Stasys Brundza 1006 km lenktynėse dalyvaus veteranų komandoje

Tituluočiausias šalies automobilių sportininkas, net dešimt kartų tapęs buvusios Tarybų sąjungos ralio čempionu, pelnęs geriausiojo XX-ojo amžiaus lenktynininko titulą Stasys Brundza lygiai prieš dešimt metų Palangoje po 1000 km lenktynių finišo paskelbė atsisveikinąs su aktyviuoju sportu.
Stasys Brundza
Stasys Brundza / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

S. Brundza nesurado geresnio būdo paminėti nuo duotų pažadų prabėgusį dešimtmečio jubiliejų, kaip lenktynių trasoje.

Lietuvos Respublikos Seimo narį, tituluočiausią automobilių sportininką kolegos gerbia kaip besąlygiškai besilaikantį duotojo žodžio. O kaip gi čia taip išėjo, kad kažkada ant vinies pakabintą lenktynininko šalmą S. Brundza vėl matuojasi prieš trečiadienį didžiausiame šalies kurorte prasidėsiančias „ENEOS 1006 km lenktynes“?

Stasys Brundza
Stasys Brundza

„Negaliu atsispirti trijų komponentų pagundai. Tai gerą aurą spėjusios pelnyti maratoninės lenktynės, gera bendraminčių ir vienmečių kompanija ir geras, gundantis automobilis, kurį maga kuo greičiau išbandyti“, - sugrįžimo priežastis lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ dėstė S. Brundza.

Beje, S. Brundza į Palangos trasą sugrįžta ne po dešimties metų pertraukos. 2006 metais jose debiutavęs su net 5,7 litro darbo tūrio variklį turinčia „Chevrolet Corvette”, 2008 ir 2009 metais čia jis pilotavo irgi greitą ir galingą „Ferrari F430“.

Taigi, automobilių sporto veteranui trečiadienį prasidėsiančios maratoninės lenktynės bus jau ketvirtosios ir trečiosios, kai davęs atsisveikinimo su didžiuoju sportu žodį visgi neatsilaikė magiškai šių varžybų traukai.

Šįkart S. Brundza bus olando Coro Eusero komandos „Cor Euser Racing“ narys ir drauge su jos šeimininku ir vadovu C. Euseru bei amerikiečiu iš Arizonos Jimu Briody pilotuos išskirtinį, irgi 5,7 litro darbo tūrio V8 variklį turintį „Marcos Mantis Cup Car Model 1“ prototipą, kuris išvysto 355 AG pajėgumą, gali pasiekti maksimalų 284 km/val greitį, o 100 km/val. greičio atžymą pasiekiantį vos per 4,3 sek.

Unikalus, vienintelis toks „ENEOS 1006 km lenktynėse“ ne tik automobilis, bet ir jį pilotuosianti komanda. Amerikietis J. Briody – vyriausias amžiumi kada nors šiose lenktynėse dalyvavęs sportininkas.

1944 m. vasario 12-ąją gimęs Jimas šeštadienį, kai startuos „ENEOS 1000 km lenktynės“, džiaugsis 72 metų, 5 mėnesių ir 8 dienų sukaktimi.

„Marcos Mantis Cup Car Model 1“
„Marcos Mantis Cup Car Model 1“

Vyriausias ne tik amžiumi J. Briody yra daugiausiai kada nors pasaulyje dalyvavęs 24 val. lenktynėse. Iš aštuonių dešimčių tokios serijos lenktynių, kuriose jis dalyvavo, J. Briody laimėjo 22, o ant podiumo stovėjo beveik 50 kartų.

S. Brundza, beje, gimęs irgi vasario mėnesį, už vyriausiąjį lenktynių dalyvį jaunesnis tik trejais metais, o jauniausiojo šios komandos sportininko C. Eusero jaunuoliu irgi jau nepavadinsi. Jam – 61-eri.

Nesunku įspėti, jog „Cor Euser Racing“ komanda ir vyriausia iš visų „ENEOS 1006 km lenktynėse“ dalyvaujančių ekipų. Sudėjus visų trijų jos lenktynininkų amžių gauname įspūdingą 202 skaičių.

Ko gero, mišri lietuvio, olando ir amerikiečio draugija gali didžiuotis ne tik brandžiu amžiumi, bet ir patirtimi, kurią pasverti daug sunkiau ir kuri taip reikalinga maratoninėse lenktynėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų