„Visada galvojau tik apie tai, kaip aplenkti greitesnius už save. Niekada neskaičiavau laimėtų taurių, jų koks 100, bet man svarbūs tik 5 ar 6 apdovanojimai, primenantys sunkiausiai iškovotas pergales.“,- pasakojo lenktynininkas, tik visai nesenai suradęs laimėtiems trofėjams tinkamą vietą savo motociklų dirbtuvėse.
Savo pirmųjų lenktynių, įvykusių prieš daugiau nei dešimtmetį, Šarūnas tiksliai nebepamena. Vis tik pažinties su moto pasauliu pamiršti jam nepavyks – motociklininko kaktą puošia randas, primenantis jo kelio link čempiono titulo pradžią.
„Vaikystėjė labai mėgau važinėtis dviračiu ir vis svajojau, kad jis turėtų motoriuką. Būdamas 13-os už sutaupytus pinigus nusipirkau mopedą – rusišką „Delta“. Pradžia nebuvo sėkminga – jau antrą dieną juo važiuodamas nukritau, prasiskėliau kaktą ir kelioms savaitėms atsidūriau ligoninėje. O po kiek laiko jį iš viso pavogė...“,- prisiminė Šarūnas, vos prieš savaitę „Gazas.lt“ motociklų ekspozicijoje pristatęs savo Pasaulio „Supersport 600” motociklų čempionatui paruoštą „Yamaha R6“.
Iš asmeninio archyvo/Šarūno Plado karjeros akimirkos |
Po kelių metų pertraukos susiruošusio pirkti pirmą motociklą Šarūno tėvai nepalaikė: „Be abejo, nesidžiaugė, ir traumos, patirtos po mopedo avarijos, ir įsitikinimas, kad motociklai labai nesaugūs kėlė tėvams baimę. Iš tiesų, su mano užsiėmimu jie susitaikė ne taip jau ir senai, įsitikinę, kad dalyvavimas motociklų lenktynėse gerokai saugesnis nei važinėjimas gatvėmis.“
Lenktynininkas neslepia: „Buvo ir lakstymo gatvėmis, natūralu kad būdamas paaugliu su draugais palakstai. Čekiška „Jawa“ kelis metus buvo ir mano vienintelė transporto priemonė, važinėjau ja kiaurus metus. Bent vieną dieną nepavažinėjus, pradėdavo kankinti badas, taip mylėjau tą savo motociklą. Gana greitai supratau, kad „Jawos“ techninės galimybės neatitinka mano norų, bet apie japoniškus motociklus tuomet tik pasvajot galėjau žurnalus vartydamas.“
Svajonę apie japonišką motociklą Šarūnui pavyko realizuoti po kelių metų: „Dirbau, taupiau ir būdamas 18-os įsigijau „Suzuki“. Neverta lyginti jo su „Jawa“, greitai supratau, kad jis labai greitas, bet važinėjantis gatvėmis trūko iššūkio. Pradėjau domėtis tuo, kas vyksta Kačerginės „Nemuno žiede“ ir dar po kelių metų nusprendžiau – dalyvausiu lenktynėse.“
„2001 m., kai pradėjau dalyvauti lenktynėse, tarp Baltijos šalių motociklininkų lietuviai buvo silpniausi, pergales iškovodavo techniškai stipresni latviai ir estai. Savo pirmųjų lenktynių gerai nepamenu, starte jaučiau didžiulį jaudulį, tačiau motociklo techniniai parametrai leido varžytis iš karto keliose klasėse, stengiausi lenktyniauti kuo daugiau. Startuodavau kuo galingesnėse klasėse, kur kovojo stipriausi sportininkai – norėjosi palyginti savo galimybes, pamatyti kiek dar reikia tobulėti, kad aplenkti geriausius. Jau pirmajame savo sezone pavyko pasiekti gerų rezultatų, net ir patyrę sportininkai stebėdavosi kad “žmogus iš gatvės lipa ant kulnų“.
Iš asmeninio archyvo/Šarūno Plado karjeros akimirkos |
Šarūnas prisimena: „Iš pradžių nesijaučiau labia drąsiai – „Nemuno žiedas“ – labai nesaugi trasa, keletas lenktynininkų patyrė traumas, vienas netgi žuvo, bijojau susižaloti. Bet noras važiuoti ir laimėti nugalėjo. Ypač po žiemos trūkdavo adrenalino, įpratęs važinėtis motociklu kasdien, nekantriai laukdavau pavasario“.
Motociklininko noras tapti greičiausiu išsipildė – jau beveik 10 metų Šarūnui Pladui priklauso greičiausio „Nemuno žiedo“ rato įveikimo rekordas, kurį jis pats vis pagerina. Deja, išvengti nemalonių konfliktų lenktynių trasoje nepavyko ir Šarūnui.
„Paskutinėse 2003 m. sezono varžybose įveikęs tuomet greičiausią Baltijos šalyse latvį Bruno Rožkalns‘ą, laimėjau Lietuvos čempionato auksą „Superbike“ klasėje. B.Rožkalns‘as tuomet buvo lyg dievas, taip elgdavosi ir atvažiavęs į Kačerginę. Tose varžybose jis net naujų padangų savo motociklui nedėjo, kol nepamatė, kad silpnesnėje klasėje įveikiau kitą labai greitą latvių motociklininką. Tąkart Bruno nepasisekė dvigubai – paskutiniajame lenktynių rate jį aplenkiau, o bandydamas aplenkti mane jis griuvo ir sudaužė motociklą. Sekančio sezono metu pasirodė, kad latvis pralaimėjimo taip lengvai nepamiršo: toje pat trasoje mane lenkdamas taip stipriai trenkė alkūne į vairą, kad net sulinko sankabos rankenėlė. Situacija tapo labai pavojinga, bet motociklą suvaldžiau ir paskutiniuose ratuose vėl jį aplenkiau. Galit įsivaizduoti, kad situacija serviso zonoje po varžybų nebuvo iš lengvųjų, nedaug trūko iki muštynių.“
Pats savo motociklus lenktynėms ruošiantis Šarūnas sako: „Investuoti didelių sumų į motociklų parengimą Lietuvoje nėra būtinybės. Ir aš iki 2008 m. lenktyniavau standartiniais motociklais, tik vėliau pradėjau investuoti į variklio galios padidinimą. Rimčiausia investicija – naujasis „Yamaha R6”, pasaulio čempionate su standartiniais motociklais nėra ką veikti. Iš tiesų apie pasaulio čempionatą net nesvajojau, kartais juokais pagalvodavau. Iki šiol ten nėra lenktyniavęs nei vienas lietuvis, mums ir laimėjimai Lenkijoj ar Čekijoj yra vertingi, nes ten konkurencija didžiulė, laimėti yra sunku.“
Iš asmeninio archyvo/Šarūno Plado karjeros akimirkos |
„Pagrindinis mano tikslas – sudalyvauti, aukštų rezultatų kol kas nesitikiu. Lenktyniauti su greičiausiais pasaulio sportininkais reikia daug patirties ir intensyvių treniruočių užsienio žiedinių lenktynių trasose. Džiaugsmą kelia ir motociklo ruošimas, ir fizinis pasirengimas bei mintys apie artėjančias lenktynes. Pasitikėjimo suteikia ir artimųjų, ir „Dolce Moto“ komandos, kuriai atstovauju, palaikymas,“- pasirengimo pasaulio čempionatui nuotaikomis dalijosi Šarūnas.
Greičiausio Lietuvos motociklininko Šarūno Plado lenktynininius motociklus iš arti dar galite pamatyti GAZAS.LT motociklų ekspozicijoje, veikiančioje prekybos centro „Panorama“ pirmajame aukšte. Ekspozicija veiks iki kovo 31 d. Be Š.Plado „Suzuki GSXR 1000” ir „Yamaha R6“, eksponuojami ir du lenktynininko Manto Vyborno „BMW S 1000 RR“ bei du legendiniai „Harley-Davidson Lithuania“ klubo motociklai, kurių vienas įveikė net 11 tūkst. km žygį per visas Jungtines Amerikos Valstijas.