Suprasti akimirksniu
- 12 val. lenktynių pirmoji dalis (5,5 val.) vyko šeštadienį, o antroji dalis – 6,5 val. vyksta sekmadienį. 24 h series jau penkiolika metų organizuoja Creventic clubas. Jose dalyvauja ir PRO kategorijos pilotai, turintys DTM, WRX ir kitų autosporto sričių patirties, taip pat ir mažiau patyrę AM. Spa lenktynėse dalyvauja Andreas Bakkerudas (WRX), Mugello 12 val. važiavo WRX čempionas Johanas Kristofferssonas, pasaulio GT3 Cup čempionas Sabino de Castro, 5 kartus DTM čempionas Berndas Scheneideris.
- Lenktynininkai varžosi ir bendroje įskaitoje, ir atskirose klasėse: GT3, GTX, TCR. Šios klasės jungiamos ir į didesnius divizionius. Pvz., TCR yra didesnio TCE pogrupio dalis.
- Lietuvai šioje lenktynių serijoje atstovauja: „Juta Racing“ Audi R8 LMS GT3 EVO I – Andrius Gelžinis, Jonas Gelžinis ir Julius Adomavičius. NOKER su VW Golf GTI TCR – Kęstutis Stasionis, Arūnas Gečiauskas ir Sten-Dorian Piirimagi. GSR su VW Golf GTI TCR – Ernesta Globytė, Rolandas Salys, Mindaugas Liatukas. RD Signs Šiauliai su „Lamborghini Huracan“ pasitraukė po šeštadienio avarijos. Komandai atstovavo Audrius Butkevčius, Paulius Paškevičius ir Nicola Michelon.
- REZULTATUS sekite čia.
- Apie 24h series skaitykite čia.
- Apie automobilių klases skaitykite čia.
Finišas
Labai gaila, kad „RD Signs Šiauliai“ ir NOKER, puikiai pradėję lenktynes, jų negalėjo pabaigti dėl avarijų. Abi galėjo laimėti vietas ant podiumo.
Puikus „Juta Racing“ pasirodymas – penktoji vieta bendroje įskaitoje išplėšta pačioje 12 val. pabaigoje. Ir pirmoji vieta GT3 pogrupyje. GSR, šiek tiek demotyvuoti po nepavykusios penktadienio kvalifikacijos, apsiginklavo kantrybe, būtina endurance tipo lenktynėms ir TCR klasėje pasiekė trečią vietą. Puiku, net du Lietuvos komandų podiumai!
P.S. Teisėjai skyrė baudą už tech. reglamento (prošvaisos) neatitikimus TCR klasės „sidabro“ laimėtojams Cupra TCR Nr. 123. Todėl lietuvių GSR pakilo į P2.
45 min. iki finišo
„Juta“ tvirtai įsikibusi laikosi P5, Audi pilotuoja Julius Adomavičius. O GSR Motorsport komandos Golf vairuoja Mindaugas Liatukas, jis kol kas – P22 bendroje įskaitoje. Bet TCR klasėje galima kovoti dėl podiumo – P3 jau beveik kišenėje.
Likus 1:30 val. NOKER pasitraukė iš lenktynių
Deja, bet NOKER VW Golf remontuojamas boksuose. Su P1 TCR divizione ir P15 bendroje įskaitoje, deja, teks atsisveikinti, lenktynės jau baigtos. Labai apmaudu. Automobilio priekis ardomas, bet vilčių grįžti nėra.
Akivaizdu, kad Stenas apdaužė automobilio priekį. Bet operatoriai epizodo neužfiksavo. Pasak K.Stasionio, komandos vadovo, pilotas tiesiog padarė klaidą: ant žvyro sumėtė automobilį, priekiu atsitrenkė į sieną.
Nedidelę avariją patyrus „Jutos“ konkurentams „Car collection motorsport“ (Audi nr. 34), panašu, kad lietuvių „Audi“ gali kovoti dėl TOP5 bendroje įskaitoje. Prakirtę ratą konkurentai prarado daug laiko, lauikiame finišo. Hario komentaras – dar nemačius šio incidento.
Penktoji valanda
Apie strategijas pasakoja komandų atstovai. TCR klasėje iškovoti podiumą turi ir NOKER, ir GSR:
Ketvirtoji valanda
Likus iki finišo 3:23 val., „Juta“ atliko keitimą ir pylė degalų. Andrių Gelžinį pakeitė Jonas Gelžinis. Komanda grįžo į P8. Vėlesnį sustojimą planuojantys NOKER (A.Gečiauskas) – P16 bendroje įskaitoje ir P1 TCR, o GSR (M.Liatukas) – kol kas iki keitimo P23 ir atitinkamai P3.
Trečioji valanda
Valandų sandūroje – vėl Code60, trasoje sustojo „Porsche“ nr. 904. Tuo naudojasi dauguma komandų. Bet Juta „Audi“ netilpo – staiga paaiškėjo, kad degalinėje nėra vietos. Teko švaistyti laiką.
Trečios valandos pradžioje, pasibaigus Code60 ir komandoms grįžus į trasą, Juta (Andrius Gelžinis) skrieja P6, NOKER (Artūras Gečiauskas) – P15 ir P1 (TCR klasėje), GSR (Mindaugas Liatukas) – P27 bendroje įskaitoje ir P4 TCR divizione. Viskas dar prieš akis, per 4 val. gali daug dalykų nutikti.
Juo labiau, kad NOKER kol kas patys nelabai supranta, kaip pavyko vėl išsiveržti į priekį. Regis, pagrindiniai konkurentai danai VW Golf Nr. 102, komanda Holmgaard) tiesiog ilgiau nei įprastai užtruko bekeisdami vairuotojus.
Antroji valanda
Dėl Code60 baigiantis pirmajai valandai, daugelis dalyvių stojo pilti degalų, nes teoriškai jų pakaktų 1 val. 20 min. arba šiek tiek ilgiau. Tos, komandos, kurios rytą startavo ne pilnais bakais, jau stojo pituose net po 2 kartus. Lietuviai didelių klaidų nedarė. Tad bendroje įskaitoje tik kartą stojusi „Juta“ pašoko iki P2. Nes konkurentai stojo dažniau.
NOKER TCR klasėje P2, o bendroje rikiuotėje po sustojimo degalinėje šoktelėjo iki P18. GSR dar nestojo ir laikosi P25, TCR – P3.
Pirmoji valanda
Pirmąją valandą pradėjo Julius Adomavičius, Sten Piirimagi, Ernesta Globytė. Julius su „Audi“ šoktelėjo į P5 bendroje įskaitoje, po to vėl smuktelėjo į P6. Stenas su VW GOLF smuktelėjo į P20, Ernesta – P28.
Bet tai nieko nereiškia, mūsų komandos stengėsi startuoti pilnais bakais degalų. Pasikeitimų pozicijomis bus po kiekvieno keitimosi ar degalų pylimo. Lieka daugiau nei 6 val. lenktynių labai greitoje ir pavojingoje trasoje.
Kaip ir šeštadienį, avarijų virtinė (Wolf power racing) prasidėjo jau pirmąją valandą. Saugos automobilio šiose lenktynėse nėra, tad skelbiamas Code60. Jo metu galima pilti tik 50 proc. degalų kiekio. Tad komandos turi strateguoti, ar verta pasinaudoti šia faze ir kada verta. Juk važiavimo greitis sumažėja beveik trigubai, tad prasideda skaičiavimai.
Idealu sustoti degalų pylimo zonoje prieš pat CODE60. Tuomet galima pilti pilną baką degalų ir po to pasinaudoti pauze pilotų keitimui. Tokiomis situacijomis lietuviai, šypsantis sėkmei, keletą kartų pasinaudojo prieš mėnesį Mugello 12 val. lenktynėse. Bet čia jau Fortūnos faktorius.
Sekmadienio startas
Šeštadienio vakarą visi automobiliai buvo uždaryti Parc Ferme iki sekmadienio ryto. Startui sekmadienį išrikiuojami pagal pozicijas klasėse. Startas duodamas iš eigos, tačiau į bendrą rezultatą skaičiuojami vakarykščiai rezultatų skirtumai. Taigi, jei komanda ir buvo atsiplėšusi nuo artimiausių konkurentų, po starto pirmajame rate vėl pateks į mėsmalę.
Šeštadienio lenktynių dalies metu, išskyrus lemtingą RD Signs Šiauliai avariją, kitoms Lietuvos komandoms sekėsi pamažu nuosekliai gerinti pozicijas.
„Juta Racing“ bendroje rikiuotėje – aukštoje P6 pozicijoje ir pirmi savo pogrupyje.
NOKER pašoko į P18 bendroje įskaitoje ir P1 TCR pogrupyje (po pajėgių varžovų patirtos avarijos).
GSR bendroje P28, TCR – P5. Tačiau komandai nesisekė kvalifikacijos metu, buvo diskvalifikuotas vienas pilotų E.Gelūnas, tad dabartinį tarpinį rezultatą galima vertinti labai teigiamai.