Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Su kuo valgomas WTCC?

Šios keturios raidės reiškia „World Touring Car Championship“, t.y. tiesiog kėbulinių automobilių pasaulio čempionatas. Po paprastu ir netgi banaloku pavadinimu slepiasi vienos didžiausia intriga pasižyminčių lenktynių planetoje.
WTCC lenktynės Vengrijoje, „Hungaroring“ trasoje
WTCC lenktynės Vengrijoje, „Hungaroring“ trasoje / WTCC

Gyvenimas taip susiklostė, kad gyvai pasisekė pamatyti daugelį pagrindinių pasaulinio lygio lenktynių. Tačiau keleto, kurių labai noriu, taip ir nepavyko. Tai kuris nors kultinis NASCAR etapas, Australijos „V8 Supercars“ ir WTCC. Į pastarąsias buvau kviečiamas net du kartus, tačiau vis nepavykdavo – dėl anksčiau suplanuotos komandiruotės ar renginiai niekaip neleido. Trečias kartas nemelavo. Kai paskambino „Chevrolet“ atstovė ir pasiūlė nuvykti į Vengrijos „Hungaroringo“ trasą, atsisakyti tiesiog nebegalėjau.

Truputis istorijos

Pirmosios WTCC lenktynės itin galingiems, taip vadinamiems A grupės automobiliams, surengtos dar tolimais 1987-aisiais. Lenktynių organizatoriai siekė sudaryti konkurenciją tuo metu jau seniai vykdytomis ir savo žavesį beprarandančiomis ETCC, analogiškam Europos čempionatui.

Tam, kad varžybos įgautų pasaulio čempionato statusą, jo etapai turi vyksti bent trijuose žemynuose, todėl atskiri WTCC etapai pirmais metais buvo rengiami Australijoje, Naujojoje Zelandijoje ir Japonijoje. Deja, šis čempionatas išsilaikė vos vienerius metus. FIA išsigando staigiai kylančio šių lenktynių populiarumo ir, bijodama, kad iš F-1 lenktynių bus pavilioti rėmėjai su stambiais pinigais, kitais metais nebesuteikė lenktynėms pasaulio čempionato statuso.

2001 metais su FIA pagalba atgimė ETCC (analogiškas Europos čempionatas). Po ketverių metų jis peraugo į pasaulio čempionatą. Tam reikėjo ne tik perkelti dalį etapų į kitą žemyną, bet ir užsitikrinti bent vieno ne Europos automobilių gamintojo dalyvavimą. Tokiu tapo „Chevrolet“, kaip tik norėjęs įsitvirtinti Europos rinkoje.

Per septynerius gyvavimo metus šios pirmenybės įgavo milžinišką reikšmę ir dabar FIA deklaruoja, kad po F-1 ir WRC (pasaulio ralio čempionato), WTCC yra trečias pagal svarbą čempionatas pasaulyje.

WTCC/WTCC lenktynės Vengrijoje, Hungaroring trasoje
WTCC/WTCC lenktynės Vengrijoje, „Hungaroring“ trasoje

Pastaruosius kelerius metus šis čempionatas bando sumažinti komandų išlaidas: mazgai standartizuojami, variklių ir automobilių techniniai reikalavimai labai suvaržyti. Visomis šiomis priemonėmis siekiama prisivilioti kuo daugiau automobilių gamintojų. Mat kol kas kaip pilnateisis gamintojas ir rimtas investuotojas šiose lenktynėse dalyvauja tik „Chevrolet“.

Praėjusiais metais iš jų pasitraukė BMW (perėjo į DTM lenktynes) ir dabar tiekia tik variklius privačioms komandoms, „Seat“ taip pat tiekia tik variklius, „Ford“ reprezentuoja tik privati komanda iš Britanijos. Pernai keliuose etapuose pasirodė „Volvo“, tačiau jų dalyvavimo perspektyvos šiame čempionate miglotos. „Lada“ su nauja „Granta“ šiemet lenktyniaus tik keliuose etapuose, tačiau kitais metais žada dalyvauti visame čempionate.

Organizatorių pastangos duoda vaisių – kitais metais čempionate žada dalyvauti „Honda“, tad jeigu, kaip tikimasi, vėl normaliomis pajėgomis grįš „Seat“ ir normaliai startuos „Lada“, vėl pasirodys „Volvo“, čempionate kovos bent keturios tikros ir dvi pusiau privačios komandos. Tiek oficialių gamintojų nedalyvauja jokiuose kėbulinių automobilių čempionatuose.

Intrigą lenktynėse lemia taisyklės

Automobiliai nuo pat pradžių šiose lenktynėse techniškai labai artimi. Nuo kitų metų visuose juose bus privalomai montuojami 1,6 l benzininiai varikliai su turbinomis. FIA (tarptautinė automobilių sporto federacija) reikalavimu, šiose lenktynėse dalyvaujantys automobiliai naudoja praktiškai identiškus variklius, pavarų dėžes ir kai kuriuos važiuoklės bei pakabos komponentus, kurie montuojami ir į ralio automobilius, atitinkančius „Super 2000“ klasės standartus.

WTCC/Robas Huffas WTCC lenktynėse Vengrijoje, Hungaroring trasoje
WTCC/Robas Huffas WTCC lenktynėse Vengrijoje, „Hungaroring“ trasoje

Štai vieno šio čempionato favoritų – Robo Huffo vairuojamo „Chevrolet Cruze WTCC“ automobilio techniniai duomenys:

Kėbulas: standartinis „Chevrolet Cruze“ sedanas

Variklis: 4 cilindrų benzininis, 1,6 l su turbina, 16 vožtuvų, variklio blokas standartinis, sausas karteris

Galia: 316 AG esant 5500 aps/min; 400 Nm esant 3750 aps/min

Transmisija: priekiniai varantys ratai su mechaniniu diferencialo blokavimu

Pavarų dėžė: sekvencinė 6 pavarų

Stabdžiai: priekyje – 332 mm skersmens su keturiais cilindriukais, gale – 280 mm skersmens su dviem cilindriukais

Išmatavimai: ilgis – 4630 mm, plotis – 1860 mm, ratų bazė – 2702 mm

Svoris: mažiausias leistinas svoris su vairuotoju – 1160 kg.

Jeigu lenktynininkas laimėjo vieną etapą, jo automobilyje pritvirtinamas papildomas svoris. Taip siekiama padidinti konkurenciją ir sulyginti visų sportininkų galimybes.

Jeigu sportininkui kitame etape su papildomu svoriu nepasiseka uždirbti taškų, jam svoris nuimamas ir t.t.

Per lenktynių savaitgalį rengiami du važiavimai. Pirmajame sportininkai starto linijoje stoja taip, kaip pasirodo kvalifikacijoje ir startuoja iš eigos.

Antrajame važiavime greičiausiųjų aštuonetas startuoja atvirkštine tvarka ir startas rengiamas iš vietos.

Taip nušaunami du zuikiai. Skirtingi startai sulygina galiniais ir priekiniais ratais varomų automobilių šansus. Iš vietos geriau startuoja galiniais ratais varomi automobiliai, tačiau kai startuojama iš eigos dėl šios „neteisybės“ priešininkai nenukenčia. Antrame važiavime iš pirmųjų pozicijų startuoja lėtesni automobiliai, taip jiems suteikiamas šansas atsilaikyti prieš greitesniuosius.

WTCC/WTCC lenktynės Vengrijoje, Hungaroring trasoje
WTCC/WTCC lenktynės Vengrijoje, „Hungaroring“ trasoje

Pagal lenktynių reikalavimus tai standartinių automobilių lenktynės – čempionate gali dalyvauti tik automobiliai, kurių per metus pagaminama ne mažiau kaip 2500 vnt. Lenktynėse naudojamas standartinis kėbulas, į kurį montuojami saugos lankai. Tai nėra ant vamzdinio rėmo sumontuoti anglies pluošto kėbulo elementai, tik išoriškai primenantys serijinį automobilį, kaip tai daro, pvz., DTM komandos.

Pilnai paruoštas naujas WTCC standartus atitinkantis automobilis kainuoja apie 600 000 lt.

Favoritas – „Chevrolet“

Jau ketvirtą sezoną šiose lenktynėse dominuoja „Chevrolet Cruze“ automobiliais važiuojantys gamyklinė šio gamintojo komanda. Savo biudžetu jiems nė vienas konkurentas negali prilygti. Neoficialiai šios komandos vadovas Ericas Neveas pripažino, kad kasmet WTCC projektui „Chevrolet“ išleidžia iki 12 milijonų eurų. Supirkti labai stiprūs lenktynininkai (Alanas Menu, Yvanas Mulleris ir Robas Huffas), o komandą prižiūri ir automobilius ruošia Britanijos RML komanda, kuri turi daugiametę įvairių lenktynių, tarp kurių ir Le Mano serija, patirtį.

Nors amerikiečiai šiam projektui išleidžia labai daug pinigų, jie neslepia, kad paskaičiavus visą laiką ir vietas, kur matosi jų logotipai, vien tik reklamai tokį mastą pasiekti reikėtų išleisti bent dešimt kartų daugiau.

Nepaisant to, kad „Chevrolet“ komanda jau trečius metus iš eilės laimi šį čempionatą, kova lenktynėse dėl to nemažėja – vienos komandos trys lenktynininkai tikrai nesigaili nei savęs nei automobilių ir kartais ši kova baigiasi net tarpusavio nesutarimais, kuriuose tramdyti tenka komandos vadovui Ericui Neveui.

Štai ką apie kovą WTCC čempionate mano šiuo metu antras turnyrinėje lentelėje žengiantis Robas Huffas.

WTCC/Rob Huff
WTCC/Rob Huff

Interviu su Robu Huffu

Antrus metus iš eilės esi antras numeris komandoje?

Žiūrint į rezultatus taip, bet aš smarkiai dirbu prie šio klausimo (juokiasi). Galų gale sezonas dar tik įpusėjo, taigi laukia dar daug lenktynių, visko gali nutikti.

Pasžiūrėkim į praėjusius metus – pernai Mulleris tokiu metu atsilikinėjo nuo manęs 36 taškais, tačiau sezono gale jis laimėjo, taigi šiemet viskas gali ir pasikeisti.

Pernai atrodė, kad komanda tau liepė atsilikti specialiai?

Nesakyčiau taip, bet kokiu atveju jeigu taip ir atrodė, mes neturėjom tiesioginio įsakymo kad aš turiu finišuoti būtinai antras ar panašiai. Kol kas mes laisvi finišuoti kaip norime ir kaip galime.

Kartais važiuojam tiesiog ant pražangos ribos netgi kovodami tarpusavyje.

Mes trise važiuojam vienodais automobiliais ir todėl ta kova tarpusavyje yra labai aštri. Aišku, mes neturime išsidaužyti, bet kontaktų būna, nes tokios tiesiog yra lenktynės.

Kokia atmosfera komandoje?

Visko būna, kiekvienas turi savų minčių, kartais tenka pakonfliktuoti, nieko nepadarysi. Aišku, mes kartu nevakarojame, nes gyvenam skirtingose šalyse. Tarkim, jeigu Alanas Menu pakviestų mane vakare alaus, man tai būtų labai brangus alus, nes tektų iš Britanijos važiuoti gerti į Šveicariją, kur gyvena Alanas.

Bet lenktynių savaitgalio metu mes daug bendraujam kartu, dažnai kartu vakarieniaujam nes turim labai daug apie ką pasikalbėti. Mes dalinamės vienas kito automobilio nustatymais ir „DATA logingo“ duomenimis, tai nėra slapta. Galbūt todėl mums taip gerai ir sekasi.

Vis daugiau gamintojų ateina į lenktynes. Kada tikitės turėti vertų savęs konkurentų?

Pernai buvo palyginus nuobodu, lenktyniavom gerokai atitrūkę, o šiemet jau sunkiau. „Seat“ komanda paruošė gamyklinį variklį, BMW taip pat tiekia galingesnius variklius.

„Ford“ po truputį greitėja, važiuoja du labai patyrę ir greiti lenktynininkai, taigi manau tik laiko klausimas kada jie mus pasivys.

„Lada“ komandos sportininkas Jamesas Thompsonas pirmose lenktynėse iš karto kvalifikavosi devintoje pozicijoje, reiškia automobilis turi potencialą.

WTCC/Robas Huffas
WTCC/Robas Huffas

Gabrielis Tarquinis kaip visada labai greitas. Turint omeny kad jam jau 51 metai, sulaukęs jo metų ir aš norėčiau būti toks pat greitas.

Jeigu prisiminsime „Chevrolet“, kai mes debiutavom šiose lenktynėse 2005 metais, nuo lyderių atsilikdavom daugiau kaip dvi sekundes kiekviename rate. „Ford“ atsilieka tik apie sekundę, taigi jie tikrai turi dideles galimybes.

Thompsonas su „Lada“ panašiai greitai važiuoja. Aišku, jis nelaimės lenktynių šiemet, manau, tačiau jeigu jie taip greitai tobulės, kitąmet tikrai bus tarp lyderių.

Kas Tavo nuomone geriausias vairuotojas WTCC čempionate?

Turėčiau sakyti Yvanas Mulleris, bet jeigu rimtai, tai Michelishas. Jis labai greitas ir jeigu turėsim omeny, kad šis vengras pradėjo lenktyniauti prie kompiuterio konsolės, tai mano nuomone yra fantastiška, kad jis dabar sugeba taip greitai lenktyniauti realiose WTCC lenktynėse. Vos antras sezonas, o jis jau yra ir laimėjęs lenktynes, ir laimėjęs kvalifikaciją.

„Lada“ grįžta į WTCC

WTCC/WTCC lenktynės Vengrijoje, Hungaroring trasoje
WTCC/WTCC lenktynės Vengrijoje, „Hungaroring“ trasoje

Šiais metais po berods dviejų metų pertraukos į šias lenktynes grįžta rusiška „Lada“ komanda. 2010 m. po visiškai nesėkmingo sezono ir įsismarkavus finansinei krizei rusai šį projektą netikėtai buvo uždarę, tačiau rinkoje debiutavus naujam „Lada Granta“ automobiliui, WTCC lenktynės ir vėl tapo šios komandos prioritetu.

Kartu su prancūzų „Oreca“ komanda paruoštas variklis ir automobilio važiuoklė. Rusai pasisamdė tą patį lenktynininką, kuris yra važiavęs šios komandos sudėtyje – britą Jamesą Thompsoną.

Thompsonas yra du kartus laimėjęs Britanijos kėbulinių automobilių čempionatą (BTCC), dukart laimėjo analogišką Europos čempionatą (ETCC) bei trokšta noru gerai pasirodyti pasaulio čempionate.

Ši komanda tapo antrąja tikra gamykline komanda po „Chevrolet“. Mat BMW, „Ford“ ir „Seat“ oficialiai neturi gamyklinių komandų, jie šiek tiek remia kai kurias privačias komandas.

Šį sezoną rusų „Lada“ komanda tik bando automobilį, sudalyvauta tik dviejuose etapuose (Vengrijoje ir Portugalijoje). Automobilis tobulinamas, tačiau rusai turi planų keturiems metams į priekį ir šįkart bendradarbiavimas su labai stipria „Oreca“ komanda gali duoti vaisių. Jau nuo pat pirmojo etapo Thompsonas su „Lada“ kvalifikacijoje parodė fantastišką laiką – jis liko devintas. Aišku, automobilis labai kenčia nuo begalės vaikiškų ligų – streikuoja elektronika, vairo stiprintuvas, generatorius ir dar begalė smulkmenų. Tačiau potencialas matomas jau dabar.

Apsilankęs Vengrijos etape turėjau puikią progą pasikalbėti su šios komandos lenktynininku Jamesu Thompsonu.

Interviu su Jamesu Thompsonu

WTCC/James Thompson
WTCC/James Thompson

Sveikas sugrįžęs į WTCC. Kaip jautiesi?

Visada malonu sugrįžti. Gerai, kad projektas tęsiasi, buvau labai nusivylęs kai jis netikėtai pasibaigė prieš porą metų.

Ar šitos „Lados“ smarkiai skiriasi nuo tų nelaimingų su kuriomis lenktyniavai prieš porą metų?

Jos visai kitokios. Mes iš karto pradėjom jau su geru automobiliu, labai daug ką patobulinom, dabar mums reikia tik sukti kilometrus. Teoriškai viskas sudėliota gerai, dabar reikia bandyti automobilį ir važiuoti važiuoti važiuoti.

Kada kovosi dėl taškų?

Na, potencialas didelis, nes jau dabar galim važiuoti tarp pirmojo dešimtuko, tačiau lenktynės yra viskas kitaip. Vieną ratą jau dabar galim pravažiuoti greitai, bet lenktynės visai kas kita. Nemanau, kad šiemet sugebėsim išlaikyti tokį tempą visų lenktynių metu.

Kol kas mus labai kankina vaikiškos ligos – tai stringa elektronika, kol kas kartais numiršta vairo stiprintuvas, tačiau tie trūkumai išryškėja tik važiuojant ir testuojant automobilį. Reikia dirbti.

Esi greitas lenktynininkas, o vairuoji Ladą, negali kovot dėl pergalių. Ką norėtum vairuot?

Kiekviena mašina greita, taigi manau su kiekviena mašina galima laimėt. Man įdomu ir taip važiuoti, kaip tai darau dabar – tobulinti naują mašiną ir su ja siekti pergalių, o ne sėsti iš karto į greitą mašiną. Man labai patinka, kai esu įtrauktas į tobulinimą visiškai naujo modelio ir su juo važiuoju vis greičiau. Įdomu vytis lyderius ir žinoma prieš juos laimėti.

Esu su „Lada“ pasirašęs kontraktą ketveriems metams, planas šiemet automobilį padaryti konkurencingą ir nuo kitų metų jau kovoti lenktynėse pilna jėga.

Kokį automobilį vairuoji kasdien?

WTCC/WTCC lenktynės Vengrijoje, Hungaroring trasoje
WTCC/WTCC lenktynės Vengrijoje, „Hungaroring“ trasoje

Ne „Lada“. „Range Roverį“. (juokiasi). „Granta“ tilptų į „Range Rover“ bagažinę.

Jeigu kalbant apie lenktynes, manau šiemet mes nustebinom ne vieną konkurentą jau nuo pirmų lenktynių, taigi dar nustebinsim ne vieną kartą.

Esi vienas nedaugelio gamyklinių komandų narių?

Sunku šiais laikais būti gamyklos komandos nariu, dukart laimėjau Europos čempionatą, noriu laimėti pasaulio, todėl ir esu čia. Kelis metus nelenktyniavau pasaulio čempionate, nes neradau vietos kitose komandose, o už savo pinigus tiesiog nenorėjau važiuoti.

Tikiu „Lada“, manau kad galiu ir su ja laimėti. Rusai rimtai žiūri į šį projektą ir pasiruošę investuoti. Variklis, taip vadinamas pasaulinis, suskurtas „Oreca“ komandos kartu su „Lada“, taip pat ir važiuoklę kurti padėjo prancūzai.

Manau kad mašina tikrai bus greita, tai įmanoma. Realiai reikia vienerių metų lenktyniavimo, kad suprastum kiek stipri mašina ir kokį potencialą ji turi. Tik po to galima realiai spręsti apie savo galimybes.

Jeigu ne paslaptis, kiek uždirbi?

Užtenka tam, kad galėčiau šypsotis (juokiasi). Esu laimingas tuo ką turiu ir man pakanka pragyvenimui.

WTCC/WTCC lenktynės Vengrijoje, Hungaroring trasoje
WTCC/WTCC lenktynės Vengrijoje, „Hungaroring“ trasoje

Privatininkai ne visi vienodi

WTCC lenktynėse yra ir privačių lenktynininkų įskaita. Tų, kurie nepriklauso jokiai gamyklinei komandai. Deja, šiuo atžvilgiu organizatoriai taiko dvigubus standartus.

Pavyzdžiui, „Ford“, BMW ar „Seat“ komandos oficialiai nepriklauso gamykloms, jos yra privačios. Tačiau kadangi šios markės yra oficialioje gamintojų įskaitoje, kai kurios jų negali dalyvauti privačių vairuotojų klasėje.

Vienas tokių greitų ir „gamyklinių“ lenktynininkų – olandas Tomas Coronelis, kuris pernai buvo atvykęs ir į Lietuvą. Jis dalyvavo „Omnitel 1000 km“ lenktynėse.

Šis vaikinas neabejtinai yra vienas talentingiausių WTCC dalyvių, tačiau nepajėgus konkuruoti su gamykline „Chevrolet“ komanda, o nepriklausomų vairuotojų saraše jo taip pat nėra.

„Tarp žemės ir dangaus“ – taip savo būseną apibūdina Coronelis.

Olandas dėl to neslepia nuoskaudos ir pusiau atvirai reiškia priekaištus organizatoriams.

Interviu su Tomu Coroneliu

WTCC/Tom Coronel
WTCC/Tom Coronel

Tomai, kaip sekasi šiame sezone?

WTCC geros lenktynės, važiuoju taip greitai, kaip galiu, bet lyderių pasivyti nėra jokių šansų. Buvo gera sezono pradžia, stengiuosi kovoti su lyderiais, bet ne visada išeina – jie tiesiog turi stipresnį automobilį.

BMW neturi gamyklinės komandos, bet tu važiuoji už gamyklinę komandą?

Organizatoriai kažkodėl taip nutarė. Mano komandos draugas važiuoja kaip nepriklausomas lenktynininkas, o aš, atseit, už gamyklinę komandą. Kur teisybė? Mes gi vienam sunkvežimyje sėdim.

Į WTCC lenktynes ateina vis daugiau gamintojų. Kokia šių lenktynių ateitis?

Manau didelė. Daug gamintojų ateina, didelis potencialas, labai didelė konkurencija. Neabejoju, kad lenktyniauti bus tik įdomiau.

O kokia tavo ateitis?

Aš priklausau WTCC lenktynėms ir neįsivaizduoju savęs be jų. Kiekvienais metais maždaug per Kalėdas sakau kad viskas, kitais metais tikrai nevažiuosiu, bet štai, praeina šiek tiek laiko ir vis grįžtu. Nieko negaliu sau padaryti.

Kiek yra šansų, kad į WTCC BMW grįš kaip gamyklinė komanda?

WTCC/Tomas Coronelis WTCC lenktynėse Vengrijoje, Hungaroring trasoje
WTCC/Tomas Coronelis WTCC lenktynėse Vengrijoje, „Hungaroring“ trasoje

Nežinau, bet manau kad šansų nedaug, nes jie perėjo į DTM ir nemanau, kad sugebės palaikyti dvi lenktynių serijas.

Pernai lenktyniavai Palangoje, ar patiko?

Super – fantastiška. Lenktynės gal ir nėra itin aukšto lygio, bet dėmesys joms fantastiškas. Prisimenu podiumą – tai buvo kažkas nerealaus, pasijutau kaip kokia POP žvaigždė. Tai buvo nepakartojama.

Grįžčiau su dideliu malonumu, jeigu tik kas nors pakviestų. Tiesiog laukiu pasiūlymų, jeigu bet kas pasiūlytų grįžti į Palangą, manau tikrai vėl ten lenktyniaučiau. Prisimenu ir tą vakarėlį ant jūros kranto – šėlom iki ryto. (juokiasi)

Kaip tu žiūri į tai, kad WTCC lenktynėse „Chevrolet“ taip dominuoja?

Žinojom kad taip bus, to ir tikėjomės kai jie atėjo į šias lentkynes su savo biudžetais, bet gal jau šiek tiek per daug. Dabar labai sunku juos pasivyti. Turėčiau „Chevrolet“ – neabejoju, kad būčiau nuolat ant podiumo, esu tuo įsitikinęs. Bet su tokiu biudžetu kurį turi jie mes negalim net svajoti apie normalią konkurenciją.

Kokia čia gamyklinė komanda, jeigu BMW variklius mes perkame iš gamyklos ir turim galimybę nupirkti tik vieną variklį per visą sezoną. Taigi, aš tikrai nesu gamyklinės komandos narys.

Kuris vairuotojas geriausias WTCC lenktynėse?

Aš, žinoma. (juokiasi). Jeigu rimtai, manau Michelishas, neabejoju tuo. Jis kartais labai nustebina mane, bet kartais jis mane nustebina ir savo velniškumu – šis vengras vadovaujasi principu viskas arba nieko. Aš noriu taškų kiekvienose lenktynėse, o jis stengiasi gauti iš karto ir čia pat. Manau, jame gyvena labai didelis demonas.

Girdėjau istoriją apie neįprastą tavo antrą vardą?

WTCC/Tomas Coronelis WTCC lenktynėse Vengrijoje, Hungaroring trasoje
WTCC/Tomas Coronelis WTCC lenktynėse Vengrijoje, „Hungaroring“ trasoje

Mano antras vardas yra Romeo, nes mano tėvai labai mėgo mašinas ir mane pavadino taip Alfa Romeo garbei. O mano brolis beje pavadintas Alfa, taip pat „Alfa Romeo“ garbei. Nieko negaliu padaryti, tėvai davė, tai turim dabar ką turim, mano brolis yra Tim Alfa, o aš – Tom Romeo. Bet kokiu atveju šitie vardai vis tiek gražesni negu, pavyzdžiui, mes būtumėm pavadinti Mercedesas ir Benzas.

Mano tėvai pamišę dėl „Alfa Romeo“ automobilių, jie visada tik tokiais važinėjo, mano tėvas lenktyniavo su „Alfa Romeo“ kažkada. Net mus pavadino taip. Gerai bent, kad dabar man tėvai nepriekaištauja, kad lenktyniauju BMW.

Aš esu iki kaulų smegenų lenktynininkas, man patinka lenktyniauti. Manau kad lenktyniausiu iki tol, kol būsiu gyvas. Tiek, kiek galiu ir tol, kol galiu.

Pažiūrėkit į mano CV, net pirmos formulės lenktynininkai tik nedaugelis pasiekė tiek, kiek aš, bet gaila, kad man nepasisekė papulti į F-1, nors šansų turėjau neblogų. Bet nieko, gyvenimas tęsiasi. 2004 metais „Minardi“ komandos pagrindinis rėmėjas buvo vienas Olandijos verslininkas ir jis norėjo mane įkišti į komandą, tačiau nepavyko. Tiesa, aš neliūdžiu, esu labai patenkintas tuo ką, turiu dabar.

Važiavau ir Dakaro lenktynėse, tai irgi man labai patiko, bet pabandžiau ir užtenka. Daugiau nevažiuosiu. Pabandžiau, sužinojau kas tai yra ir pakaks.

Iš ko gyveni, juk už lenktyniavimą niekas pinigų nemoka?

Turiu keletą interneto parduotuvių. Tiksliau, devynias. Kol kas pragyvenu. Nors reiks prisijungti prie interneto ir pažiūrėti, kaip joms sekasi.

WTCC/WTCC lenktynės Vengrijoje, Hungaroring trasoje
WTCC/WTCC lenktynės Vengrijoje, „Hungaroring“ trasoje

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?