Apdovanojo super sprinto prizininkus
Praėjusiais metais Stasio Brundzos vardo taurė buvo sujungta kartu su SASK taure. Vieno renginio metu buvo vedama dviejų taurių įskaita, kurių dalyvius skyrė tik pasirinktos padangos.
SASK taurės įskaitoje automobiliai buvo skirstomi į dvi klases – 2WD Sport ir 4WD Sport. Visi jie varžėsi dygliuotomis sportinėmis padangomis. Nuo 2009-ųjų metų vykdomos Stasio Brunzdos taurės įskaitoje klasės buvo analogiškos, tačiau čia dalyviai naudojo ne sportines dygliuotas, bet įprastas, gatvėse naudojamas žiemines padangas.
Kas yra lenktyniavę paprastomis žieminėmis padangomis žino, kad čia reikia daugiau vairavimo įgūdžių.
„Su paprastomis padangomis greičio buvo mažiau, bet daugiau ekstremalių pojūčių. Kas yra lenktyniavę paprastomis žieminėmis padangomis žino, kad čia reikia daugiau vairavimo įgūdžių. Automobilio galingumas lemia ne tiek daug. Čia jau reikia meistriškumo“, – sakė šių renginių organizatorius, Širvintų automobilių sporto klubo vadovas Vygintas Šuminskas.
Prie Stasio Brundzos taurės buvo prijungta ir NEW – naujokų klasė. Čia buvo galima varžytis standartiniais automobiliais be saugos lankų. Anot V.Šuminsko, naujos klasės suformavimas pradedantiesiems pateisino lūkesčius. Organizatoriai skaičiuoja, kad NEW klasėje buvo 11 nuolatinių dalyvių, Stasio Brundzos taurėje – 15, o SASK taurėje – 14.
Super sprinto Stasio Brundzos ir SASK taurių varžybos vyko Širvintų ir Ukmergės rajonuose. Iš viso surengti penki etapai. Dažniausiai greičio ruožai driekdavosi 5-15 kilometrų atkarpomis. Pusantros valandos dalyviai lenktyniaudavo į vieną pusę, vėliau – priešinga kryptimi.
Važiavimų skaičius yra neribotas, o rezultatas skaičiuojamas išvedant visų važiavimų rezultatų vidurkį. Nesunku suprasti, kad klaidos čia kainuoja nemažai, o stabilus važiavimas – raktas į sėkmę. Pasak organizatoriaus, dėl tokios tvarkos varžybų nebaigia labai mažas ekipažų skaičius – vos pora automobilių.
Į renginį atvyko ir pats super sprinto taurės vardo savininkas Stasys Brundza. Praeityje garsus lenktynininkas pasveikino nugalėtojus bei prizininkus ir pasidžiaugė, jog varžybos sulaukia automobilių sporto entuziastų dėmesio.
Džiaugiuosi matydamas daug jaunimo.
„Džiugu, kad yra tokių, kurie neleidžia šiam sportui numirti. Šiais laikais sudėtinga išsilaikyti autosporte ne todėl, jog tai yra sunki šaka. Pagrindinis rodiklis yra lėšos, kurių automobilių sporte reikia nemažai. Su rėmėjais visiems irgi sudėtinga, todėl džiugu, kad yra entuziastų.
Džiaugiuosi matydamas daug jaunimo. Labai gerai, kad yra klasė naujokams, kurioje taip pat įmanoma užtikrinti saugumą ir joje dalyvauti nereikia ypatingai paruošto automobilio“, – kalbėjo S.Brundza.
Super sprinto Stasio Brundzos taurės ir SASK taurės rezultatai
Stasio Brundzos taurė
2WD įskaita
- Valdas Tamoliūnas/Ervinas Snitkas (Peugeot 206RC) (Greičiausi ir absoliučiai)
- Dalius Satkūnas/Giedrius Latvis (Peugeot 306)
- Virginijus Stankevičius/Simona Stankevičiūtė (BMW 318)
4WD įskaita
- Vygintas Šuminskas (Kia Sportage)
- Paulius Novakas/Mykolas Stravinskas (Subaru Impreza)
- Jonas Keršys (Subaru Impreza)
SASK taurė
2WD Sport įskaita
- Vytautas Dusevičius/Egidijus Vaišutis (BMW 323)
- Evaldas Joteika/Deividas Gezevičius (VW Golf)
- Paulius Baltrukėnas/Mantas Inkrašius (VW Golf)
4WD Sport įskaita
- Egidijus Paplauskas/Karolis Kairys (Subaru Impreza)
- Egidijus Savičius/Evaldas Butrimas (Subaru Impreza)
- Domas Raškevičius/Jurgis Jankavičius (Subaru Impreza)
NEW įskaita
- Osvaldas Sarokinas/Rimvydas Sejūnas (Audi 80)
- Giedrius Latvis/Dalius Stakūnas (Peugeot 306)
- Aurimas Lekavičius/Adrijus Karsokas (Opel Astra)
Padangomis apdovanoti „Egzotikos“ treko nugalėtojai
Renginio metu taip pat savo apdovanojimus atsiėmė ir treko „Egzotika“ prizininkai. Greičiausiems atiteko „Kenda“ padangų komplektai, kuriuos įsteigė R.Lipeikio įmonė „Egzotika“.
Tai šimtą kartų geriau nei sėdėti virtualioje erdvėje prie kompiuterio.
Jau ilgiau nei penkerius metus kartu su „Egzotika“ organizuojamos treko lenktynės praėjusį žiemos sezoną buvo sudarytos iš trijų etapų. Čia rezultatai buvo skaičiuojami kitaip nei super sprinto lenktynėse – dalyviai kovojo dėl taškų.
„Labai džiaugiuosi tuo, ką jau daug metų daro Vygintas. Yra bent kažkokia vieta, kur pradedantieji gali organizuotai ir saugiai pabandyti palenktyniauti bei žengti tuos pirmuosius ralio mokyklos žingsnius. Jaunimas gali pabandyti, ar jiems tas sportas tinka ir patinka. Tai šimtą kartų geriau nei sėdėti virtualioje erdvėje prie kompiuterio“, – sakė „Egzotikos“ atstovas Žilvinas Žeromskas, įteikęs padangų komplektus greičiausiems ekipažams.
Treko „Egzotika“ rezultatai
AWD klasė
- Darius Rakauskas (Subaru Impreza) (Greičiausias ir absoliučiai)
- Justas Paškevičius (Audi Coupe)
- Jonas Keršys (Subaru Impreza)
FWD klasė
- Artūras Lipavičius (Citroen Xsara)
- Almantas Jacevičius (Renault Clio)
- Valdas Tamoliūnas (Peugeot 306)
RWD klasė
- Artūras Ravluškevičius (BMW)
- Miroslav Šakevič (BMW)
- Vytautas Bareckas (BMW)
Žiemos sezono sprinto varžybų nebeorganizuos
Kadangi Lietuvoje šaltasis metų laikas vis mažiau palankus žieminiam raliui, šį sezoną super sprinto varžybas V.Šuminskas ketina rengti šiltuoju metų periodu. Dėl šios priežasties dalyviai nebeturės sukti galvos dėl specialių žieminių padangų su sportiniais dygliais. Siekiant užtikrinti saugumą, naujokų klasėje, kurioje dalyviai varžysis be saugos lankų, bus ribojamas greitis.
Šiemet planuojama surengti penkis etapus. Numatomos keturios klasės – RWD, FWD, AWD ir NEW. Taip pat bus skaičiuojama ir bendroji įskaita. Organizatorius turi ir daugiau planų apdovanojimams – atskirai skaičiuoti ketinama ir BMW bei „Volkswagen“ MK1 bei MK2 automobilių įskaitas.
V.Šuminskui kartu su klubo N40 prezidentu Algirdu Kazlausku kilo idėja sukurti ir vyresnių vairuotojų, kuriems jau per keturiasdešimt įskaitą. Tiesa, pavadinimo klasė dar neturi, tačiau apdovanojimų metu linksmų idėjų jau buvo pažerta.
„Žilė galvon – velnias uodegon. Toks posakis puikiai apibūdintų šios klasės dalyvius, todėl klasei puikiai tiktų „Žilė“ pavadinimas“, – pusiau juokais, pusiau rimtai kalbėjo A.Kazlauskas.
Rezultatų skaičiavimo principas ir šiemet išliks nepakitęs. Kiekvieno etapo metu pademonstruotas laikas nebus verčiamas taškais.
„Tai jau pasiteisinusi sistema. Visuose etapuose parodytą laiką sumuosime ir taip išaiškinsime nugalėtojus. Tarsi Dakaro lenktynių principas, kuomet fiksuojamas ir sumuojamas kiekvieno etapo laikas. Įprastai ralyje kiekvienas etapas vertinamas taškais, tačiau mes laikomės kitos sistemos ir manome, kad ji puikiai veikia“, – sako V.Šuminskas.