„Subaru Klubas“ tradicijų nelaužo – pradėjo tryliktąją „Gravel Challenge“ varžybų seriją

Viena aktyviausių automobilių bendruomenių Lietuvoje – „Subaru Klubas“ ir toliau tęsia tradicijas rengti lenktynes žvyro trasoje. 13-as „Gravel Challenge“ sezono startas vyko išbandytoje ir pamėgtoje Marijampolės autokroso trasoje, rašoma pranešime.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka

„Subaru Klubas“ skelbia, kad „Gravel Challenge“ seriją šiemet sudarys keturi etapai. Dalyviai varžysis ne tik dėl įsteigtų taurių, bet ir dėl metinių taškų. Atskirose automobilių (AWD, FWD, RWD, SPORT, Moterų) klasėse dalyvių asmeniniai taškai etapo renginyje bus skaičiuojami pagal taškų sistemą, priklausomai nuo užimtos vietos klasėje. Visų etapų taškai bus sumuojami ir sezono gale išaiškės „Gravel Challenge 2021“ sezono nugalėtojai bei prizininkai.

„Gravel Challenge #1“ apžvalga

Štai ir sulaukėme to pirmojo etapo. Vieni laukė jo, nes norėjo išbandyti kažką naujo, kiti sugrįžo suvesti pernai metų sąskaitas ir parodyti, kad gali būti greitesni. Treti laukė nesulaukė kada gaus praėjusių metų apdovanojimus, o tuo pačiu nenorėjo šiemet užleisti savo pozicijų ant apdovanojimų pakylos.

Kaip darosi įprasta Marijampolės autokroso trasoje, kad jei iš vakaro buvo lietaus – trasą teks išsidžiovinti ir balas išsitaškyti. Šio darbo ėmėsi pirmoji RWD klasė.

Kaip taisyklė – tai „BMW“ klasė. Deja pernai nenuolaidžiaudamas Paulius Mikelaitis su „Toyota MR2“ šį kartą nedalyvavo, tai pirmą vietą užėmė „BMW“. Kaip taisyklė „BMW“ nesukurtas važiuoti tiesiai, tai slysti šonu čia pavyko visiems.

Šioje įskaitoje išsirikiavo penkių dalyvių grupė. Jiems, kaip ir visų kitų klasių dalyviams, buvo numatyti trys važiavimai. Kiekviename iš jų trasoje reikėjo įveikti tris ratus. Galutiniam rezultatui išaiškinti buvo sumuojami du geresni pasirodymai, o vienas prasčiausias rezultatas – išbraukiamas. RWD įskaitoje geriausiai pasirodė iš Šakių į Marijampolę atvykęs Marius Žemaitaitis. Jo dviejų važiavimų rezultatas – 5 min. 04,918 sek. Lyderis kiek daugiau nei septyniomis sekundėmis už savęs paliko Martyną Simašką. Pastarajam dar tris sekundes nusileido ir trečią poziciją iškovojo Laisvūnas Karklas.

Antros į trasą išriedėjo damos. Šiemet kukliai – trys Moterų klasės dalyvės, tačiau visos su apdovanojimais. „Citroen“ automobilį pasikeitusi į „Subaru“, dalyvė Daiva Užurkaitė-Voronovič turėjo pakrikštyti automobilį ir dalelę „Subaru“ (buferio) palikti trasoje. Nieko nepadarysi – naujus batus visada reikia „apmindžioti“. Daivai atiteko trečia vieta, o geriausią rezultatą čia užfiksavo Dovilė Galinienė, vairavusi „Renault Clio“. Jos laikas – 4 min. 50,973 sek. Ant antrojo laiptelio žengė Vesta Lenktaitytė, trasoje važiavusi su „Ford Puma“ automobiliu.

Sekantys į trasą išlėkė FWD dalyviai. Čia kaip taisyklė automobilių markės būna įvairesnės – „Renault“, „Seat“, „Ford“, „Honda“ ir „Toyota“ automobiliai. Kuo toliau tuo labiau trasa džiuvo, tačiau kelios vietose esančios balutės buvo atsargiai taškomos – kas džiugino fotografus ir operatorius. Kad ir kaip būtų keista, ši klasė pravažiavo be incidentų. Na jei aišku nuleistą padangą skaitysime kai įprastą reiškinį, kai neįvertinamas oro slėgis padangose.

Jei tuo pačiu metu Kenijoje vykstančiame WRC etape sudalyvavo legendinis Lenkijos lenktynininkas Sobieslav Zasada, kuris startavo 91-erių metų amžiaus. Tai Marijampolėje už „Toyota Yaris“ vairo sėdo jauniausias šių varžybų dalyvis. Dešimtmetis Kernius Šulinskas. Panašu, kad jam čia patiko ir pasak tėvelių teks čia dar grįžti. Beje, šiam dalyviui jie buvo ir mechanikai, ir rėmėjai, ir palaikymo komanda.

Priekine ašimi varomų automobilių – FWD įskaitoje šįkart startavo devyni dalyviai. Čia triumfavo panevėžietis Artūras Lipavičius, vairavęs „Citroen Xsara“. Jo laikas – 4 min. 14,739 sek. Antroje vietoje dieną baigė „Renault Clio“ automobiliu startavęs Valdas Galinis. Į trečiąją poziciją prasibrovė Gintautas Girniukaitis su „Ford Puma“.

Na ir kai saulė jau tikrai pakilo ir pradėjo kepinti – į trasą išriedėjo AWD klasė. Kažkada „Subaru Klubo“ varžybose rinkdavosi tik „Subaru“, tačiau laikai keičiasi ir pasivaržyti norisi visiems. Aišku šioje ir Sport klasėse emocijų būna daugiau.

Taigi nusiteikę kovingai, kas iš vakaro tik susitvarkę, kas manydami, kad jų „Subaru“ negenda – visi išlėkė susipažinti su trasa. O klastingoji trasa atrodo to tik ir laukė, kad vaikinai pervertintų savo automobilio ir padangų sukibimo galimybes. Jau susipažinimo metu teko lėkti iš trasos, remtis į atitvarus, supiltus pylimus ir netgi vienas į kitą. Taigi pirmas blynas prisvilo nevienam. Bet kam nepasitaiko. Pernai metais petys į petį kovoje Rimvydas Mankus ir Andrius Tubius ant apdovanojimo pakylos neužlipo. Rimvydas nepasirūpinęs tinkamomis šios dienos drėgnai trasai padangomis liko ketvirtas. O Andrius Tubius, praėjusiais metais laimėjęs metinės AWD klasės įskaitą, jau pirmame važiavime nusidūrė su techninėmis problemomis – sprogus oro aušintuvo šlangai turėjo grįžti iš trasos su „šlipsu“. Dar pabandžius sugrįžti sekančiame važiavime, bet neturint galios, konkurencingam būti nebepavyko. Savo gimtadienį tą dieną šventęs Justinas Kvaraciejus skubėjo į vakarinę dalį, todėl drąsiai taškydamas balas rado, kur ir padangų slėgį tekdavo palikti. O tuščia padanga toli nenuvažiuosi. Tiesa AWD klasėje tarp „Subaru“ buvo ir „VW“ atstovas, tačiau „Bora“ pasipriešinimo nesukėlė.

Kol kažkam trasoje nesisekė, namų darbus padarę dalyviai užlipo ant apdovanojimų pakylos. Nugalėtoju čia tapo Vytautas Grubliauskas iš Tauragės, kuriam organizatoriai greta pirmosios vietos taurės dar įteikė ir papildomus „Liqui Moly“ prizus. Antrąją vietą AWD įskaitoje iškovojo Oleg Krukovskij, o nuo pastarojo kiek daugiau nei dviem sekundėmis atsiliko Marius Sutkus.

Na ir trasai gerokai pradžiuvus, po greideriavimo darbų išlėkė Sport klasė. Amžina kova „Evo“ ir „Subaru“ nuėjo į antrą planą. Nes pagrindinis klausimas, kas svarbiau – geras automobilis ar „tarpinė“ tarp vairo ir sėdynės. Pernai AWD klasės metinėje įskaitoje antrą vietą užėmęs Liudas Šimkus, šiemet atriedėjo su nauju žaisliuku, kurį šio renginio dalyviai jau gerai žinojo. Ir žaislas pasiteisino – pirma vieta Sport klasėje. Liudo laikas – 3 min. 53,897 sek.

Na o dabar jau apie užburtą nesėkmių ciklą „Subaru“ automobiliams. Pirmu važiavimu į trasą išlėkęs Vidmantas Jankūnas vairavo susikaupęs ir sukibimo trasoje jam ieškoti nereikėjo. Sukibimas surado jį ir staigiame posūkyje "Impreza" pakilo ant dviejų ratų taip, kad vengdamas „stogo“ vairuotojas buvo priverstas sukti vairą į priešingą pusę ir tikrinti atitvarų stiprumą. Deja varžybas teko baigti, bet automobilis „susipoliruos“ ir grįš į trasą su nauja patirtimi. Atrodo lyg ir užtektų aukos trasos dievams, tačiau Tomas Smirnovas po važiavimo pasistatęs automobilį po akimirkos jau puolė už gesintuvo, nes teko gesinti užsiliepsnojusius nuo karščio skysčius. Atkaklaus mechaniko tai neišbaidė ir apsitvarkęs jis tęsė varžybas. Na po kiekvieno važiavimo Tomui vis būdavo ką pasikrapštyti, tai „žarna“ kokia nusimauna, tai dar ką patobulinti ar prisukti reikia. Bet atkaklusis Tomas visgi liko ketvirtas Sport klasėje.

Neišvengė bėdų likę „Subaru“ vairuotojai Paulius Novakas ir Rolandas Tučkus. Pastarajam teko ieškoti oro ir išėmus žibintą „Subaru“ kvėpavo geriau. Tuo tarpu Paulius šaunių mechanikų Simaškų pagalba išsisprendė savo bėdas ir grįžo į trasą bei iškovojo antrą vietą. Tado Gombrevičiaus geltonasis „Evo“ – vienintelis iš Sport klasės dalyvių jautėsi stabiliai – bet trasos dievai vieno važiavimo metu pradangino orą jo padangoje, tad teko keistis į kitą, o ant apdovanojimo pakylos lipti pirmam ir atsiimti trečios vietos apdovanojimus.

Na ir Laisva klasė. Joje dalyvių buvo mažiau, nes liko tik stipriausi. Liudas Šimkus neketino niekam nuolaidžiauti ir užėmė pirmąją vietą. Antras liko dulkių kėlėjas Tomas Smirnovas. O trečią vietą užėmė padangas į žvyrui skirtas pasikeitęs Rimvydas Mankus.

Na ir atrodo būtų viskas. Tačiau kaip sakoma – batsiuvys be batų, tai čia buvo mechanikas be ratų. Pauliaus Novako mechanikas Jonas Simaška grįžo iš trasos be dviejų galinių ratų. Kaip taip gali būti su „BMW“ galu varomu automobiliu? Atsakymas slypi ant galinio automobilio dangčio, kur puikuojasi TDS užrašas. Šie automobiliai garsėja pulsuojančiais kuro siurbliais ir jei juokauti toliau, tai pasirodo daugiau bėdų jame nebūna. Na, o jei rimčiau, tai trasoje atsilaisvinus rato veržlėms jos nuo apkrovos nulūžo. Įsijautęs vairuotojas baigė važiavimą ant trijų ratų. Tačiau iki parkingo neprivažiavus neatlaikė kitas galinis ratas, todėl automobilį teko užtempti vieningai padedant visiems dalyviams. Net apdovanojimus teko atidėlioti.

VIDEO: „Gravel Challenge 2021“ pirmasis etapas

Šios varžybos buvo skaudžios ir reikalaujančios daug nervinių ląstelių organizatoriams ir dalyviams, tačiau buvo vienos smagiausių, o svarbiausia, kad lūžo tik metalas, o dalyviai pilni emocijų net neskubėjo namo. Visi nugalėtojai ir prizininkai buvo apdovanoti „Liqui Moly“, „Kartlandas“ dovanomis, bei įteikti 2020-ųjų metų „H2Auto Gravel Challenge“ keturių etapų serijos metiniai apdovanojimai.

Šiomis varžybomis viskas tik prasideda, nes renginio organizatoriai jau planuoja kitus renginius. Antrasis „Gravel Chalenge“ etapas vyks liepos 31 d., Marijampolės autokroso trasoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų