15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Samsung Fast Lap“ „debiutantas“ Paulius Insoda su greičiausiu žiedinių lenktynių automobiliu Lietuvoje: „Audi Xtra Coupe“

Paulius Insoda, vairuojantis „Audi Xtra Coupe“, yra vienas iš būsimojo „Samsung Fast Lap“ dalyvių. Iki šiol jis jau kelis kartus buvo užsiregistravęs į šias varžybas, bet taip ir nesugebėdavo startuoti. O kai pagaliau pasirodė starto-finišo tiesiojoje prieš mėnesį vykusiame antrame šių metų etape Rygos „Bikernieki“ trasoje, dėl techninių kliūčių neapvažiavo nei vieno greito rato. Tad „tikro“ Pauliaus važiavimo taip ir nematę, Palangos „Samsung Fast Lap“ etapą galime vėl vadinti pirmuoju.
„Audi Xtra Coupe“
„Audi Xtra Coupe“ / Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr.

P.Insoda dirba projektų padalinio vadovu įmonėje „Net Frequency“. Per pastarąjį dešimtmetį jis spėjo prisidėti prie daugiau nei 100 internetinių verslų sukūrimo ir vystymo Lietuvos bei užsienio rinkose.

Andriaus Lauciaus nuotr./Paulius Insoda, Audi Xtra Coupe
Andriaus Lauciaus nuotr./Paulius Insoda, „Audi Xtra Coupe“

Tuo tarpu Pauliaus laisvalaikis dedikuotas automobiliu sportui: šią sritį jis pažįsta iš įvairių perspektyvų. Yra dalyvavęs, organizavęs, teisėjavęs varžybose ir net ruošęs dokumentus, reglamentuojančius Lietuvos autosportą. Nors Pauliaus, kaip dalyvio, patirtis autosporte prasidėjo nuo ralio, po kelerių metų jis „užsikabino“ žiedinėmis lenktynėmis. Kaip pats sako: „Žiede labiausiai sužavėjo tai, kad kova vyksta ne tik su laiku ir savimi, bet ir su visiškai šalia esančiais varžovais.“

Paulius taip pat yra gerai žinomos „Xtra Racing“ komandos narys. „Xtra Racing“ ne tik aktyviai dalyvauja įvairiose varžybose, bet yra ir vienas didžiausių automobilių sportui skirtų prekių pardavėjų Lietuvoje.

„Samsung Fast Lap“ varžybose Paulių Insodą išvysime su „Audi Xtra Coupe“ automobiliu. Tai – įspūdingas, prieš aštuonis metus prasidėjęs ir dar tebesitęsiantis projektas. Tuo metu, 2003-iaisiais, Paulius su komanda turėjo keletą „Audi“ automobilių, garaže gulinčius „Audi S4 Quattro“ variklį su pavarų dėže ir šiokios tokios patirties ralyje, važiuojant su šiais vokiškais automobiliais.

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Paulius Insoda, Audi Xtra Coupe
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Paulius Insoda, „Audi Xtra Coupe“

Tad buvo nuspręsta viską sudėti į krūvą ir pažiūrėti, kas iš to išeis. O išėjo labai galingas, tačiau visiškai nevaldomas automobilis. Tuomet prasidėjo nesibaigiantys tobulinimo darbai, po kurių automobilyje nebeliko nei vienos originalios detalės, o visai nekaltas hobis peraugo į tikslą turėti patį greičiausią žiedinėms lenktynėms skirtą automobilį Lietuvoje.

To rezultatas – šiuo metu „Audi Xtra Coupe“ turi 2,2 l penkių cilindrų variklį su „Compturbo CT4367“ turbina, o šis derinys leidžia automobiliui pasiekti 620 AG. Iki 100 km/val. jis įsibėgėja per 3,2 sek (geltonojo kėbulo svoris – 1230 kg). Tai – greičiau nei beveik bet koks šiuo metu gaminamas „Lamborghini“ ar „Ferrari“ modelis.Jau kurį laiką neturime realių konkurentų Lietuvos trasose, tad lenktyniaujame patys su savimi

Kad ir kaip intriguojančiai skambėtų pasakojimas apie „Audi Xtra Coupe“, „Samsung Fast Lap“ galbūt bus pirmas šių varžybų etapas, kai galėsime išvysti tikrąsias šio automobilio galimybes. Iki šiol buvusiuose etapuose „Audi“ persekiodavo nesėkmės: vis nepavykdavo startuoti, o birželį vykusiame etape „Bikernieki Moto“ trasoje, pagaliau startavus, automobilis patyrė netikėtą gedimą ir nefinišavo.

„Kadangi ši trasa yra gana lėta ir labai vingiuota, susidūrėme su transmisijos aušinimo problemomis. Vienintelė priverstinio aušinimo neturinti dalis buvo galinis reduktorius, kuris perkaito ir, tiesiogine to žodžio prasme, susprogo. Nors sugebėjome labai operatyviai Latvijoje gauti tinkamą reduktorių ir jį pakeisti, per skubėjimą padarėme apmaudžią klaidą: neįpylėme tepalų. Todėl jau pirmame trasos posūkyje, važiuojant gana dideliu greičiu, jis užsikirto“, – aiškino Paulius. Taigi, lenktynių diena tąkart baigėsi taip ir neįveikus nei vieno greito rato.

Andriaus Lauciaus nuotr./Antrojo Fast Lap etapo akimirka
Andriaus Lauciaus nuotr./Antrojo „Fast Lap“ etapo akimirka

„Besiruošiant „Samsung Fast Lap“ etapui Palangoje, sumontavome priverstinį reduktoriaus aušinimą. Taip pat sudėjome naujas riboto slydimo transmisijos blokiruotes priekyje ir gale, tikintis, kad jos pagerins automobilio manevringumą lėtuose Palangos trasos posūkiuose“, – pasakojo Paulius.

„Samsung Fast Lap“ varžybos Paulių vilioja ir savo formatu, ir konkurencijos paieška: „Jau kurį laiką neturime realių konkurentų Lietuvos trasose, tad lenktyniaujame patys su savimi, gerindami „Nemuno Žiedo“ vieno rato įveikimo laikus. Šiemet pagerinome savo pačių pernai parodytą rekordinį laiką, apvažiuodami trasą per 1.15:643 min. „Samsung Fast Lap“ metu tikimės stiprios konkurencijos, be to, norime įrodyti, kad ir lietuviai moka patys sukurti ir pagaminti prototipinius automobilius, galincius varžytis su greičiausiais pasaulio automobiliais“, – mintimis dalinosi Paulius.

„Samsung Fast Lap“ varžybos – jau šį ketvirtadienį Palangoje, 11.45 val. Varžybų finalai prasidės penktadienį, 14.30 val.

Pauliaus Insodos su „Audi Xtra Coupe“ vaizdo siužetas iš automobilio vidaus „Fast Lap“ antrame etape Rygoje:

VIDEO: Audi Xtra Coupe - Fastlap 2011 II etapas, Bikernieki moto trasa, Paulius Insoda onboard

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais