Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Savaitgalį „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynininkai į trasoje važiuos vienodomis padangomis

Šiemet gausiausioje Lietuvos RACE žiedinių lenktynių čempionato klasėje R3000 buvo konkurencinga premjera. Dalyviai važiavo su su to paties gamintojo, tipo ir dydžio padanga, rašoma pranešime.
M. Matukaitis (viduryje) ir I. Domeika (dešinėje) (Autoplius.lt Fast Lap nuotr.)
M. Matukaitis (viduryje) ir I. Domeika (dešinėje) (Autoplius.lt Fast Lap nuotr.) / Fast Lap nuotr.

Pernai šis pakeitimas įvyko silpnesnėse R1600 ir R2000 klasėse. Lenktynininkai movėsi vienodo dydžio „Nankang“ sportišką AR-1 „semi-slick“ tipo padangą. Žiūrovai išvydo labai artimą kovą, o dalyviai visą dėmesį sutelkė į meistriškumo gerinimą. Šiemet su tokiomis padangomis startavo R3000 klasės dalyviai. Masksimalus jų padangų dydis – R18 235/40/18. Taip pat vairuotojus šiemet sulygino reikalaujamas minimalus automobilio svoris. Automobiliai, kurių darbinis tūris nesiekia 2,5 litro, negali būti lengvesni nei 1 105, o iki 3 litrų – 1 190 kilogramų. Taigi sąlygos visiems jau beveik maksimaliai vienodos.

Turi su kuo palyginti

Ignas Domeika pernai tapo Lietuvos čempionu būtent R1600 klasėje. Šiemet jis persikėlė į daugiausiai dalyvių turinčią R3000 klasę. Čia taip pat jau pirmame „Autoplius.lt Fast Lap“ etape visi klasės dalyviai važiavo su „Nankang AR-1” padanga. Pasak lenktynininko, iš patirties galima sakyti, kad namų trasoje padanga veikia geriausiai.

Fast Lap nuotr./I. Domeikos automobilis (Autoplius.lt Fast Lap nuotr.)
Fast Lap nuotr./I. Domeikos automobilis (Autoplius.lt Fast Lap nuotr.)

„Nemuno žiede“ padanga puikiai sukimba. Tačiau trasose su nauju asfaltu ji kiek sunkiau nuspėjama. Aišku, visiems sąlygos yra vienodos, todėl kova labai artima ir vairuotojai gali parodyti savo meistriškumą. Šįkart konkurencija išliko iki pat finišo vėliavos“, – pasakoja pirmojo etapo nugalėtojas.

Jis šypsosi ir garantuoja, kad artima kova šiame sezone tęsis iki pat paskutinio etapo, nes dalyvių daug ir kiekvieno technika tobulėja.

Galios kintamasis sumažėjo

Mantas Matukaitis R3000 klasėje važiuoja jau trečius metus ir yra nuolatinis lyderis. Lenktynininkas pažymi, kad apskritai šiemet klasė pasiekė savo piką ir prie to prisidėjo vienodų padangų taisyklė.

Fast Lap nuotr./I. Domeika (Autoplius.lt Fast Lap nuotr.)
Fast Lap nuotr./I. Domeika (Autoplius.lt Fast Lap nuotr.)

„Konkurencingumas klasėje yra pasiekęs piką, nes dabar tai yra bet kokiu atveju gausiausia klasė tarp visų. Ar prie to prisidėjo tai, kad važiuojame su vienoda padanga? Ko gero, taip. Nelabai galiu vertinti padangos, nes mano automobiliui ji tiesiog per siaura. Automobilis pakankamai galingas ir per sunkus, kad 235mm pločio padanga susidorotų. Bet toks ir buvo organizatorių sumanymas, taigi jis pavyko“, – apie dalyvių suvienodinimą klasėje pasakojo M. Matukaitis, pridurdamas, kad bent jau vizualiai skirtumas tarp greičiausių ir lėčiausių lenktynininkų tikrai sumažėjo.

Jau nebe naujiena

Tuo tarpu Justas Gudavičius RACE lenktynėse apskritai yra naujokas. Ilgus metus jis dominavo „Street“ įskaitoje. Tik šiemet susidėjo į savo automobilį saugos lankus ir startavo R3000 klasėje. Vis dėlto „Nankang“ padangas jis išbandė vienas pirmųjų Lietuvoje.

Fast Lap nuotr./J. Gudavičius ir jo automobilis (Autoplius.lt Fast Lap nuotr (3)
Fast Lap nuotr./J. Gudavičius ir jo automobilis (Autoplius.lt Fast Lap nuotr (3)

„Prieš 3-4 metus kartu su Tomu iš „Autokulto“ eksperimentavau su įvairiais mažiau girdėtais padangų gamintojais. Tuo metu žiede važiavau daug, bet ne taip greitai, kaip norėjau, todėl ieškojau išeičių. Tas pačias padangas visuomet išmėgindavau ir slalome, taigi galėjau gana neblogai palyginti skirtingus gamintojus, modelius bei išmatavimus. Viena iš testuotų padangų buvo, ko gero, pirmieji „Nankang“ egzemplioriai Lietuvoje. Ši padanga buvo juntamai lėtesnė nei „Kumho“, bet turėjo didelį privalumą – platų darbinės temperatūros diapazoną, prognozuojamą valdymą ir tikrai ilgą gyvenimą“, – apie savo pirmą pasimatymą su „Nankang“ pasakoja jis.

Galiausiai į Lietuvą atvažiavo gamintojo atstovas iš Taivano ir pasikalbėjo su Justu apie lenktynininko įspūdžius. Jis papasakojo apie pakabos nustatymus bei darbines temperatūras ir kartu sutarė, kad padanga yra per kieta. Gamintojas laikėsi pozicijos, kad trumpinti padangos gyvenimą nėra gerai, bet Justas pasiūlė pasvarstyti ir išnaudoti faktą, kad padanga yra nekryptinė ir ratus galima patogiai ir greitai sukeisti vietomis, taip taupant ir tolygiai išnaudojant visas 4 padangas.

Fast Lap nuotr./J. Gudavičius ir jo automobilis (Autoplius.lt Fast Lap nuotr.)
Fast Lap nuotr./J. Gudavičius ir jo automobilis (Autoplius.lt Fast Lap nuotr.)

„Panašu, kad idėja gamintojui patiko, nes kitais metais padangos mišinys tapo minkštesnis ir kibesnis! Taigi, šiandien Nankang yra labai praktiška, mažai priežiūros reikalaujanti padanga. Ji kur kas mažiau bijo perkaitimo, dyla negreitai ir jos galima nusipirkti įvairių dydžių. Svarbiausia yra tai, kad gamintojas išties domėjosi vartotojų poreikiais ir net išleido R15 225/45 išmatavimą, kurio prašiau mūsų pokalbio metu“, – stebėjosi J. Gudavičius.

Pasak jo, vienoda padanga R3000 klasėje išlygina šansus ir leidžia sumažinti biudžetų skirtumų įtaką lenktynininkų turimam sukibimui ir tuo pačiu palengvina intrigą trasoje.

Ką į finišą atveš „Nankang“ padangos, o ką – „Nissan Navara“ saugos automobilis paaiškės jau labai greitai – birželio 23 d. „Autoplius.lt Fast Lap” lenktynių antrame etape, Rygos pakraštyje įsikūrusioje „Bikernieki” trasoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų