Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Sniegą taškę ir blynus kirtę slalomo dalyviai iš Gustonių aerodromo išvijo žiemą

Sekmadienį privatus Gustonių aerodromas, esantis Panevėžio rajone, vėl sūbūrė tuos, kurie neabejingi automobilių slalomui ir veikiausiai paskutinėms sniego pusnims. Automobilių sporto klubas „Ladasport“ čia surengė Užgavėnių šventei skirtą slalomą.
Renginio akimirka
Renginio akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Savaitės viduryje iškritęs sniegas ir darganotas renginio rytas su viena kita iš dangaus krentančia snaige žadėjo, kad žiemos išvarymas iš panevėžiečių slalomo šventovės lengvas nebus. Į Gustonių aerodromą ankstyvą rytą susirinkę ir į rankas trasos schemą pasiėmę dalyviai aplink kūgelius vaikščiojo sniego danga, po kuria vietomis slėpėsi ledas.

Renginio organizatoriai kaip visada sugalvojo tokią trasą, kurioje neužtenka vien tik aklai spausti akceleratorių. Greitas atkarpas keitė aštrūs vingiai, prieš kuriuos blogai pasirinkus stabdymo tašką pasipildavo klaidos.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Dalyviams buvo skiriami trys važiavimai, o du geriausi parodyti rezultatai traukiami į įskaitą. Pirmasis važiavimas visiems dalyviams pateikė užduotį, kurioje pagrindinį vaidmenį atliko padangos ir teisingas elgesys vairu bei akceleratoriumi.

Grynas sniegas, nučiaužytas ir slidus apsisukimuose, nė vienam dalyviui negalėjo leisti pagalvoti apie geresnį rezultatą nei 1 min. 14 sek.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Vykstant renginiui oras keitėsi keletą kartų, kol galiausiai antro važiavimo metu iš dangaus ėmė kristi lietaus lašai. Automobiliams į šonus taškant sniegą ir orui šylant, vietomis ėmė rodytis asfalto danga. Tai reiškė vieną dalyką – atsiras sukibimas, bet jis nebus nuolatinis.

Antro važiavimo metu būtent sukibimo skirtumai ir kišo koją dalyviams – ėmė griūti kūgeliai, kurie vertinami baudos sekundėmis. Dalyvių parke tarp Užgavėnių blynus kertančių dalyvių greitai užvirė diskusijos ir dalijimasis įspūdžiais apie tai, kaip kuriam sekasi reaguoti į dangos pasikeitimus.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Tačiau aslfato lopinėliai, tiems kurie susitvarkė su dangos pasikeitimais, atnešė geresnius rezultatus. Antrojo rato absoliučiai geriausias laikas jau buvo 55 sek. Tai beveik 20 sekundžių geresnis rezultatas, lyginant su pirmuoju. Žinoma, abu geriausius laikus parodė slalomo vilkas Egidijus Nevulis.

Trečiasis važiavimas dalyviams buvo palankus tuo, visoje trasoje jau matėsi asfalto danga. Greičiai gerokai išaugo, o ir mąstyti apie trasos konfigūraciją nebereikėjo tiek daug – trajektorijos buvo nuvalytos ir aiškios.

Tiesa, tuomet klaidos pasipylė finiše, kai pervertinę jėgas ir degdami azartu išlošti dar kelias sekundės dalis, dalyviai pračiuoždavo bazę ir užsidirbdavo pragariškai skaudžią 10 sek. baudą.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Greičiausias ant asfalto buvo Klaudas Bučinskas, kurį organizatoriai vėliau apdovanojo kaip geriausio laiko autorių. Jis sugebėjo trasą įveikti per 49,77 sek. Taigi, tik įsivaizduokite, kaip keitėsi lenktyniavimo sąlygos, jei geriausi pirmojo ir trečiojo važiavimų laikai skyrėsi beveik 25 sekundėmis.

Džiugu, kad sniego destrukcija leido šitaip pasidžiaugti beišeinančia žiema, kadangi kitos ASK „Ladasport“ slalomo lenktynės jau veikiausiai vyks tik ant asfalto. Žiema iš Gustonių aerodromo išprašyta su blynais, gera nuotaika ir į visas puses ištaškytu sniegu.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Užgavėnių slalomą vainikavo apdovanojimai. Jų metu įvertinti trys greičiausi sportininkai iš kiekvienos klasės. Jaunių įskaitoje geriausiai pasirodė Rokas Banuškevičius, vairavęs „Honda“.

Anksčiau šis vaikinas slalomą stebėdavo per fotoaparato objektyvą ir aprūpindavo dalyvius sustabdytomis akimirkomis, tačiau pastaruoju metu jis ir pats nespjauna į slalomo treniruotes.

Antrą poziciją iškovojo Simas Junevičius, kuris vos 0,08 sek. aplenkė trečios vietos prizininką Julių Mališevičių. Abu sportininkai vairavo „Mitsubishi Colt“.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Moterų įskaitoje vis dažniau ant prizininkų pakylos matomas šeimyninis Aistės Stulgytės ir Virginijos Stulgienės duetas. Šįkart kiek mažiau nei viena sekunde buvo greitesnė dukra. Trečią vietą laimėjo „Toyota Celica“ vairavusi Greta Sausytė.

FWD klasėje nugalėtoju tapo šiame aerodrome, galima sakyti, užaugęs, įgūdžius tobulinęs ir iš jaunių klasės išėjęs Klaudas Bučinskas. Sport klasėje pademonstravęs absoliučiai geriausią laiką, jis pirmąją vietą pelnė ir FWD įskaitoje. Vaikinas įveikė „Opel“ vairavusį Audrių Brazdžiūną ir trečioje vietoje tarp 25 dalyvių finišavusį Valentiną Junevičių.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

AWD įskaitoje intriga taip pat laikėsi iki pat trečio važiavimo ir paskutinio dalyvio starto. Būtent paskutinis startavęs ir visuomet stabilumą demonstravęs Marius Zakas išvengė klaidų ir su „Subaru Impreza“ sau atsivežė pirmąją vietą, nustumdamas pozicija žemyn iki tol lyderiavusį Egidijų Nevulį su „Volkswagen Golf“ bei į trečią poziciją patraukdamas Tomą Markelevičių, vairavusį S6 modelio „bulką“.

Pozicija žemyn krito ir per žingsnį bei tik tris sekundes nuo prizininkų pakylos liko vienintelė šioje klasėje besivaržiusi moteris – Rūta Nedzelskienė, kuri taip pat pilotavo „Bulką S6”. Beje, su tokiu rezultatu R.Nedzelskienė būtų nesunkiai laimėjusi damų įskaitoje, tačiau ten jos važiavimus lydėjo klaidos.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

RWD klasėje, panašu, ryškėja naujas lyderis. BMW vairuojantis Gintaras Zabulionis už savęs paliko dar šešis analogiškų automobilių vairuotojus, artimiausią iš jų – Gediminą Baltrūną aplenkęs penkiomis sekundėmis.

Trečią poziciją užėmė retai kada be taurės namo grįžtantis Darius Jakštonis, kurį nuo antrosios vietos skyrė mažiau nei sekundė.

Sport klasėje nugalėjo dar vienas Bučinskų šeimos atstovas. Klaudo Bučinsko tėvas Saulius, vairavęs tą patį „Mitsubishi Colt“, šioje įskaitoje buvo viena sekunde greitesnis už Tautvydą Tarbūną.

Dėl trečiosios vietos užvirė įnirtinga kova tarp „Škoda“ vairavusio Aivaro Valentinavičiaus ir BMW vairuotojos Livetos Čekanauskaitės. Šių abiejų dalyvių dviejų geriausių važiavimų laikų suma buvo identiška – 1 min. 51,59 sek., tačiau nugalėtoju pripažintas A.Valentinavičius.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Toks sprendimas pagrįstas reglamentu, kuriame nurodoma, kad esant vienodiems laikams, aukštesnėje vietoje klasifikuojamas tas sportininkas, kuris geresnį laiką parodė paskutiniame važiavime.

Nors Livetos Čekanauskaitės pralaimėjimas ir apmaudus, tačiau ši sportininkė verta pagyrimo vien todėl, kad Sport klasėje aplenkė dar 20 oponentų, o su tokiu rezultatu būtų be problemų ir su beveik dešimties sekundžių persvara įveikusi visus vyrus RWD klasėje, jau nebekalbant apie triuškinančią pergalę moterų gretose.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Dalius Draugelis

Tačiau toks tas sportas, kuriame klaidos ir jų atnešamos sekundės tampa brangiausia valiuta siekiant prizininkų pjedestalo.

ASK „Ladasport“ klubo vadovas Dalius Draugelis pasidžiaugė, kad žiemos slalomai sulaukė ypatingo dalyvių dėmesio, o iš aerodromo visi dalyviai kaskart išvažiuodavo įgavę papildomų įgūdžių.

„Ačiū visiems, kurie dalyvavo žiemos slalomuose. Džiugu, kad tiek jaunimas, tiek vyresni autosporto mėgėjai renkasi saugias lenktynes uždarose trasose, kur gali išbandyti save ir daugiau suprasti apie vairavimą. Žiema baigėsi, tačiau jau planuojame kitus renginius, kuriuose lauksime visų, norinčių gerai praleisti laiką bendraminčių būryje. Sekite naujienas ASK „Ladasport“ paskyroje feisbuke. Ten skelbiamos renginių datos, vykdoma registracija“, – sakė renginio organizatorius Dalius Draugelis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos