patenkintas savo rezultatu, bet pirmą kartą lenktyniauti su nauju šturmanu ir po beveik metų dalyvavimo varžybose su „Mitsubishi Lancer Evo X“ varžybose pagaliau iškovoti prizinę vietą ne tik klasėje, bet ir bendroje įskaitoje suteikia postūmio!
Tačiau kartu su Audriumi patyrei ir kone rimčiausią avariją savo ralio karjeroje, antrą šiais metais. Ar tokios avarijos Tavęs neatbaidys nuo automobilių sporto?
Egidijaus Babelio nuotr./Rokas Kvaraciejus |
Tai nėra maloni tema, bet vis tik tai – dalis automobilių sporto. Esu patyręs kelias avarijas varžybose Latvijoje ir anksčiau, bet ši, patirta „Madona“ ralyje – pati baisiausia. Kaip paaiškėjo vėliau, šiame ralyje startavome brokuotomis padangomis, kurios išplyšo gabalais.
Priežastys kaskart gali būti vis kitos, bet varžybose patirtos avarijos manęs negąsdina, priešingai, priverčia prisiminti kaip svarbu yra susikaupti, tiek per varžybas, tiek ir per greičio ruožų užsirašymą. Suvoki kaip svarbu į varžybas atvažiuoti „švaria galva“ ir pamiršti visus pašalinius dalykus, ar varžybų metu vietoj to, kad blaškytis po serviso zoną, ramiai pabūti su šturmanu.
Noriu dar kartą padėkoti visiems, padėjusiems mums su Audriumi „ Madona“ ralyje, be Jūsų palaikymo būtų buvę žymiai sunkiau.
Yra nemažai nusivylusių tuo, kad Lietuvos automobilių ralio čempionate nebeliko intrigos, sezono lyderiai po paskutinio LARČ etapo kaip ir aiškūs. Ką Tu manai apie šių metų čempionatą?
Šis ralio sezonas Lietuvoje tuo ir įdomūs, kad TOP-10 ekipažai vis keičiasi vietomis tarpusavyje, sunku prognozuoti kas kokį rezultatą pasieks kitame etape. Taip, pats čempionatas nebeteko intrigos po to kai tapo aišku, kad Dominykas Butvilas užsitikrino čempiono titulą savo klasėje, tačiau jis to vertas, daug dirbo ir ilgai šito siekė.
Smarkiai greitėja Dainius Matijošaitis, sublizgėjo Edvinas Rudaitis, gal net kiek per agresyviai. Gaila, kad šis sezonas toks nesėkmingas Vytautui Švedui, tačiau auga nauja lenktynininkų karta, kuri vieną dieną aplenks iki šiol buvusius greičiausius.
Visi TOP-10 lenktynininkai – puikūs žmonės, turintys ambicijų ir sportui atiduodantys visą savo laiką bei dideles lėšas, be jų ralis Lietuvoje nebūtų toks įdomus, koks yra šiandien.
Rokas Kvaraciejus ir Marius Samuolis |
O moterims, Tavo nuomone, automobilių sporte ar yra vietos? Jų lyg ir daugėja, bet tarp lyderių varžybose – vien tik vyriškos pavardės.
Moterys padaro automobilių sportą spalvingesniu, gerai, kad jų yra, juk sportas šis – ne iš lengvųjų. Bet manau, kad kai kurioms jų laiką skirtą fotosesijoms geriau būtų skirti treniruotėms. Inesa Tushkanova turi stiprius pagrindus, rimtą techniką ir gerą techninį aptarnavimą, bet verčiau jau tegu ji trasoje įrodo, kad yra pajėgi varžytis ne vien tik žodžiais. Na ir šiaip nemanau, kad tas nuogumas nuotraukose daug naudos sporte duotų – sportininkai pavyzdį turi rodyti savo sportiniais pasiekimais ir gerais darbais visuomenei.
Ar po to kai praleidote “Saulės” ralį, Jums su Audriumi dar bus įdomu dalyvauti šio sezono Lietuvos automobilių ralio čempionate?
Tai kad nebekovosime dėl prizinių vietų Lietuvos čempionate – detalė. Svarbu dalyvauti varžybose, kaskart įgauni vis daugiau patirties. O šis sezonas mums tikrai nebaigtas, sustoti nežadame. Esame labai ambicingi ir pateiksime dar ne vieną įdomią naujieną. Gerai, kad yra kritikų, kurie nepavargsta komentuoti – jų kritika tik dar labiau skatina tobulėti ir eiti į priekį, tačiau tie, kurie mano, kad mes nuleisime rankas – labai klysta! Į ralio trasas grįšime jau Zarasuose, „300 Lakes” ralyje.
Komandos nuotr./Rokas Kvaraciejus |