Visiems šiems lietuviams tai pirmasis Dakaro ralis, bet toli gražu ne pirmosios ralio reido varžybos. Rokas Baciuška 2021 metais dalyvavo net keliuose tarptautiniuose ralio reido raliuose, o ryškiausias pasiekimas buvo penkta vieta Maroke.
Tomas Jančys karjerą pradėjo enduro raliuose varžydamasis motociklu. Beveik po 10 metų startų įvairiose varžybose Lietuvoje ir užsienyje, 2019 metais debiutavo ir finišavo „Africa Eco Race“ ralyje motociklu. „Africa Eco Race“ varžybos yra organizuojamos Dakaro ralio pirmtakų.
Kartu su Irmantu Tomas motociklais bekelės raliuose varžosi nuo 2015 m. O kaip komanda su motobagiu šiais metais yra įveikę tris ralius. Bene sunkiausias – Tuniso „Fenix“ ralis.
Rokas Baciuška įveikė pirmąjį greičio ruožą
Dakaro ralio debiutantas Rokas Baciuška pasiekė pirmojo greičio ruožo finišą – jo trasos įveikimo laikas 15 min ir 5 sekundės. Finišą sportininko motobagis pasiekė su viena nusimontavusia padanga nuo ratlankio.
„Tikrai saugiai važiavau, bet prakirtom ratą, gaila... Greičio ruožas įdomus, šiek tiek buvo baisių vietų. Toliau ramiai, dar yra daug dienų, viskas gerai, tik gaila, kad atsitiko taip kaip atsitiko dabar“, – finiše kalbėjo R.Baciuška.
Lenktynininkas pasakojo, kad prakirstas ratas smarkiai sumažino jo tempą ir dėl to prarado mažiausiai penkias sekundes.
Į finišą atvyko ir daugiau motobagių su prakirstu tuo pačiu galiniu ratu. Tarp jų 329 startiniu numeriu važiuojantis prancūzų bei 439 startiniu numeriu važiuojantis ispanų ekipažai.
Tomas Jančys su Irmantu Bražiūnu pasiekė pirmąjį finišą
467 startiniu numeriu pažymėtas lietuvių motobagio ekipažas pirmąjį greičio ruožą įveikė per 16 min ir 50 sekundžių.
Irmantas Bražiūnas išlipęs iš motobagio pasakojo, kad nors ne ant motociklo, bet grįžti į kopas smagu. Taip pat dar reikia laiko priprasti prie navigacijos: „Aš dar mokausi ir kol kas man patinka, bet navigacija čia kitokia. Daug informacijos, viskas viename ekrane, dar reikia išmokti naudotis.“
Vyras pasakojo, kad Tomas jį vežė labai smagiai ir nebuvo jokių nesklandumų. Pats vairuotojas Tomas Jančys su šypsena veide pasakojo, kad buvo pamiršęs, kokie čia nuostabūs vaizdai, ir džiaugėsi įspūdingais nusileidimais bei kopomis.
„Gal pusę važiavimo pratinausi prie bendro pojūčio, antroje pusėje jau laikiau savo tempą. Dar reikia priprasti prie bagio, nes su restriktoriumi visai kitas važiavimas nei buvau įpratęs, bagis sunkesnis“, – apie pirmus kilometrus Dakare pasakojo pilotas.
Kadangi ekipažui teko važiuoti, kai trasa jau buvo pravažinėta, vyras pasakojo, jog vietomis teko ieškoti vietų su kuo mažiau provėžų ir tvirtesniu gruntu.
Paklaustas, ar buvo vietų, kur buvo galima prakirsti padangas, T.Jančys minėjo, jog akmenuotas ruožas buvo trumpas, bet visoje trasoje galima rasti pavienių akmenų, į kuriuos prakirsti ratus pasirinkus netinkamą slėgį vienas juokas.
„Jeigu visas Dakaras būtų toks, kaip šis greičio ruožas, būtų super. Man toks skirtingų kelio dangų balansas patinka“, – kalbėjo T.Jančys.