Čekai Ales Loprais, Martin Macik ir Martin Soltys, bei baltarusis Siarhej Viazovič su naujuoju „Maz“ sunkvežimiu, laikomi vieni iš pagrindinių pretendentų į pirmojo Saudo Arabijos Dakaro čempiono titulą.
„Kamaz“ lyderystė
Nors pretendentų į čempionų titulą daug, sunkvežimių kategorijoje „Kamaz“ liaupsinamas ne veltui. Šiai Rusijos gamintojo komandai priklauso net 16 Dakaro titulų ir 143 pergalės greičio ruožuose (daugiausia Dakaro ralio istorijoje, tarp visų klasių). Pastarosios trys pergalės iš eilės įrodo šios komandos galybę, o Eduardas Nikolajevas ne veltui vadinamas „mažuoju caru“.
Komandai vadovauja ir „mažajam carui“ patarimus dalija Vladimiras Čaginas, kuris savo pergalių lentynoje saugo net septynis Dakaro nugalėtojo titulus bei gali pasigirti daugybe kitų pergalių skirtinguose ištvermės raliuose. V.Čaginas dėl savo komandos galimybių turėtų būti visiškai ramus, mat visų kortų jam nereikia statyti ant vieno, 500 numeriu pažymėto, ekipažo.
Antrąjį ir trečiąjį sunkvežimius vairuoja taip pat tituluoti ir pajėgūs sportininkai. Dmitrijus Sotnikovas 2017 ir 2019 metais Dakare finišavo antras, o 511 numeriu startuosiantis Andrejus Karginovas 2014 metais iškovojo nugalėtojo titulą.
Stipri konkurencija
Nors pajėgos galingos, rusų komanda susidurs su rimtu pasipriešinimu. Vienoje pajėgiausių konkurentų komandų iš Olandijos įvyko svarbūs pasikeitimai. Visada rusams ant kulnų lipęs ir net 2012 bei 2016 „įkrėtęs į kailį“ Gerardas De Rooy, dėl nugaros skausmų ir artimoje ateityje laukiančios operacijos, 2020 metų Dakare užims komandos vadovo postą. „Petronas Team De Rooy Iveco“ komandos lyderio vaidmuo perduotas Janus Van Kasteren. Kaip jis pats sako, didelė atsakomybė guli ant jo pečių, bet tai jam nesutrukdys kovoti dėl nugalėtojo vardo.
„Kamaz“ sagos pradžioje vienas pagrindinių rusų konkurentų buvo Karel Loprais, važiavęs „Tatra“ sunkvežimiu. Metai eina, o „Kamaz“ komanda vis dar rungiasi su ta pačia lenktynininkų gimine — 502-uoju numeriu startuos ir į lyderių pozicijas taikysis Karelio sūnėnas Ales Loprais. Čekas 2007 buvo trečias, 2015 — ketvirtas, 2019 — penktas. Nors ilgu titulų sąrašu Ales pasigirti dar negali, bet tikimasi, kad naujas žemynas išlygins visų dalyvių jėgas.
Čekijos pajėgos čia nesibaigia — jau savo aštuntajame Dakare, „Buggyra Racing“ komandoje, startuos Martinas Soltys. Vos trisdešimties metų sulaukusiam Martinui Macikui, 2020 metų ralis taip pat bus aštuntasis. Jaunuolis laikomas vienu stipriausių jaunų talentų sunkvežimių kategorijoje.
Na ir žinoma, viena didžiausių grėsmių rusų ešalonui bus baltarusų „Maz“ komanda su S.Viazovičiumi priešaky. 2018 metų Dakare šis ekipažas finišavo antroje vietoje, lipdamas ant kulnų „mažajam carui“.
Ypatingą dėmesį verta atkreipti ir į 507-uoju numeriu pažymėtą sunkvežimį, kurį pilotuos olandas Gertas Huznikas. Tai pirmasis hibridinis sunkvežimis Dakaro istorijoje.
Visas karščiausias naujienas iš įtemptų Dakaro kovų seks ir į Lietuvą siųs nepriklausoma lietuvių media komanda „iGo2Dakar“, su kuria į Dakarą vyksta ir 15min žurnalistas Žilvinas Pekarskas.