Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

„SV Technika Racing“ duetas į „ORLEN Lietuva Rally“ finišą skriejo verdančiu varikliu

Praėjusį savaitgalį Mažeikių ir Telšių apylinkėse surengtas trečiasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas „ORLEN Lietuva Rally“. Šiose varžybose startavo ir „SV Technika Racing“ ekipažas – Vaidotas Paškevičius su Kamile Kazickaite. Lenktynės duetui buvo išties dramatiškos, o vieta ant prizininkų pakylos jiems kainavo perkaitintą variklį, rašoma pranešime.
„SV Technika Racing“ ekipažas „ORLEN Lietuva Rally“ varžybose
„SV Technika Racing“ ekipažas „ORLEN Lietuva Rally“ varžybose / Alfonso Rakausko nuotr.

Pirmosios staigmenos „SV Technika Racing“ ekipažui prasidėjo dar prieš startą, kadangi ralio išvakarėse sugedo jų „Mitsubishi Lancer Evolution“ degalų siurblys. Nors toks netikėtas gedimas šiek tiek sujaukė ekipos planus ramiai ruoštis raliui, tačiau mechanikai reikiamą mazgą spėjo pakeisti nauju.

Ralį Vaidotas Paškevičius ir Kamilė Kazickaitė pradėjo itin puikiu tempu. Iš pirmąją dieną numatytų penkių greičio ruožų jie savo klasėje laimėjo keturis, vykusius ant žvyro, ir pamažu didino atotrūkį nuo persekiotojų. Tačiau viename iš greičio ruožų Vaidotas Paškevičius pajuto, kad automobilis tapo sunkiai valdomas. Paaiškėjo, kad pažeista galinė pakaba. Dėl šios priežasties paskutinįjį pirmos dienos greičio ruožą, nusidriekusį Viekšnių miestelio gatvėmis, teko įveikti visiškai ramiu tempu, tiesiog mėginant pasiekti serviso zoną.

„Ketvirto greičio ruožo penktame kilometre pastebėjau, kad vairas stovi kreivai ir automobilis keistai elgiasi. Supratau, kad turime bėdų. Finišavęs pamačiau, kad pažeista vieno galinio rato pakaba. Ratas stovėjo kreivai. Miesto greičio ruožą teko važiuoti lėtai, nes ratas važiavo ten, kur jis norėjo, o ne kur mes“, – sakė Vaidotas Paškevičius.

Tačiau miesto greičio ruožas buvo pakankamai trumpas, todėl Vaidotas Paškevičius su Kamile Kazickaite, važiuodami net ir avariniu režimu, ten prarado vos keturias sekundes, todėl pirmąją dieną išsaugojo lyderių vaidmenį klasėje. Servise pašalinę gedimus mechanikai paruošė techniką šeštadienio kovai. Tądien laukė didžioji dalis lenktynių – dar aštuoni greičio ruožai. Be to, papildomos intrigos įnešė ir oro sąlygos, mat gausiai iškritęs lietus nuolat merkė greičio ruožų dangą.

Per du greičio ruožus išbarstėme visą persvarą

„Antrą dieną turėjome naujų greičio ruožų Telšių rajone, kurių nesame važiavę. O dar tas lietus. Ir jau pirmoje greičio gesinimo zonoje kliudome tvorelę ir gauname 20 sek. baudą. Kitame greičio ruože lietus pradėjo lyti dar smarkiau, tapo labai slidu. Važiuodami radome į griovį nuslydusį Giedrių Notkų. Be to, pradėjo išsijunginėti pasikalbėjimo įranga. Žodžiu, vien iššūkiai. Pralošėme dar 20 sekundžių ir per du greičio ruožus išbarstėme visą persvarą, kurią turėjome po pirmos dienos“, – pasakojo pilotas.

Alfonso Rakausko nuotr./„SV Technika Racing“ ekipažas „ORLEN Lietuva Rally“ varžybose
Alfonso Rakausko nuotr./„SV Technika Racing“ ekipažas „ORLEN Lietuva Rally“ varžybose

Aštuntame greičio ruože „SV Technika Racing“ ekipažui vėl pavyko laimėti, tačiau čia duetas gavo dar penkias sekundes baudos už paliestą greičio gesinimo zonos elementą. Po tokios nesėkmingos antrosios ralio dienos pradžios Vaidotas Paškevičius su Kamile Kazickaite nukrito į trečiąją vietą klasėje, tačiau rankų nenuleido.

„Devintą greičio ruože suvažiavome labai gerai. Net aplenkėme vieną R5 automobilį, bendroje įskaitoje parodėme septintą laiką. Tai buvo vienas geriausiai suvažiuotų mano greičio ruožų karjeroje. Po serviso buvo likę keturi greičio ruožai, todėl nusprendėme atakuoti. Dešimtame greičio ruože vėl buvome greičiausi, vienuoliktame buvome antri, dvyliktame ir vėl laimėjome“, – įspūdžiais dalijosi Vaidotas Paškevičius.

Tačiau didžiausi netikėtumai ekipažo laukė paskutiniame, tryliktame greičio ruože. Likus vienam greičio ruožui Vaidotą Paškevičių ir Kamilę Kazickaitę nuo pirmosios vietos skyrė 15 sek., todėl ekipažas nusprendė rizikuoti ir iš savęs bei automobilio išspausti viską. Ir išspaudė taip, kad į finišą „Mitsubishi Lancer Evolution“ atvažiavo su garų užsklanda ir verdančiu varikliu.

„Likus keturiems kilometrams pradėjo virti variklis. Aušinimo skysčio garai vertėsi per variklio gaubtą. Likus dviem kilometrams kompiuteris ėmė riboti variklio darbą, tad negalėjome spausti. Teko lėtai važiuoti iki finišo, bet tą padaryti pavyko. Finišavome paskendę garuose. Po finišo sustojome, turėjome laiko šiek tiek ataušinti variklį.

Alfonso Rakausko nuotr./„SV Technika Racing“ ekipažas „ORLEN Lietuva Rally“ varžybose
Alfonso Rakausko nuotr./„SV Technika Racing“ ekipažas „ORLEN Lietuva Rally“ varžybose

Finišavome paskendę garuose

Kadangi šitą variklio problemą dėl aušinimo skysčio reguliaraus mažėjimo žinojome dar nuo penktadienio, buvome pasiėmę su savimi skysčio. Supylėme tą skystį, į tą pačią talpą iš upelio dar prisisėmiau vandens, jei reikėtų papildomai.

Ir kažkaip pasiekėme oficialų ralio finišą ir uždarą parką bei išsaugojome antrąją vietą. Aišku, paaukojome variklį, nelaimėjome pirmosios vietos, bet toks sportas. Iš trylikos greičio ruožų savo klasėje laimėjome devynis. Smagu, kad gerėja tempas, mokomės ir galime važiuoti greitai“, – sakė Vaidotas Paškevičius.

Kaip tvirtino „SV Technika Racing“ pilotas, per dvi savaites iki kito Lietuvos automobilių ralio čempionato etapo, kuris vyks Rokiškyje, bus keičiamas variklis, nes Mažeikiuose „iškeptas“ variklis reikalauja išsamesnės revizijos. Tik po jos paaiškės, ar agregatas tebetinkamas naudojimui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Skrydžio režimu: atviras „Gurtam“ vadovo interviu su Benediktu Vanagu
Reklama
Kokias tvoras ir kodėl šiemet renkasi namų savininkai?
Reklama
Daugiau Pliusų sporto entuziastams:„Gym+“ vėl plečiasi
Reklama
„Teleloto“ naujienos ne tik tarp vedėjų: nuo šiol laimės visi studijos žaidėjai