Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2019 07 21 /2019 07 22

Gustas Grinbergas „Le Mano“ serijoje Barselonoje stebino greičiu

Šeštadienį Gustas Grinbergas su „Oregon“ komandos draugais Damiano Fioravanti ir Lorenzo Bontempelli Europos Le Mano serijos lenktynėse (ELMS) Barselonoje turėjo siekti prizinės vietos. Po kvalifikacijos savo LMP3 klasėje su automobiliu „Norma M30 Nissan V8“ (Nr. 10) jie buvo antri.
Gustas Grinbergas
Gustas Grinbergas / Komandos nuotr.

„Oregon Team“ iškart po starto įsitvirtino antroje vietoje ir pradėjo vytis pirmoje vietoje buvusią „Eurointernational“ komandą.

Deja, 4 val. lenktynėse startavusiam Gusto komandos draugui italui, po pusvalandžio dingo automobilio pavaros. Vėliau boksuose paaiškėjo, kad dėl to buvo kaltas atsipalaidavęs laidas.

Komandos nuotr./Gustas Grinbergas
Komandos nuotr./Gustas Grinbergas

Mechanikai jį greitai sutvarkė, bet Damiano nuo klasės lyderių atsiliko 3 ratais. Todėl spaudė iš visų jėgų – tikrai nevaikiškai. Vieną konkurentą pavijo ir aplenkė. Komanda iš rikuotės galo pakilo iki 14-os vietos.

Tačiau vienas klausimas buvo esminis – ar užteks degalų? Jei nebūna avarijų ir trasoje lenktynininkų nepristabdo saugos automobilis, vieno bako pakanka 70 minučių važiavimui. Kadangi Damiano remontui, o tuo pačiu degalų papildymui stojo vos po 30 minučių nuo lenktynių pradžios, kitas jo sustojimas ir vairuotojų pasikeitimas buvo numatytas neįprastai anksti – praėjus valandai ir 40 minučių nuo lenktynių pradžios. Tačiau teko stoti keliomis minutėmis anksčiau ir prie vairo sėdo G.Grinbergas.

Lietuvis važiavo puikiai ir per pusantros valandos likvidavo 2 ratų atsilikimą, kilstelėjo komandą į 8 vietą.

Pasak Gusto tėčio Dariaus Grinbergo, kolegos ir konkurentai dėl tokio Gusto tempo buvo nustebę. Yvanas Mulleris, kelis kartus WTCC čempionas, po finišo negalėjo patikėti, kad galima važiuoti 2–3 sekundėmis visą sesiją greičiau už kitus.

Komandos nuotr./Gustas Grinbergas
Komandos nuotr./Gustas Grinbergas

„Su komandos vadovu prieš važiavimą susidėliojome planą. Sutarėme, kad mums nelabai yra ką prarasti, taigi bandysime važiuoti maksimaliai greitai ir tikėtis, kad į trasą išvažiuos saugos automobilis. Taip ir įvyko, o mums šypsojosi sėkmė. Taisyklės sako, kad kai paskui saugos automobilį susirikiuoja visi lenktynininkai, teisėjai duoda komandą važiuojantiems prieš lyderį aplenkti saugos automobilį ir pasivyti visą koloną. Tai daroma tam, kad pakartotino starto metu pirmas rikiuotėje būtų lyderis. Taip susigąžinome vieną ratą, dar vieną ratą atsikovojau pats. Kiek kartų lenkiau, net negaliu suskaičiuoti. Visi lenkimai man buvo dėl pozicijos, bet apsilenkti pavykdavo labai greitai“, – pasakojo Gustas.

ELMS „Instagram“ paskyroje netgi publikuotas momentas, kai Gustas pirmajame posūkyje lenkia 3 LMP3 klasės automobilius. Tarp jų – ir būsimą nugalėtoją.

Tiesiojoje visi keturi viena linija buvo išsirikiavę prieš stabdymą. Tačiau Gustas buvo pranašesnis.

Deja, vienas aplenktųjų tame pačiame rate atsitrenkė į Gusto automobilio galą. Už tai gavo baudą – pravažiavimą per pitlane.

Bet tai Gusto komandai nebuvo paguoda. Nes, barstydamas detales ir padangų gabalus, apdaužytas automobilis šliaužė visą ratą.

Tai įvyko likus vos 1 val. 9 min. iki lenktynių pabaigos. Mechanikai automobilį suremontavo, bet buvo prarasta per daug laiko. Todėl komanda pasmuko iki 12-os vietos, užuot kovojusi dėl podiumo.

„Dėl saugos automobilio fazės pavyko sutaupyti degalų, bet vis tiek artėjo mano sesijos pabaiga, nes tuo metu jau važiavau 80 minučių ir buvau iš 14 pakilęs į 8 vietą. Po to 3 automobilių lenkimo, turėjau nuvažiuoti du ratus ir sukti į boksus.

Bet viskas susiklostė kitaip. Vienas iš aplenktų automobilių lėčiausiame trasos posūkyje neapskaičiavo stabdymo kelio ir įsirėžė į mano automobilio galą. Kad aiškiau įsivaizduotumėte situaciją, prisiminkite Makso Verstapeno ir Sebastiano Vetelio susidūrimą Silverstoune. Smūgis buvo galingas. Lūžo nemažai detalių, iš vietos pasislinko variklio gaubtas ir pažeidė padangą.

Blogiausia, kad visa tai ivyko prie pat įvažiavimo į boksus ir teko važiuoti dar visą ratą. Padanga pradėjo plyšti, jos gabalai daužėsi į variklio dangtį. Turėjau važiuoti labai lėtai, nes jei padanga visai suplyštų, draiskalai sunaikintų pusę automobilio. Pavyko nusigauti į boksus, komanda atliko fantastišką darbą ir sugebėjo sugrąžinti automobilį į trasą. Bet už vairo sėdęs Lorenzo, jau nieko negalėjo padaryti. Automobilis nesivaldė taip gerai, kaip anksčiau. Finišavome 12 vietoje“, – dramą nupasakojo G.Grinbergas.

Gusto automobilį po priešininko smūgio galite pamatyti vaizdo įrašo 3 val. 16 min. Automobilis Nr. 10.

VIDEO: REPLAY - 4 Hours of Barcelona 2019 - RACE

Nėra blogo, kuris neišeitų į gera

Gustas Grinbergas po šių lenktynių pasiliko Barselonoje. Ir tam buvo svarių priežasčių.

Nors lenktynių rezultatas nebuvo toks, kokio tikėtasi, bet lenktynių TV komentatoriai labai aukštai įvertino lietuvio profesionalumą ir greitį, bei apgailestavo dėl baigties. Šią savaitę toje pačioje Barselonos trasoje vyksta 2019/2020 metų Pasaulio ilgų distancijų čempionato (WEC) prologas. Viena iš pirmaujančių komandų jaunąjį lenktynininką pakvietė pasisvečiuoti. Jis nesės už lenktyninio automobilio vairo, bet susipažins su komandos vadovais, inžinieriais ir lenktynininkais, kartu dalyvaus pasitarimuose, iš arti stebės WEC komandos darbą. Kokia tai komanda ir ko tikėtis likusiose šio sezono lenktynėse pranešime savaitės pabaigoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos