„Galimybė surengti tokio lygio varžybas – įvertinimas visai šaliai, o ypač – Šiaulių regionui, juk Aleksandrijos trasa šiuo metu yra viena geriausių Lietuvoje. Tai puiki žinia ne tik žiūrovams, kurie išvys aukščiausio lygio motokrosą, bet ir sportininkams iš Lietuvos – jie galės sulyginti savo jėgas su pačiais greičiausiais Europos motociklininkais“, – teigia Lietuvos motociklų sporto federacijos prezidentas Robertas Benediktavičius.
Aukštesnis organizacijos lygis
Paskutinį kartą Europos čempionato etapas Lietuvoje buvo surengtas 2012 m. – tuomet motoklubas „Šauliai“ jį organizavo šešis metus iš eilės. Tas pats klubas Europos čempionato varžybas organizuos ir šiemet.
„Teisė organizuoti Europos čempionatą skiriama klubams, kurie turi patirties rengiant tokio lygio varžybas. Mes patirties turime daug, tad pernai padavėme paraišką ir šiemet ji buvo patvirtinta be išlygų. Trasa taip pat turi atitikti daug reikalavimų – jie aukštesni nei, pavyzdžiui, Lietuvos čempionate“, – pasakojo motoklubo „Šauliai“ pirmininkas ir vienas iš artėjančio etapo organizatorių Darius Balčiūnas.
Aukštesnės kategorijos teisėjai, specialūs aplinkosauginiai reikalavimai, dušai – tai tik dalis specifinių Europos čempionato etapui organizuoti būtinų dalykų. Tokių eilučių, anot D. Balčiūno, yra daug ir jos gerokai padidina renginio organizavimo kainą.
Lietuvoje Europos motokroso čempionatui tinkamų vietovių nėra daug – tik Šiaulių Aleksandrijos ir Pakruojo rajono Petrašiūnų trasos. Joms taip pat galioja specifiniai saugumo, pločio ir kiti reikalavimai.
Nori patekti į dešimtuką
Europos čempionatas Lietuvoje – puiki proga vietiniams pasilyginti su greičiausiais viso žemyno sportininkais. Tokia proga pasinaudos ir praėjusių metų Lietuvos MX1 klasės čempionas Domantas Jazdauskas, toje pačioje įskaitoje lyderio poziciją užimantis ir po pirmojo 2019 m. sezono etapo Pakruojyje.
Bus matyti, kokie varžovai, konkurencija, tačiau lygis bet kokiu atveju bus labai aukštas ir užimti gerą poziciją sunku.
Beveik prieš dešimtmetį jis jau yra dalyvavęs Europos motokroso čempionate – tuomet paauglys su 85 kub. cm motociklu pateko į greičiausiųjų dvidešimtuką. Šiemet tikisi rezultatą pagerinti.
„Labai konkrečių tikslų neturiu, tačiau į dešimtuką patekti norėčiau. Bus matyti, kokie varžovai, konkurencija, tačiau lygis bet kokiu atveju bus labai aukštas ir užimti gerą poziciją sunku“, – sakė D. Jazdauskas.
Sportininko varžybų grafikas šiemet labai įtemptas: jis nori suspėti į visus Lietuvos, Latvijos ir Baltijos šalių čempionatų etapus, kuo geriau pasirodyti artėjantį savaitgalį vyksiančiame Europos čempionate ir patekti į Lietuvos motokroso rinktinę.
Galimybė išvysti ateities žvaigždes
Europos motokroso čempionatas sportininkams paprastai tampa tramplinu į aukštesnį lygį – pasaulio čempionatą MXGP. Maždaug prieš dešimtmetį vykusiuose Europos čempionatuose Šiauliuose dalyvavo šiandieniniai MXGP dalyviai – Arminas Jasikonis, Gautier Paulin, Tim Gajser ir kiti.
EMX65 ir EMX85 klasių čempionatai Europoje vyksta keturiose zonose. Šiaurės rytų zonoje, kurios etapas artėjantį savaitgalį ir vyks Lietuvoje, numatyti keturi etapai – vienas jau įvyko Ukrainoje, o po Lietuvos greičiausi motociklininkai keliaus į Latviją ir Estiją. Liepos pabaigoje geriausiai visose zonose pasirodę sportininkai lenktyniaus šių klasių Europos čempionato finale Čekijoje.
Vienas lietuvis 2018 m. tokiame finale jau dalyvavo – tai šiaulietis Marius Adomaitis, patekęs tarp greičiausių EMX65 klasės sportininkų visoje Europoje. Šiemet jis bandys pakartoti analogišką pasiekimą ir tam turi visus šansus – pirmame etape Ukrainoje užėmė 3 vietą.
„Open“ klasei priskiriamų motociklų čempionatas yra bendras visoje Europoje, jame 2019 m. – septyni etapai, o Lietuvoje vyksta trečiasis.
Visose trijose klasėse laukiama pasirodant daugiau nei pusšimčio sportininkų iš visos Europos ir dar kelių dešimčių greičiausių lietuvių.