„Varžybos „Arenacross“ tipo trasoje bus pirmosios mano sportinėje karjeroje. Šioms varžyboms pasiruošti gana sudėtinga – Lietuvoje tokio tipo motokroso trasų nėra, teks pasitenkinti įprastu pasiruošimo varžyboms būdu. Mano nuomone, sunkiausia „Arenacross“ varžybose bus atlaikyti visą važiavimą išvengiant didelių klaidų. Varžytis su Baltijos šalių elitu yra tikrai smagu, nes didelė konkurencija skatina dirbti vis daugiau ir daugiau,“ – sako 2014 m. Lietuvos motokroso čempionas „MX 2“ ir „Open“ klasėse, Vokietijoje vykusio „ADAC MX Masters“ čempionato bronzos laimėtojas Arminas Jasikonis.
Nors tarp pirmųjų „Arenacross“ varžybų dalyvių – ne vienas įvairių motokroso čempionatų nugalėtojas ir prizininkas, Lietuvos motociklų sporto federacijos prezidento Virginijaus Visockio teigimu, prognozuoti kas nugalės sekmadienį neįmanoma: „Pirmas kartas visiems, tokių varžybų pas mus iki šiol tiesiog nebuvo. Pats degu iš smalsumo pažiūrėti kaip kuriam sportininkui seksis važiuoti. Teorinį pranašumą gali turėti motociklininkai, važiavę superkroso trasose – jos panašiausios į „Arenacross“ trasas savo ilgiu: superkroso trasos būna 400 – 500 m ilgio, o „Arenacross“ – apie 300 m.
Daug labai stiprių sportininkų startuos „MX 2“ klasėje, čia, mano spėjimu, turėtų virti ypač įnirtinga kova. Šioje klasėje startuos Estijos superkroso čempionas Karelas Kutsaras, taip pat aštriu važiavimo stiliumi išsiskiriantis Janis Karklinš – šis latvių sportininkas varžosi itin ekstremaliai, iki galo išnaudoja atkarpas, nesibodi užkišti ir blokuoti varžovų. Nors taisyklės panašių veiksmų ir nedraudžia, bet ne visi sportininkai tai sugeba.“
Pasak V.Visockio, „Arenacross“ trasa atitiks visus Tarptautinės motociklų sporto federacijos tokioms varžyboms keliamus reikalavimus. „Šįryt į „Žalgirio“ areną pradėjome gabenti smėlį, reikalingą trasos įrengimui. Galima sakyti, jog per dvi dienas arena virs didžiausia smėlio dėže Baltijos šalyse: 200 sunkvežimių, 3000 tonų smėlio – tiek prireiks transformuojant areną į motokroso trasą. Iš keturių tiesiųjų ir aibės kliūčių sudaryta 310 m ilgio „Arenacros“ nuo įprastinių motokroso trasų skirsis ir taip vadinama „tarka“ – smulkiomis, arti viena kitos išdėstytomis bangomis. Įspūdingus šuolius į orą sportininkai pademonstruos ant finiše esančio tramplino, o kas išties moka važiuoti parodys „tarka“,“ – pasakoja vienas varžybų organizatorių V.Visockis.
Visi varžybose dalyvaujantys sportininkai su trasa susipažins tik sekmadienį, nuo pat ankstyvo ryto prasidėsiančiose treniruotėse ir kvalifikaciniuose etapuose. Unikalią galimybę susipažinti su motokroso žvaigždėmis ir iš arti apžiūrėti jų lenktyninę techniką, kurios bendra vertė gerokai viršija milijoną litų, turės ir žiūrovai – nors varžybų finalai prasidės 18 val., kiek anksčiau – nuo 17 val. sportininkai išrikiuos savo motociklus ir bendraus su gerbėjais.
„Arenacross“ finaluose nugalėtojus lems tikslumas ir greitis – klaidos trasoje ne tik atims iš sportininkų laiką ir sumažins jų galimybę laimėti, bet gali pelnyti jiems ir baudos taškus. Trisdešimt kvalifikacijos etapus įveikusių sportininkų finaluose varžysis asmeninėje įskaitoje trijose klasėse: jaunimo klasėje varžysis lenktynininkai su 85 kubinių centimetrų galingumo motociklais, „MX 2“ klasėje – su dvitakčiais 125 ir keturtakčiais 250 kub. cm. motociklais, „Open Pro“ klasėje dalyvaus pačius galingiausius motociklus, kurių darbinis variklio tūris – 450 kubinių centimetrų, vairuojantys meistrai. Superfinale susirungs aštuoni patys greičiausi sportininkai.