Standartinė pakaba varžybų bekelėje neatlaikys

Bekelės maratono „4x4 Perimetras“ išvakarėse dalyviai suvažiavo į techninę komisiją. Šalia Druskininkų kempingo išsirikiavo įvairiausia technika: nuo Dakaro varžyboms Lietuvoje ruošto „Seat Leon“ prototipo, iki standartinio „Toyota 4Runner“ visureigio.
„4x4 Perimetras“ techninė komisija
„4x4 Perimetras“ techninė komisija / Egidijaus Babelio nuotr.

Organizatorių misija – pasirūpinti, kad į trasą išvažiuotų tik saugūs ir techniškai tvarkingi automobiliai.

Tuo tarpu, technikos paruošimas, kad ji atlaikytų ilgiausią, 2 000 km Lietuvos pasieniu besitęsiantį maratoną – galvos skausmas patiems dalyviams.

Egidijaus Babelio nuotr./„4x4 Perimetras“ techninė komisija
Egidijaus Babelio nuotr./„4x4 Perimetras“ techninė komisija

Amortizatoriai turi dirbti

Taigi nenuostabu, kad dalyvių parkas užsipildė tik rimtiems bekelės iššūkiams paruoštais visureigiais. Tačiau kalbinti dalyviai atskleidžia, kad didžiausi pokyčiai slypi tik pakaboje, ir aukšto profilio bekelei skirtose padangose.

Prieš kiekvieną duobę nestabdysi, taip prarandamas laikas, taigi per jas reikia šokinėti.

„Šiais metais automobiliui sumontavome gerokai tvirtesnius amortizatorius priekyje. Varžybų metu tenka važinėti toli gražu kelio vardo nenusipelniusiais, duobių išvagotais vieškeliais. Prieš kiekvieną duobę nestabdysi, taip prarandamas laikas, taigi per jas reikia šokinėti. Įprasti amortizatoriai nespėja dirbti, važiuojant didesniu greičiu jie nesugeria kelio nelygumų, automobilis šokinėja. O tokiais keliais reikia važiuoti bent porą tūkstančių kilometrų, taigi norint išvengti rizikos lenktynes baigti anksčiau laiko, verta pagalvoti apie stipresnius amortizatorius.“ – praėjusių metų „4x4 Perimetro“ varžybose išmoktas pamokas aiškino Michailas Rakulovičius.

Lenktynininkas pridėjo, kad jo vairuojamo „Nissan Patrol“ priekyje reikėjo sudėti itin stiprius amortizatorius, mat juos slegia retas ir itin sunkus 4 litrų dyzelinis variklis. 

Egidijaus Babelio nuotr./„4x4 Perimetras“ techninė komisija
Egidijaus Babelio nuotr./„4x4 Perimetras“ techninė komisija

70 km/val. taps iššūkiu

Reikėtų paminėti, kad greičiausioje „Extreme“ klasėje net ir greičio ruožuose bus ribojamas greitis, mat dalis dalyvių važiuoja be saugos lankų, tik su šalmais. Tačiau varžybų organizatorius Gediminas Grigaitis teigia, kad ir žvyro dangos keliuose leistinas 70 km/val. greitis leis išbandyti automobilio tvirtumą.

Dalyviams teks važiuoti ir siauromis, duobėtomis miško provėžomis, siaurais vieškeliais palei pasienį.

„Dalyviams teks važiuoti ir siauromis, duobėtomis miško provėžomis, siaurais vieškeliais palei pasienį. Įsivaizduokite duobėmis išvagotą žvyrkelį, besisukiojantį tarp medžių, ir pabandykite jame pasiekti 70 km/val. greitį. Net ir tiesioje atkarpoje visureigis su standartine pakaba esant tokiam greičiui nespėtų sugerti duobių ir nušoktų nuo kelio į krūmus,“ – vaizdžiai papasakojo G. Grigaitis, ir pridėjo apie gerų padangų svarbą.

„Labai smėlėtose trasose, ypač palijus, įprastomis keliams skirtomis padangomis visureigiai tiesiog užsikastų.“

Egidijaus Babelio nuotr./„4x4 Perimetras“ techninė komisija
Egidijaus Babelio nuotr./„4x4 Perimetras“ techninė komisija

Atlaiko ir standartiniai visureigiai

Rodos, turistinės klasės dalyviai, pagal kelio knygą apvažiuosiantys Lietuvą jos pasienio ruožu turėtų turėti mažiau rūpesčių. Štai Tomas Valūnas iš tiesų į „4x4 Perimetrą“ atvyko su kasdieniu „Toyota 4Runner“ visureigiu, tačiau pripažino prieš varžybas savo automobilį iškėlęs aukštyn.

„Pernai ropščiantis per didesnes kalvas, kelio sankasas ar tiesiog lipant per ant kelio nukritusius medžius teko ne kartą dugnu ant jų pasikabinti. Šiemet pasimokėme, automobilio kėbulą pakėlėme kiek aukščiau. Na, o visa kita liko taip, kaip išriedėjo iš gamyklos.“ – kalbėjo T. Valūnas, iškart papildęs mintį, kad aukščiau iškėlus automobilio prošvaisą, „4x4 Perimetro“ trasą būtų galima įveikti ir tiesiog galine ašimi varomu automobiliu. 

Egidijaus Babelio nuotr./„4x4 Perimetras“ techninė komisija
Egidijaus Babelio nuotr./„4x4 Perimetras“ techninė komisija

Rezultatą lems ištvermė

Organizatorius Gediminas Grigaitis su tuo sutiko, ir teigė, kad rezultatas priklausys nuo dalyvių meistriškumo ir ištvermės.

„2 000 km ilgio lenktynės vyks 60 valandų, laiko miegui nenumatyta. Ilgainiui pasipila klaidos, ir mašinos greitis trasoje niekaip nebegali kompensuoti laiko, praleisto beviltiškai klaidžiojant“ – sakė G. Grigaitis. 

Tokiam iššūkiui pasiryžo dvi dešimtys bekelės fanatikų, kurie savo kelionę aplink Lietuvą šalies perimetru pradės ketvirtadienį, 6 valandą ryto, Druskininkuose. Turistai, suradę visus palei pasienį išdėstytus taškus ir sportininkai, papildomai įveikę keturis greičio ruožus, ten pat turės atsidurti po 60 valandų. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų