Sekmadienį Pavilkijo trasoje bus duotas startas Lietuvos automobilių kroso sezonui

Jau gegužės 22-ą dieną, sekmadienį Šakių rajone esančioje Pavilkijo trasoje bus duotas startas Lietuvos automobilių kroso A ir B lygų čempionatams. Tai bus pirmosios iš penkių šiame sezone numatytų lenktynių. Vienoje vaizdingiausių Lietuvos trasų skirtingose klasėse prie starto stos kone 60 dalyvių, rašoma pranešime.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Organizatorių nuotr.
Temos: 2 Šakiai Autokrosas

Šiais metais Lietuvos automobilių kroso A ir B lygų čempionatas žada būti išties intriguojantis. Tai byloja dalyvių registracija į pirmąjį etapą Šakių rajone, kur jau sekmadienį bus surengtas pirmasis sezono etapas, skirtas Pavilkijo trasos įkūrėjui Romualdui Barkauskui atminti.

Kaip teigia renginio organizatoriai, didžioji dalis lenktynininkų pasinaudojo išankstinės registracijos forma ir jau pareiškė norą varžytis sekmadienį, tačiau tikimasi sulaukti ir dar kelių sportininkų, besiregistruosiančių vietoje.

Nėra jokių abejonių, kad dalyvių skaičius bus maždaug 60. Ką tai reiškia? Tokia dalyvių gausa ir įvairovė neabejotinai sukurs intrigą trasoje, kadangi lenktyniaujančius vienoje geriausių Lietuvos trasų išvysime tiek senbuvius ar grįžtančius po pertraukos pajėgius dalyvius, tiek naujokus. Ir žinoma, visi jie į trasą pajudės per žiemą atnaujintais ar visiškai naujai sutvertais automobiliais. Taigi, metas apžvelgti klases.

„Mini Buggy“ klasėje, kurioje varžosi vaikai, registruoti šeši dalyviai. Visi jie jau matyti ankstesniuose sezonuose. Varžovai vienas kitą puikiai pažįsta, tad čia galima vėl tikėtis itin atkaklios kovos dėl kiekvieno trasos metro. Dungveckių giminė į lenktynes deleguos tris pilotus – Ąžuolą, Patriką ir Oskarą. Jiems pirštinę mes Kristupas Pilipavičius, Germantas Geležinis ir Adrijus Lugauskas.

Buvusi „Junior 1000“ klasė, kuri šiemet vadinasi „Yaris Cup“, kol kas sulaukė keturių dalyvių paraiškų. Ir čia kol kas dominuoja ne senbuviai, o naujokai. Iš praėjusiais metais matytų šios klasės atstovų kol kas registruotas tik Ignas Petreikis. Daug vilčių dedama į Matą Rimkų, kuris ankstesniuose sezonuose lenktyniavo regioninėse lygose, o dabar žengs į čempionatą. Kernius Šulinskas – dar vienas pakankamai daug kilometrų žvyru įveikęs jaunuolis. Jam Lietuvos čempionatas bus naujiena, tačiau savo galimybes jis anksčiau yra įrodęs tokiuose renginiuose kaip „Gravel Challenge“. Tačiau dabar viską reikės įrodinėti iš naujo. Prie šios klasės dalyvių prisijungs ir viena mergina iš Latvijos. Anksčiau Lietuvoje vykstančiose autokroso varžybose taip pat nelenktyniavusi Katrina Kleščevska gali tapti staigmena savo varžovams.

Visuomet intriguojančios akistatos vyksta klasėje „Super 1600“. Joje jau dabar registruotas visas šios įskaitos Lietuvos elitas. Iš viso čia užsiregistravo septyni lietuviai ir vienas latvis, o nebe labiausiai kraują kaitins ilgamečių šios klasės dalyvių Eriko Narbuto, Manto Laskovo ir Gražvydo Kielos dvikovos. Beje, pastarasis sportininkas į Pavilkijo trasą žiūri pagarbiai, kadangi praėjusiais metais finaliniame etape jis čia į šipulius sudaužė savo „Honda Civic“.

„Super 2000“ klasė taip pat žiūrovams dovanos aštrius momentus ir bekompromisę kovą, kadangi čia startuos net 10 pilotų. Praktiškai visi jie lenktyniavo ir praėjusiame sezone. Būtent šioje klasėje sezono nugalėtojas paaiškėjo tik paskutinėse varžybose, tad visi lenktynininkai puikiai supranta taškų svarbą ir sieks kuo aukštesnių galutinių pozicijų. Tačiau tokios pavardės kaip Modestas Banelis, Laurynas Paulauskas, Edvinas Miknius, Mindaugas Kanapackis ar Arnas Kanapeckas neleis nė akimirkai atsikvėpti stebint jų tarpusavio batalijas.

Pati galingiausia kėbulinių automobilių klasė „SuperCars“ jau dabar yra subūrusi šešis dalyvius. Itin intriguojančiai čia skamba Dovydo Padgurskio paraiška. Jis šioje klasėje startuos BMW 325 automobiliu. Sportininkui teks kovoti su tokiais šios klasės grandais kaip Jonas Ramanauskas, Ramūnas Zabiela, Paulius Šniukas ar Ričardas Mockus. Savo sugebėjimus ir automobilio potencialą šiemet bandys iš naujo įrodyti Domas Meilus. Pernai jam to padaryti nepavyko dėl nuolat lydėjusių nesėkmių bei automobilio techninių problemų. Tačiau nėra jokių abejonių, kad pragariško pernykščio sezono scenarijaus Domas Meilus kartoti nenorės ir per žiemą į savo „Subaru“ paruošimą sudėjo dar daugiau meilės, laiko ir pinigų.

Tikras pragaras užvirs klasėje „Buggy 1600“, mat čia tarpsezonio metu įvyko nemažai rokiruočių, kurios dabar žada visiškai neprognozuojamą pirmojo etapo baigtį. Šioje klasėje registruoti penki dalyviai. Čia susitiks visiems puikiai pažįstamas Saulius Žunda, Andrius Lugauskas, Robertas Janulis. Dar laukiama ir potencialaus dalyvio Tomo Zavarskio paraiškos. Šiemet gerokai sustiprėjęs techniškai sugrįžta ir Kęstas Krakys, kuris čia sės į dar dažais kvepiantį visiškai naują, Europos autokroso čempionato lygio bagį. Bene daugiausiai klausimų kelia Tomas Skrodenis. Daugkartinis Lietuvos automobilių kroso čempionas, sporto meistras, anksčiau lenktyniavęs kėbuliniu automobiliu, dabar sėdo į karjerą baigusio Tautvydo Urbos bagį. Taigi, tokia dalyvių rikiuotė žada visiškai nenuspėjamus dalykus ir daug kvapą gniaužiančių momentų.

B lygos čempionatas, kuris anksčiau vadinosi pirmenybėmis, sudarytas tradiciškai iš dviejų klasių. 1600 įskaitoje Pavilkijo trasoje pasirodys penki dalyviai. Čia matysime „Junior 1000“ klasę jau išaugusį ir su vyresniais varžovais startuosiantį latvį Dainį Zemnieką. Kartu su Vidmantu Šakiniu, Liutauru Mockumi ir Danu Januševičiumi čia varžysis ir viena dama Indrė Zatorskytė.

Išties solidžiai pirmame etape atrodo klasė 2000. Joje gautos net devynios paraiškos. Čia pasirodys ir vienas Latvijos lenktynininkas Juris Mesters, kuris mūsų šalyje jau ne sykį yra lipęs ant prizininkų pakylos. Senbuvių dalyvių sąraše panašiai tiek, kiek čempionato naujokų. Pavilkijo trasoje pasirodys visiems autokroso gerbėjams žinomi Gediminas Ašakėnas, Gytis Šatkauskas, Deividas Kusas, Edvinas Jevgrafovas, Mindaugas Skiezgilas.

Renginio plakatas
Renginio plakatas

Taigi, autokroso vakarėlis Pavilkijo trasoje tikrai bus kvapą gniaužiantis ir labai sunkiai prognozuojamas. Prie visos dalyvių kuriamos intrigos prisidės ir trasos specifika. Ištikimiausi autokroso gerbėjai žino, kad geriausios stebėjimui vietos, kuriose vyksta daugiausiai aštrių momentų, incidentų ir kontaktų tiesiog tirpte tirpsta, tad organizatoriai ragina į varžybas atvykti anksčiau ir užsitikrinti sau patogias pozicijas.

Oficiali renginio pradžia – 11.30 val., tačiau treniruotės bei chronometruojami važiavimai trasoje vyks dar iki tol. Bilieto kaina – šeši eurai. Trasos vietą žemėlapyje rasite paspaudę čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų