Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Slalomas Linkuvoje parodė, kaip iš vienos trasos galima padaryti du skirtingus iššūkius

Praėjusį pirmadienį Pakruojo rajone, Linkuvoje surengtas Lietuvos automobilių slalomo čempionato etapas. Tai trečiosios iš šešių, šių metų sezone numatytų varžybų. Jose dėl taurių ir metinės įskaitos taškų kovojo daugiau nei penkios dešimtys dalyvių.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / „Ms.sport_photography“ / LASF nuot.

Po poros metų pertraukos į Linkuvos miestelį sugrįžusios slalomo varžybos čia buvo sutiktos itin svetingai. Vienybės aikštėje, kuri geram pusdieniui tapo lenktynių trasa, susirinko gausus būrys žiūrovų, kurie tapo itin dramatiškų važiavimų ir kovos dėl sekundžių dalių liudininkais.

Varžybas čia surengė Pakruojo ASK, o jiems talkino ASK „Ladasport“ bei „Kupiškio auto-moto sporto“ pajėgos. Organizatoriai pratęsė ankstesnių metų tradiciją ir įsteigė Linkuvos seniūnės Gitanos Pašiškevičienės vardo taurę, dėl kurios visų klasių nugalėtojai kovojo superfinale.

Per dieną dalyviams čia tradiciškai teko įveikti dvi skirtingas trasas. Būtent tokį varžybų formatą numato Lietuvos automobilių slalomo čempionato reglamentas. Ir būtent trasos konfigūracija buvo tai, apie ką antroje dienos pusėje ėmė kalbėti dauguma dalyvių.

Po pirmųjų dviejų važiavimų trasa pasikeitė nedaug, tačiau organizatoriai viską apsuko atvirkščiai ir startą bei finišą sukeitė vietomis. Tai bylojo, jog trasos konfigūracija bus važiuojama iš kitos pusės. Tuomet ir paaiškėjo, kokią staigmeną dalyviams čia numatė varžybų rengėjai. Itin sudėtingu trasos elementu tapo pati lėčiausia ir siauriausia trasos vieta, kurią norint įveikti reikėjo ne tik preciziško tikslumo, bet ir puikių rankinio stabdžio panaudojimo įgūdžių.

Kai kuriems dalyviams klaidos kainavo ne tik sekundes, bet ir apgadintus ratlankius. Po šių varžybų savo vardo bortus Linkuvos Vienybės aikštėje turi mažiausiai penki sportininkai.

Dalyviai neslėpė, kad antroje trasoje įvažiuojant į įstrižai stovinčius vartus tarp dviejų gairelių iš anksto nenumačius teisingos trajektorijos jausmas buvo panašus, tarsi bandytum ranką per alkūnę lenkti į kitą pusę. Klaidos brangias sekundes čia kainavo ne tik naudojant atbulinę pavarą, bet ir nuverčiant gaireles. O kadangi Lietuvos automobilių slalomo čempionate visi važiavimai yra įskaitiniai ir visos klaidos bei baudos sumuojamos, pergalę šventė klydę mažiausiai.

FWD klasėje nugalėtoju tituluotas Agnius Narbutas su „Honda Civic“. Keturiolikmetis jaunuolis viename iš važiavimų užsidirbo net dešimties sekundžių baudą ir vos iš rankų nepaleido pirmosios vietos. Galutinėje rikiuotėje jį nuo antroje vietoje likusio Artūro Kupčiaus skyrė vos 0,1 sek. Su kiek daugiau nei dešimties sekundžių atsilikimu nuo lyderio šioje klasėje trečią vietą užėmė Alvydas Špakauskas.

RWD klasėje visa dieną užtikrintai lyderiavo Edvinas Sabalys, vairavęs BMW. Tiesa, jis pats sau įvarė šiek tiek baimės po to, kai paskutiniame važiavime kliudė net du kuoliukus ir gavo dešimties sekundžių baudą. Tačiau turėtos persvaros jam pakako už savęs penkių sekundžių pranašumu palikti Ovidijų Vaštaką. Trečias finišavo ir vos kiek daugiau nei pusę sekundės antrai vietai nusileido Darius Morkūnas.

AWD klasėje nugalėtoju tapo Tomas Markelevičius su „Toyota GR Yaris“ automobiliu. Jis per keturis važiavimus 22,2 sek. pranoko antroje vietoje finišavusį komandos draugą Arnoldą Bačelį, o trečioje vietoje įsitvirtino Pranas Gustas.

OC klasėje dar vieną pirmosios vietos taurę iškovojo Edvinas Sabalys, kuris čia net 13 sekundžių aplenkė Darių Morkūną. Ant trečiosios vietos laiptelio čia žengė Rytis Jankevičius.

Moterų klasėje etapo nugalėtoja tituluota nė vienos baudos neužsidirbusi Rūta Markelevičienė, važiavusi „Mitsubishi Colt“ automobiliu. Kadangi antroje vietoje finišavusi Justė Strups neišvengė klaidų, nugalėtojos persvara prieš persekiotoją čia siekė net 30 sek. Trečiosios vietos taurę iškovojo Ingrida Jakienė.

Jaunių įskaitoje niekas neprilygo Agniui Narbutui, kuris čia net 42 sek. pranoko artimiausią persekiotoją Kornelijų Poškų. Trečias čia finišavo Arnas Jakas.

Svečių klasėje susigrūmė keturi dalyviai. Čia vienintelis klaidų išvengė ir nugalėtoju tapo Andrius Simontaitis su „Honda Civic“. Antrąją vietą iškovojo Alvydas Špakauskas, o trečias buvo Adomas Gulbinas.

Po visų važiavimų kiekvienos klasės nugalėtojai prie starto stojo dar sykį. Čia jų laukė superfinalas, kurio nugalėtojui buvo paruošta Linkuvos seniūnės vardo taurė. Dalyviams čia nepakako po vieną kartą įveikti būtent tą klastingą antrąją trasą. Organizatoriai numatė tris važiavimus ir visi jie buvo įskaitiniai. Po atkaklios kovos paaiškėjo, kad itin daili taurė iš Linkuvos keliauja į Panevėžį. Ją iškovojo ir iš Linkuvos seniūnės Gitanos Pašiškevičienės rankų atsiėmė Darius Morkūnas, vairavęs „Mazda MX-5 Miata“.

Komandinėje įskaitoje triumfavo Panevėžio „Ekroso“ komanda, antroje vietoje įsitvirtino Pakruojo ASK, o treti – „Flameris Racing“.

Visų klasių nugalėtojus ir prizininkus apdovanojo Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Egidijus Janavičius, Pakruojo rajono meras Saulius Margis ir jo padėjėja Simona Lipskytė.

Kitas, jau ketvirtasis Lietuvos automobilių slalomo čempionato etapas įvyks Panevėžyje. Varžybos numatytos rugsėjo 10-ą dieną, 519-ojo Panevėžio miesto gimtadienio metu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?