„Porsche 959“ savo laiku buvo technologiškai pažangiausias automobilis planetoje. Šešių cilindrų 2,9 litrų variklis turėjo dvi turbinas, oru aušinamus cilindrus ir skysčiu aušinamą galvą. Išmetimo vožtuvų strypeliai buvo tuščiaviduriai, iš dalies pripildyti natriu, taip pagerinant termines savybes. Tokių pažangių sprendimų šiame automobilyje netrūko – visiems jiems išvardinti reikėtų atskiro straipsnio.
959 variklis išvystė 444 AG (331 kW), kurios per mechaninę transmisiją buvo perduodamos visiems ratams. Tik 959 buvo ne šiaip varomas keturiais ratais – pagal situaciją jis galėjo atskirai keisti kiekvienai ašiai ir kiekvienam ratui tenkančią sukimo momento dalį. Šiandien tai nekelia didelio įspūdžio, bet juk kalbame apie devintojo dešimtmečio vidurį!
Iki 100 km/val. „Porsche 959“ bėgėjosi tik 3,7 s. Per 13,3 sekundes šis ralio monstras pasiekdavo net 200 km/val. greitį. Neišslysti iš kelio padėjo ne tik minėta keturių varomų ratų pavara, bet ir nepriklausoma važiuoklė, stabdžių antiblokavimo sistema ir reguliuojami teleskopiniai Bilstein amortizatoriai. „Porsche 959“po buvo neeilinis automobilis. Ir jis išdrįso žengti ir į Dakaro ralio trasą.
„Porsche 959“ vyksta į Dakarą
„Porsche“ prie 959 projekto dirbo labai intensyviai, tačiau tokio sudėtingumo automobilių kūrimas niekada nevyksta greitai. Iš pradžių buvo bandoma išbandyti technologijas, todėl 1984 metais sukurtas 953 – stipriai modifikuotas „911 Carrera “S su 959 keturių ratų sistema ir kitomis technologijomis, bet su atmosferiniu varikliu. Tuo metu „Porsche“ nebuvo įvykdžiusi homologacijos reikalavimų, todėl šiems automobiliams liko vienintelė vieta pasireikšti – ralis Paryžius-Dakaras. 1984 metais šiose lenktynėse 953 užėmė pirmą, šeštą ir 25-ą vietas. Oficialiuose dokumentuose šie automobiliai buvo vadinami tiesiog „Porsche 911“.
Dakaro ralis yra visiškai kitoks nei B Grupės varžybos. Dakaro ralis yra ilgos ištvermės lenktynės, vykstančios tikroje bekelėje – ne žvyrkelyje ar miško keliuke, o smėlyje, upėse ir akmenynuose. „Porsche“ sportinį 959 kūrė tikrai ne tam, tačiau kodėl gi nesudalyvavus ir tokiame iššūkyje? Juk Dakaro ralis netaiko tokių griežtų homologacijos taisyklių. Taigi, nors ir atrodo kaip tikras superautomobilis (koks techniškai ir yra) „Porsche 959“ drąsiai stojo prieš tikrus visureigius.
1985 metais trys tokie „Porsche“ iškeliavo į Dakaro ralį. Šįkart automobiliai jau turėjo 959 kėbulus, tačiau vis dar naudoti tie patys atmosferiniai 953 varikliai. 1985-ųjų ralis „Porsche“ komandai buvo nesėkmingas – nefinišavo nei vienas automobilis.
1986 metais „Porsche 959“ į Dakarą jau vyko pilna jėga. Šįkart finišą pasiekė visi trys automobiliai ir užėmė pirmąją, antrąją ir šeštąją vietas.
1987 metais „Porsche 959“ jau buvo paruoštas gamybai ir homologacijai, tačiau tada gamintoją pasiekė nemaloni naujiena – B Grupės ralis buvo galutinai atšauktas dėl saugumo iššūkių. 959 buvo gaminamas iki 1993 metų. Šiandien tai yra vienas iš brangiausių „Porsche“ automobilių. Nors B Grupės legendos statuso šis automobilis taip ir nepasiekė, jis yra vienas iš Dakaro ralio čempionų.