Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Sunkūs „Ladoga Trophy 2015“ iššūkiai motociklininko Aido Bubino akimis

Ladoga… Ladoga… Ladoga… Tai didžiausias Europos ir 14-tas pagal dydį pasaulio ežeras, užimantis beveik trečdalio Lietuvos dydžio teritorijos. Po ledynmečio buvęs Baltijos jūros dalimi, viduramžiais vaidinęs svarbų vaidmenį prekyboje tarp Rusijos ir Skandinavijos, Antrojo pasaulinio karo metais užšalusiu ežeru vyko maisto tiekimas blokados apsiaustam Leningrado miestui.
Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Tiesa, iki Ladogos tik du etapai. Vienas jų Latvijoje, kitas – Lietuvoje šalia Vievio, esančioje „Crazy Farm“ trasoje ir jos apylinkėse. Ir vienoje, ir kitoje trasoje organizatoriai gąsdino daugybe nuvirtusių medžių ir šaknų, per kurias važiuoti mažesnę patirtį turintiems dalyviams yra pavojinga ir nesaugu.

Tai buvo pirmieji mano žingsniai šiame sporte. Daugeliui, turbūt, keistai atrodė mano noras su beveik nuline patirtimi leistis į vienas sudetingiausių bekelės varžybų pasaulyje, bet panašiai dauguma skeptikų turbūt galvojo, kai tik antrą sezoną vairuodamas motociklą, pasišoviau įveikti kelią nuo Lisabonos iki Vladivostoko, kiek įmanoma greičiau ir dar vienas. Tad su mintimi, kad ne šventieji puodus lipdo, Sankt Peterburge atsidūriau pravažiavęs 10 kartų arba apie 20 moto valandų, iš kurių 2 dienos enduro sprinto varžybų.

Pirmoji diena – techninė komisija. Renkamės parašus ir antspaudus iš įvairių tarnybų, dirbsiančių trasose. Privaloma vaistinėle neperšlampančiame dėkle, techniškai tvarkingas motociklas, priekinis žibintas, parašas už „juodąją dėžę“, kurios funkcijas atlieka GPS navigacija „Garmin Etrex“, pritvirtinta prie transporto priemonės. Pagal ją organizatoriai kontroliuoja dalyvių maršrutą, taškų įveikimo eiliškumą bei atstumą iki taško.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

„Etrex’e“ sukelti tik taškai ir pagal jį gali kontroliuoti, ar tinkamu atstumu priartėjai prie taško. Taip pat visus taškus sukelia ir į mūsų navigacijas. Diena anksčiau visus formalumus susitvarkę Piterio motociklininkai jau spėjo apžvelgti maršrutus ir iš užduodamų klausimų organizatoriams buvo aišku, kad tos apylinkės daugumai pažįstamos, kaip savas kiemas. Startiniai numeriai, privaloma organizatorių reklama ant motociklų ir mes jau pasiruošę startui.

Paskutinė nakvynė minkštoje lovoje viešbutyje prieš daugiau nei savaitės trukmės nuotykį. Simbolinis startas šeštadienio rytą Sankt Peterburgo centre. Visi dalyviai pravažiuoja per pakylą, kitaip dar vadinamą podiumu ir turi per kelias valandas pasiekti tikrąjį Ladogos startą – pirmąjį greičio ruožą. Tai tik pirmasis startas, kuomet kritiškai nužvelgiama konkurentų technika, žiūrovų akis pamalonina švarios, spalvingos ir blizgančios galingos transporto priemonės, energingi vairuotojai ir azartiškai nusiteikę šturmanai.

Bet visi puikiai supranta – kova dar tik prasideda. Kova su savimi ir negailestinga gamta. Pirmąją dieną mums reikia įveikti 269 kilometrus, iš jų net 52 kilometrus sudarys specialusis ruožas, skambiu pavadinimu „Karvės ketera“. Šiai keterai įveikti organizatoriai skiria penkių valandų laiko limitą. Jaudulys prieš tikrąjį startą dar didesnis, nei prieš važiuojant per pakylą. Trys… du…. vienas… startas… Kartu su rankenos „atsukimu“ užsisuka jaudulio srautas ir mes pilnai susikoncentravę šauname pirmyn.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas