Svarbiausi devintojo Dakaro etapo įvykiai

Devintasis greičio ruožas nebuvo ilgas, tačiau pažėrė netikėtumų. Vieni jų Lietuvos autosporto aistruoliams buvo malonūs, kiti – privertė sunerimti. Taigi, kokie esminiai įvykiai nutiko šiame, devintame Dakaro ralio etape.
Arūnas Gelažninkas
Arūnas Gelažninkas / A.Urbano nuotr.

Daugiau Dakaro naujienų – specialioje 15min rubrikoje

Arūno Gelažninko finišas be amortizatorių

Šiandien technika pavedė greičiausiai tarp Lietuvos motociklininkų važiavusį Arūną Gelažninką – spaudimo neatlaikė priekiniai amortizatoriai.

Dar prieš startą sportininkas minėjo, jog diena nebus iš lengvųjų, nors organizatoriai ir teigė kitaip. Trasa buvo paruošta tikrai greita, tačiau pilna pavojingų akmenų, kurie važiavimo tikrai nepalengvina.

VIDEO: Arūnas Gelažninkas: „Rezultatą atimti gali, bet medalio taip lengvai iš manęs neatims“

Sėkmingai startavęs lenktynininkas rodė gerą tempą iki maždaug 80-ojokilometro. Vėliau sportininko tempas reikšmingai krito. Kaip paaiškėjo to priežastis – lūžę amortizatoriai.

„Tą akimirką, kai sulūžo, galvoju – ką reiks daryti? Bet reikia važiuoti, nieko nebus, nes jeigu nebus finišo, nebus ir medalio, o jo iš manęs taip lengvai neatimsi. Kai sulūžo, labai gerai, jog nenusiverčiau, nes greitis buvo didelis ir stabdant motociklas pradėjo stipriai kratytis, mėtytis. Tada sustojęs pamačiau ir supratau, kad laukia ilga dienelė.

Buvo labai sunku, ir stojau, ir parėkiau, ir kritau ne kartą, apsibalnojau. Važiuoti tokį atstumą be amortizatorių yra žvėriškai sunku, drasa labai nedėkinga, nors be amortizacijos jokia trasa nebus dėkinga. Kiekvienas smūgis, galvojau smegenys išvarvės, rankas po maždaug šimto kilometrų tokio važiavimo irgi paskaudo. Bet tikslas – finišas, dėl jo čia atvažiavome“, – įspūdžių nestokojo kaunietis.

Laimei, finiše buvo įrengta techninė zona, tad amortizatoriai buvo pakeisti ir A. Gelažninkui nereikėjo kankintis važiuojant iš finišo į bivaką (dar apie 120 kilometrų).

Vaidotas Žala trečią dieną iš eilės tarp greičiausių sunkvežimių

Jau trečią dieną iš eilės iš sunkvežimių įskaitos lyderių trejeto neiškrentantis „Skuba Team“ ekipažas šiandien ir vėl gali džiaugtis solidžiu rezultatu. Devintame greičio ruože Vaidoto Žalos, Paulo Fiuza ir Max Van Grol trijulė iškovojo trečiąją poziciją. Ekipažas dar sykį įrodė, kad tuomet, kai jų sunkvežimio nekamuoja techninės problemos, jie pajėgūs varžytis su pasaulio elitu.

Devintą greičio ruožą Vaidotas Žala pradėjo tokiu tempu, kuris privertė aiktelėti visus jo gerbėjus. Pirmame kelio taške pilotas užfiksavo geriausią rezultatą sunkvežimių įskaitoje. Vėliau „Skuba Team“ trijulė smuktelėjo į antrą vietą. Įpusėjus greičio ruožui jie stojo keisti pramuštą ratą ir iškrito iš greičiausiųjų trejeto, tačiau vėliau atsigriebė dėl puikaus šturmano Paulo Fiuza darbo ir įsitvirtino trečioje pozicijoje.

Tai jau trečias etapas iš eilės, kai „Skuba Team“ ekipažas neapleidžia lyderių trejetuko gretų. Sykį per pastaruosius tris etapus jie buvo antri, o du kartus džiaugėsi trečia pozicija.

„Šiandienos greičio ruožą laimėjo Paulo Fiuza. Buvo labai klaidžių vietų. Tačiau mes kabinoje juokavome, kad Paulo turi uoslę kelio taškams. Visur sunavigavo laiku. Netrūko tikrai sudėtingų vietų, kur klydo net lyderis Martinas Macikas, o mes jį pasigavome ir nuvažiavome toliau.

Kadangi jau neturime ko prarasti, nuo pat starto laikėmės strategijos – arba bandome laimėti, arba bus kaip bus. Vis tiek nieko nepralošime. Surizikavome vytis Martiną Maciką, bet tuomet prapylėme ratą. Beje, pirmąjį nuo penkto greičio ruožo. Teko stoti keisti.

Jau atrodė, kad krentame iš trejetuko ir šiandien nieko nebepasieksime, tačiau tuomet vėl labai puikiai sudirbo Paulo Fiuza, kuris itin klaidžioje, organizatorių sumanytoje klastingoje vietoje mus išvedė teisingu keliu. Jis – šios dienos pasiekimo kalvis“, – sakė „Skuba Team“ pilotas Vaidotas Žala.

Vaidotas Žala pasidžiaugė, kad Dakaro ralio maršrute pagaliau baigėsi akmenuota danga pasižymintys greičio ruožai ir lenktynių epilogas paserviruos gausybę smėlio ir kopų. Lenktynininkų laukia „Empty Quarter“ dykuma. Smėlynai Vaidotą Žalą džiugina dar ir todėl, kad pagaliau jų sunkvežimis neberodo net ir menkiausių techninių problemų.

„Svarbiausia naujiena, kad nebeturime techninių problemų. Tai, ko gero, pirma mūsų diena, kai neturime jokių bėdų. Vienintelė bėda šiandien yra tai, kad pats prisiviriau košės ir reikėjo keisti ratą. Bet sunkvežimis veikė puikiai“, – optimizmo neslėpė Vaidotas Žala.

Dešimtasis Dakaro ralio greičio ruožas bus vienas trumpiausių šių metų varžybose. Sunkvežimių įskaitos dalyviams teks įveikti vos 120 km ilgio specialiąją distanciją. Maršrutas galiausiai juos atves į „Empty Quarter“ prieigas.

VIDEO: Vaidotas Žala: turbūt rekordas šių metų Dakaro

Rokas Baciuška vėl penketuke

Antradienio etapas buvęs greitas ir geras. Toks, kokie patinka Rokui Baciuškai, kuris finišavo penktas, nuo lyderio Nassero Al-Attiyah atsilikęs 7.28 min.

„Skridom šiek tiek, bet atskridom iki ten, kur reikėjo, iki finišo.

Diena buvo sudėtinga, navigacinių reikalų buvo, bet viską sudirbom, paspaudėm. Nasseras paskui apsilenkė. Buvo įdomi diena visai. Bet viskas puikiai“, – finiše kalbėjo Rokas.

Ekipažas turėjo smagų šuoliuką, kuris, kaip neslėpė lenktynininkas, šiek tiek išgąsdino navigatorių Oriolį Meną, bet esą „gyvenam vieną kartą“.

Su aplenkusiu N.Al-Attiyah Rokas sakė susimojavęs, bet Nasseras nulėkė tolyn. Kaip svarstė lietuvis, katarietis spaudžia, kiek gali, nes trokšdamas užimti aukštesnę vietą nebetausoja nei savęs, nei automobilio.

Šiuo metu N.Al-Attiyah bendroje įskaitoje yra trečias.

Rokas sako, kad jo tikslas – pasiekti galutinį finišą. Pirmoji diena sugadino jo planus siekti pačių aukščiausių rezultatų.

VIDEO: Rokas Baciuška: atskridom iki ten, kur reikėjo

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas atskleidė: „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai