Noras greitėti kainavo prizinę vietą
Šis sezonas KTK autoklubui prasidėjo ypatingai, o vasara ir per didelis noras nugalėti pateikė savo staigmenų. Jaunieji sportininkai rodė gana neblogus rezultatus mini ralio čempionate, o du klubo atstovai lipo ant podiumo „Aplink Lietuvą“ ralio maratone. Sezonas puikiai prasidėjo ir žiedinėse „Autoplius.lt Fast Lap“ varžybose, kur klubo nariai savo klasėje iškovojo trečiąją vietą. Tada buvo geras pasirodymas Estijoje ir ten iškovota 4-oji vieta. Toliau laukė pirmoji išvyka į nematytą trasą Poznanėje. Labiausiai lauktas etapas jauniesiems inžinieriams nebuvo svetingas ir jie savo pasirodymą baigė tik prasidėjus pirmajai lenktynių dienai.
Komandos vadovo P. Bonkevičiaus teigimu, prieš „Autoplius.lt Fast Lap“ etapą Lenkijoje komandos nariams norėjosi daugiau ir geresnių rezultatų, todėl buvo nuspręsta skubiai modifikuoti sportinį automobilį - tai ir buvo viena iš klaidų, neleidusių sėkmingai finišuoti.
Norėjosi pademonstruoti puikų rezultatą, kovoti dėl prizinių vietų, todėl modifikavome mūsų „Honda CRX“ variklį
„Sezono pradžia tikrai buvo gera. Paskatinti savo sėkmės, nusprendėme pirmą kartą sudalyvauti „Autoplius.lt Fast Lap“ etape Poznanėje. Norėjosi pademonstruoti puikų rezultatą, kovoti dėl prizinių vietų, todėl modifikavome mūsų „Honda CRX“ variklį. Prieš tai naudojome 1,6 l variklį, kuris tarnavo puikiai. Tačiau norėjosi greitesnio automobilio su mažesnėmis išlaidomis.
Esame KTK automobilių techninio eksploatavimo studijų programos studentai, todėl visus darbus nusprendėme atlikti patys. Įdėjome mažesnio litražo variklį (1,5 l), kurį kardinaliai perrinkome, pritaikėme stūmoklius nuo 1,3 l variklio tam, kad padidintume suspaudimo laipsnį ir būtų mažesnė degimo kamera. Esant tokioms sąlygoms, didėja detonacijos tikimybė, todėl pylėme etanolio ir programavome variklį ant stendo. Deja, pirmasis bandymas nepavyko ir variklis „užsilenkė“. Viską teko perdaryti iš naujo.
Visi šie veiksmai mums galios daug nepridėjo. Ją pavyko padidinti tik 10 niutonmetrų ir keliais kilovatais, o prie šių darbų laiko praleidome daugiau nei mėnesį. Finansiškai taip pat būtų buvę pigiau tiesiog įsigyti naują, nei kelis kartus perdarinėti turimą variklį.
Taip pat norėjome pagerinti automobilio oro dinamiką. Automobilio priekyje dėjome „spliterį“, per kurį įeidamas oras prispaudžia automobilio priekį, o gale daromas oro paskirstymas. Taip oras išsiskirsto už pavarų dėžės, kėbulo dugno detalių, duslintuvo ir sumažina pasipriešinimą. Visgi, rezultatą vertinti sunku, nes automobilis buvo neišbandytas oro tunelyje“, - pasakoja P. Bonkevičius.
Kas svarbiausia ruošiantis varžyboms
Pasak KTK autoklubo vadovo P. Bonkevičiaus, darbų paskirstymas buvo pagrindinė klaida.
Automobilį pradėjome ruošti ne iš tos pusės. Tai labai didelė pamoka ateičiai
„Automobilį pradėjome ruošti ne iš tos pusės. Tai labai didelė pamoka ateičiai. Mes visų pirma įlindome į konstruktorių darbus, o automobilio techninio stovio atstatymą palikome pabaigai. Taip pat neatsižvelgėme į tai, kad vasarą autoklubo narių skaičius sumažėja trečdaliu, nes esame studentai ir daugelis vasaromis grįžta pas tėvus ar išvyksta į užsienį, todėl prie automobilio su sumažėjusia komanda dirbdavome net ir naktimis ar savaitgaliais. Visgi, to buvo per maža.
Etape Estijoje automobilio techniniam atstatymui skyrėme maksimalų dėmesį, todėl ir buvo puikūs rezultatai. O Poznanėje eksperimentavome, dėl to automobilio atstatymas vyko jau visai pabaigoje, todėl nukentėjo kokybė.
Taip pat ir logistika skyrėsi vykstant į Lenkiją. Reikėjo įveikti beveik 900 km. Atvykome vėlai naktį, todėl startavome tik po kelių valandų miego. Prieš pat varžybas gavome pastabų ir iš techninės komisijos dėl tepalo slėgio daviklio, kuris buvo įvestas į automobilio saloną. Jei automobilio viduje tepalo žarna nusprūstų, tada į saloną pasipiltų virš 100 laipsnių įkaitęs tepalas. Teko viską greitai perdaryti ir tik tada galėjome startuoti“, - apie padarytas klubo klaidas pasakoja P. Bonkevičius.
Studento teigimu, nors varžybos ir truko jiems labai trumpai, tačiau visa patirtis yra neįkainojamos vertės.
„Varžybų dieną pradėjome nuo treniruočių, kurių metu pasirodė pirmos problemos su varikliu. Pirmą ratą pravažiavome puikiai, o antrame pradėjo dingti trauka, šokinėti temperatūra. Grįžus į boksus, su komanda spėjome, kad greičiausiai bus „prapūsta“ variklio galvos tarpinė. Visgi, nusprendėme dar pamėginti važiuoti poziciniuose važiavimuose. Startavus antrame rate, variklis vėl pradėjo rodyti kaprizus, o trečiame rate nupūtė aušinimo žarnas, todėl sustojome priverstinai. Taip šį kartą likome lenktynių stebėtojais.
Nors lenktynės mums buvo trumpos, tačiau įgyta didelė patirtis leis sėkmingiau pasiruošti tokiems iššūkiams užsienio trasose. Poznanėje labai gerą įspūdį paliko trasos dangos kokybė. Ji lygi kaip stiklas. Supratome, kad automobilio modifikacijai reikia skirti laiko po to, kai jau atstatai ir varžyboms parengi automobilį, o ne atvirkščiai. Žinoma, labai įdomu buvo patiems daryti modifikacijas, nors ir ne viskas gavosi, kaip planavome. Tačiau tokia ir yra mintis Kauno technikos kolegijos įsteigto autoklubo, kad visi studentai jame galėtų išbandyti jėgas ne tik lenktyniaudami, bet ir patys ruošdami, tobulindami sportinius automobilius varžyboms. Juk sportinių automobilių parengimo varžyboms inžinieriaus darbo esmė ir yra ta, kad sprendimus reikia priimti žaibiškai, o pasiruošti tinkamai. To mokomos kolegijoje ne tik laboratorijose, bet ir realiose trasose kaip ši.
Visada laukiame ir naujų narių, kurie nori tapti autosporto ir mūsų studentiško autoklubo dalimi. Visgi, nėra viskas taip paprasta, kaip atrodo iš šono. Kiekvienais metais pas mus ateina apie 40 naujų naujų narių, tačiau klube lieka tik dalis jų. Tokia veikla atima ne tik daug laiko, bet ir savęs, savo pastangų. Čia nemažai bemiegių naktų reikalaujantis užsiėmimas. Taip pat svarbu ir noras tobulėti, nebijoti klysti, o suklydus vėl bandyti“, - prie klubo tikrus entuziastus prisijungti kviečia P. Bonkevičius.