Stebinantis „Berner Rally Elektrėnai“ dalyvių sąrašas: kodėl verta laukti iki galo?

Jau šį šeštadienį tarp Vilniaus ir Kauno, bene vaizdingiausiose Lietuvos apylinkėse vyks 5-asis Lietuvos ralio čempionato etapas „Berner Rally Elektrėnai“, į kurį užsiregistravo per 100 ekipažų.
Rally Elektrėnai
Rally Elektrėnai / Organizatorių nuotr.

Tarp jų ir greičiausi čempionato lyderiai, aštriai važiuojantys naujokai, istorinė technika ir net bagiai. Kodėl verta stebėti visą ralio kanalą?

Įdomios bei greitos technikos bus tiek priekyje, tiek gale

Kartu su nuliniais, saugos funkciją prieš startą atliekančiais ekipažais Elektrėnų, Trakų ir Kaišiadorių rajonų žvyrkeliais rugsėjo 6-ąją ralyje lėks net 102 ekipažai.

Sportininkams startuojant kas minutę, automobilių kanalas, bent jau pirmuosiuose greičio ruožuose iki pirmųjų pasitraukimų, išsitęs daugiau nei pusantros valandos. Kadangi visi greičio ruožai kartojami du kartus, susiradus stebėjimui patogią vietą, ten galima praleisti visą pusdienį žiūrint į milžinišku greičiu uždarytais žvyrkeliais lekiančius automobilius.

Tačiau užkietėję ralio fanatikai retai nustygsta vienoje vietoje: pažiūri pajėgiausius sportininkus viename greičio ruože važiuoja į kitą sekti savo favoritų. Tačiau šiemet „Berner Rally Elektrėnai“ varžybose verta planuoti laiką taip, kad pavyktų pamatyti visus sportininkus, nes ir po dviejų tuzinų visais ratais varomų automobilių bus į ką žiūrėti.

Šiemet organizatoriai sportininkams numatė keturis ilgus, sudėtingus greičio ruožus, kurie bus kartojami po du kartus. Važiuojant juos pirmąjį kartą, po A lygos čempionato sportininkų juos važiuos ir sprinto, B lygos dalyviai, o ten taip pat yra aštriai ir dailiai važiuojančių ekipažų. „Berner Rally Elektrėnai“ bus finalinis ralio sprinto čempionato etapas, tad dalyviai spaus maksimaliai ir kovos dėl čempionų titulų.

Sprinte tiek „Open“, tiek bendroje įskaitoje pirmauja Benas Šimkus, važiuojantis „Mitsubishi Lancer“ automobiliu. Už jo startuos labai greitas 2WD įskaitos lyderis Darius Sukackas su BMW. Ir nors čempionato lyderiai turi nemenką taškų pranašumą prieš konkurentus, bus įdomu stebėti ir kitų vairuotojų kovas dėl likusių podiumo pozicijų klasėse. Štai, pavyzdžiui reikėtų atkreipti į dviejų BMW vairuotojų Gyčio Stalerūno ir Tomo Žemaičio kovą dėl antrosios vietos čempionate.

Praleidę visus automobilius į vienus vaizdingiausių greičio ruožų Lietuvoje išvažiuos ir SSV bagiai. Jų užsiregistravo net 9.

Itin ilga važiuoklės eiga pasižyminčioms lengvoms transporto priemonėms išgraužti keliai – vieni niekai, o prieš tramplynus niekas nė negalvoja apie greičio sumažinimą. Tiesa, jie turi savų pavojų: virsta itin lengvai.

Kovotojams dėl čempiono titulo – lygios sąlygos

Žinoma, didžioji dalis žiūrovų važiuos pažiūrėti į greičiausius šalies A lygos sportininkus, važiuojančius moderniausiais automobiliais. Senai Lietuvos čempionate buvo tokio aukšto lygio konkurencija. Net 8 ekipažai startuos tarptautinės „Rally 2“, buvusios R5 klasės, automobiliais. Iš viso – net 30 visais ratais varomų automobilių.

Viena įdomiausių – Vlado Jurkevičiaus ir Giedriaus Notkaus dvikovų dėl čempiono titulo. Antradienį rengtoje „Berner Rally Elektrėnai“ spaudos konferencijoje daugiausiai kartų per dešimtmetį čia nugalėjęs Vaidotas Žala prognozavo, kad Vladas čia turėtų nesunkiai laimėti, nes jis šiuo metu yra čempionato lyderis, taigi turėtų gauti pirmąją startinę poziciją, o ji bus itin svarbi.

Visa savaitė prieš ralį itin karšta, taigi keliai bus sausi ir dulkės. Ralio dieną vėjas nėra numatomas, dulkės gali taip ir neprasisklaidyti, taigi pirmasis ekipažas turės pranašumą prieš kitus. Tačiau paskelbus starto tvarką daug kas nustebo: pirmoji starto pozicija atiteko šiemet problemų turėjusiam ir dėl čempiono titulo nebekovojančiam Vaidotui Žalai, kad už jo važiuojantys čempionato varžovai Jurkevičius ir Notkus turėtų kuo lygesnes galimybes. Nereikėtų nurašyti ir Roko Steponavičiaus, bei Nedo Radišausko, intrigos gali įnešti ir Aronas Domžala iš Lenkijos.

Spausti turėtų ir N5 klasės dalyviai. Čia čempionato įskaitoje pirmauja Buivydų ekipažas, o į atlapus vienas kitam kabinsis Pauliaus Beniušio, Giedriaus Firanto ir Deivido Gezevičiaus ekipažai. Čempionato pozicijos spręsis ir LARČ1 įskaitoje, kur tarp pirmų trijų vietų taškų skirtumas visai nedidelis: dabar pirmauja Linas Vaškys, antras – Eugenijus Sladkevičius, o trečias – Deividas Gezevičius. Toks, kad po šio etapo viskas gali apsiversti aukštyn kojomis.

Vos 2 taškai skiria LARČ įskaitos vairuotojus: lenkas Adrian Reznik čia pirmas, o Petras Šaučiūnas – antras. Petrui šiemet šturmanauja vienas iš ralio organizatorių Žilvinas Juršys. O kitas organizatorius Ramūnas Čapkauskas pats sės už vairo.

Atsipalaiduoti jis negalės, nes vėlgi, vos 2 taškais pirmauja prieš Dakaro sunkvežimių vairuotoją Vaidotą Paškevičių. Elektrėnuose vyks žūtbūtinės kovos dėl čempionato pozicijų tarp šių ekipažų. O gal Ramūnas ir Petras Šaučiūnas turės didesnes galimybes laimėti, nes ekipažo nariai dirba su raliu? Organizatoriai sako, kad ne: renginio organizavimas sukelia daugiau streso, nei duoda naudos, o sportinę dalį bet kokiu atveju prižiūri LASF teisėjai.

Dviem ratais varomais automobiliais važiuojantys dalyviai gali nustebinti daug ko mačiusius

Tikrai verta palaukti dviem ratais varomų automobilių. Grįžta Martynas Samsonas su BMW M3. Paskutinis projektas su BMW, turinčiu aukštasūkį „Honda“ variklį nebuvo sėkmingas, Samsonas šių metų čempionato etapuose startuodavo, tačiau pirmuose greičio ruožuose dėl gedimų ir pabaigdavo varžybas. Dabar jis atsiveža modernizuotą BMW, kuris turės N5 atitinkančią stiprią važiuoklė, tik bus varomas galiniais ratais. Tikimasi, kad dabar finišą pasieks, o jei taip bus, tai jis pradžiugins daug žiūrovų efektingu važiavimu.

Varžovams gali būti sunku kovoti prieš Martyną, bet jie negalės atsileisti, nes turės varžytis tarpusavyje dėl čempionato taškų. LARČ7 įskaitoje gana saugiai pirmauja estas Markus Tammoja su BMW M3, tačiau dėl antros vietos vyks įdomi kova tarp Renaldo Šeinausko su turbininiu BMW ir Andrėjaus Apočkino.

Tikrai įdomu bus žiūrėti LARČ9 įskaitos sportininkus su „BMW Cup“ automobiliais. Trys geri draugai Markas Buteikis, Klaudas Bučinskas ir Emilis Kucka silpnais galu varomais automobiliais lekia kaip pasiutę lenkdami gerokai pajėgesnius varžovus. O juos vytis bando Mantas Garbuzas ir Jonas Miknius.

Dar vienas pasiutėlis prie vairo yra Mantas Kutka, su senu „Renault Clio“ skrendantis kaip ant sparnų. Jis dėl vieno nefinišuoto ralio dabar vos dešimčia taškų LARČ8 įskaitoje atsilieka nuo Mariaus Dainio, tad nereikia abejoti – spaus, kaip visuomet. Šiemet puikius rezultatus pradėjo demonstruoti ir „Junior“ bei LARČ4 grupės lyderis Aras Kvedaras su „Peugeot 208 Rally4“ automobiliu.

Taigi šių metų „Berner Rally Elektrėnai“ turėtų nustebinti itin aršia konkurencija ir spalvingu dalyvių parku.

Rusėjo 6 dieną, penktadienį Elektrėnuose vyks 10-ojo ralio atidarymo šventė, o varžybos vyks šeštadienį, nuo ankstyvo ryto. „Rally Freaks“ paruoštus žemėlapius ir visą informaciją galima rasti jų, arba „Berner Rally Elektrėnai 2024“ feisbuko paskyrose. Rugsėjo 7 dienos vakarą, pasibaigus raliui prieš apdovanojimus Elektrėnų centre vyks koncertas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis