Vaidotas Žala Dakaro raliui ruošis dalyvaudamas Lietuvos ralio čempionate. Tačiau jam šturmanaus jau nebe brolis Žygimantas Žala, su kuriuo pernai atliko įspūdingą šuolį Rokiškio ralyje. Nuo šiol tai bus tarptautinis ekipažas – kelio knygą Vaidotui skaitys latvis Andris Malnieks. Pastarasis yra tapęs Lietuvos ralio čempionu, važiuodamas su Janiu Vorobjovsu.
Tiesioginė transliacija iš Vaidoto Žalos automobilio ir šturmano pristatymo.
Jei naršyklėje nematote vaizdo, spauskite čia:
Andris – didelis autosporto entuziastas. Anksčiau yra dirbęs automobilių skelbimų portalo „Autoplius“ Latvijos skyriaus vadovu. Neseniai vykusiame Talsi ralyje jis šturmanavo Latvijos lenktynininkui Reiniui Nitišui.
Naujas Vaidoto Žalos ralio automobilis
Kita naujiena – pardavęs savo senąjį „Mitsubishi Lancer EVO“, Vaidotas įsigijo tokį pat automobilį, kokiu ralyje lenktyniauja Benediktas Vanagas – „Škoda Fabia R5“.
„Fabia R5“ sumontuoto 1,6 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų variklio su turbina maksimali išvystoma galia siekia 275 AG, o didžiausias sukimo momentas – 420 Nm. Pagal klasės reikalavimus, automobilio svoris negali būti mažesnis nei 1230 kilogramų.
Tai yra galingiausias nacionaliniuose čempionatuose leistinas automobilis.
„Mūsų iki šiol klasikiniame ralyje naudotas „Mitsubishi“ yra senas automobilis – jis jau 13 metų sporte. Rimtai svarstėme investuoti į panašų naują modelį, tačiau technologijos pabėgo į priekį ir šiuolaikinėse ralio trasose buvę N grupės automobiliai sparčiai nyksta. Todėl su partnerių pagalba nusprendėme imtis radikalaus žingsnio į priekį“, – pristatydamas naująjį „Agrorodeo“ komandos automobilį sakė lenktynininkas.
Žingsnis į aukštesnę klasę
R5 yra tarptautinės klasės automobilis, kuriuo galima varžytis ne tik Lietuvoje, bet ir važiuoti į Europos ar pasaulio ralio čempionatų etapus bei ten rasti daugybę tokiais pat modeliais besivaržančių sportininkų.
Keturiais ratais varomas automobilis sveria 1 230 kg bei turi 1,6 l darbinio tūrio variklį su turbokompresoriumi, pasiekiantį 205 kW galią bei 420 Nm sukimo momentą. Lietuvoje analogiškų modelių bus jau trys, tad šalies čempionate bus galima stebėti lygiaverčiais ir labai greitais automobiliais važiuojančių sportininkų kovą.
„Didžiausią impulsą davė šių metų Dakaras, po jo pasikalbėjome su pagrindiniais komandos partneriais, „Agrorodeo“ ir „Rimo“ įmonių vadovais. Norint tinkamai ruoštis pagrindiniam išbandymui sausio mėnesį, reikia sportinę formą palaikyti ištisus metus. Ekonomiškiausias būdas tai pasiekti yra klasikinis ralis. Tačiau važiuoti čia senu automobiliu vien tam, kad suktume kilometrus ir atvažiuotume iki finišo, nėra prasminga. Jeigu jau dalyvauti, tai reikia siekti rezultato, o tą padaryti galima tik turint greitą ir patikimą automobilį“, – teigė V. Žala.
R5 automobilis yra dešimt kartų brangesnis nei buvęs „Mitsubishi“, jis kainuoja daugiau nei 220 tūkst. eurų, tačiau jis įsigytas lizingo būdu.
„Tai yra vienintelis būdas mums įkąsti tokio kalibro automobilius. Iš komandos biudžeto ištraukti tokią sumą būtų neįmanoma, o „Šiaulių banko“ lizingas mums leido išlaidas padalinti per kelerius metus. Kas be ko, tai duoda tam tikrą spaudimą man, kaip vairuotojui, išsaugoti automobilį sveiką“, – juokėsi sportininkas.
Profesionalumas – pirmoje vietoje
7 metus su nedidele pertrauka Lietuvos ralio gerbėjai galėjo stebėti šeimyninį brolių ekipažą – V. Žala varžybose dalyvavo su savo broliu Žygimantu. Jiems pavyko pasiekti neblogų rezultatų – broliai laimėjo kelis Lietuvos čempionato etapus, daugelyje lipo ant prizininkų pakylos. Tačiau Žygimantas teigia, kad ralyje patiriamo streso jau užtenka, tad Vaidotas pavasarį leidosi į naujo šturmano paieškas.
„Ieškojau žmogaus, kuris galėtų greitai skaityti ir nereikėtų daug laiko skirti apmokymui. Stenogramą aš sudarau angliškai, tad reikėjo žmogaus, kuris galėtų švariai ir greitai šia kalba skaityti. Tad mūsų keliai susikirto su patyrusiu šturmanu iš Latvijos Andriu Malnieksu“, – naująjį ekipažo narį pristatė V. Žala.
A. Malnieks yra vienas greičiausių šturmanų Baltijos šalyse. Jis 3 metus važiavo su greičiausiu Latvijos vairuotoju Janiu Vorobjovu ir per tą laiką tapo ne tik Latvijos, bet ir Lietuvos čempionu.
„Su sportiniu automobiliu kol kas nevažiavome, treniravomės tik sudarydami stenogramą. Šiais metais komandoje daug pokyčių, tačiau mes su Vaidu esame profesionalai ir tikiu, kad kartu dirbsime efektyviai bei greitai susidraugausime su automobiliu“, – spaudos konferencijoje sakė A. Malnieks.
Šiemet – tik Lietuvoje
Šių metų „Agrorodeo“ komandos planas yra Lietuvos automobilių ralio čempionato varžybos – liko 4 etapai. Kaip teigia V. Žala, pirmąjį sezoną nerti į tarptautines varžybas nebūtų logiška, nes reikia priprasti prie automobilio bei rasti bendrą kalbą su nauju šturmanu.
„Pagrindinės varžybos mūsų partneriams ir fanams yra Dakaras, tad didžiausia koncentracija yra ten. Tačiau varžymasis klasikiniame ralyje leidžia palaikyti aštresnę vairuotojo formą. Čia važiuojama didesniu tempu, pats vairavimas labiau preciziškas. Pastaraisiais metais pastebėjau, kad įveikus nemažai kilometrų sportiniu režimu klasikiniame ralyje vasarą, prie visureigio Dakare priprasti kur kas lengviau“, – sportinės formos palaikymo subtilybes aiškino V. Žala.
Ralio maratonuose (angl. rally-raid) naudojami automobiliai sunkesni, lėtesni, ne tokie manevringi. Pačios trasos taip pat skiriasi – klasikiniame ralyje visais keliais sportininkai bent du kartus pravažiuoja ne sportiniu režimu ir su trasomis gali susipažinti. Maratone iškart važiuojama sportiniu režimu ir orientuojamasi pagal kelio knygą.