Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Svarbiausios 2020 m. pabaigos „Formulės 1“ naujienos: pilotų sutartys, klaustukas dėl L.Hamiltono ir N.Mazepino nemalonumai

Toto Wolffas dar 3 metus vadovaus „Mercedes“, Sergio Perezas lenktyniaus „Red Bull“ ir… viskas aprimo prieš žiemos atostogas. Na, beveik viskas. Dar liko sulaukti Lewiso Hamiltono naujo kontrakto bei kuo gi pasibaigs Nikitos Mazepino nemalonumai. Taigi laikas jau įprastai statistinei santraukai apie 2021-ujų metų sezono pilotus.
Lewisas Hamiltonas
Lewisas Hamiltonas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Pilotų amžius

Sezonas, tikėkimės, prasidės laiku ir vietoje – Australijoje. Į startą bus pasiruošę stoti jau du ilgamečiai sporto veteranai – Kimi Raikkonenas („Alfa Romeo“) ir po dviejų metų pertraukos sugrįžtantis Fernando Alonso („Alpine“). Pirmojo amžius bus jau 41 metai ir 155 dienos, o antrojo 39 metai ir 235 dienos.

af1.live nuotr./Vidutinis pilotų amžius
af1.live nuotr./Vidutinis pilotų amžius

Tuo pat metu turėsime naujojo tūkstantmečio atstovą – Yuki Tsunoda („Alpha Tauri“) yra gimęs 2000 metais. Australijoje japono amžius sieks vos 20 metų ir 313 dienų.

F-1 debiutantas Mickas Schumacheris („Haas“) švęs savo 22-ąjį gimtadienį iškart po lenktynių Australijoje, o du kiti pilotai turės progą paskanauti torto šeštadieniais, greičiausiai po kvalifikacijos (dėl svorio balanso): „Aston Martin“ lenktyniausiančiam Sebastianui Vetteliui sukaks 34 metai Austrijos GP metu, o Belgijos GP šeštadienį savo 32-ąjį gimtadienį švęs Valtteri Bottas („Mercedes“).

Pilotų amžiaus vidurkis padidėjo iki 27,7 metų sezono pradžioje ir 28,4 metų jo pabaigoje. Viskas dėka jau minėtų Kimio ir Fernando. Dar du pilotai artėja prie jų, bet dar turi keletą metų atsargoje. Kalbu apie Lewisą Hamiltoną (36,9 metų sezono gale), bei Sebastianą Vettelį (34,4 metai Abu Dabyje).

Laikas bėga sparčiai ir net nesitiki, kad kita grupė pilotų sezono gale bus gerokai įsibėgėjus į savo 4-ąjį dešimtmetį. Tai yra „McLaren“ pilotuosiantis Danielis Ricciardo (32,4 m.), Valtteri Bottas (32,3 m.) ir naujas „Red Bull“ komandos narys Sergio Perezas (31,9 m.)

af1.live nuotr./Vidutinis pilotų amžius
af1.live nuotr./Vidutinis pilotų amžius

Lenktynininkų pergalės

Į iškovojusių pergales lenktynininkų grupę grįžta Fernando Alonso („Alpine“), kur, kartu su senosios gvardijos pilotais Lewisu Hamiltonu, Sebastianu Vetteliu ir Kimi Raikkonenu yra iškovoję 87 proc. visų pergalingų rezultatų peletone. Jų sąskaitoje 201 pergalė iš kurių beveik pusė (net 95-ios) priklauso Hamiltonui!

af1.live nuotr./Pergalės
af1.live nuotr./Pergalės

Arčiausiai „senolių“ yra Maxas Verstappenas („Red Bull“) su 10 pergalių. Jei kitąmet „Red Bull“ sukurs pergalingą bolidą, olandui galima tikėtis pavyti Raikkoneno 21-o laimėjimo rezultatą. Jei ne – teks palaukti bent iki 2022-ųjų.

„Pole“ pozicijos

af1.live nuotr./Pole pozicijos
af1.live nuotr./Pole pozicijos

Vos ne įdentiška situacija yra pirmų startinių pozicijų statistikoje: vėl 87 proc. visų „pole“ pozicijų peletone su Hamiltonu priešaky. Arčiausiai lyderių grupės yra Bottas, suomiui reiktų bent 3-jų „pole“, norint aplenkti K.Raikkoneną arba bent 7-jų – F.Alonso.

Greičiausieji ratai

Greičiausio lenktynių rato rezultatuose lyderiu išlieka L.Hamiltonas, nuo praeito sezono padidinęs savo kraitį dar šešiais FL. Bottas ir Ricciardo jų turi po 15, tačiau net iki Alonso 23-jų greičiausių ratų jiems dar toloka.

af1.live nuotr./Greičiausi ratai
af1.live nuotr./Greičiausi ratai

Podiumai

Be abejo, tas pats „d'Artanjanas ir trys muškietininkai“ – L.Hamiltonas net 165 kartus lipo ant apdovanojimų pakylos, S.Vettelis – 121, o K.Raikonenas su F.Alonso yra netoli šimtuko. Tikimybę kitąmet šį savo rodiklį padidint turi S.Vettelis bei F.Alonso, bent jau šio sezono jų naujų komandų rezultatai leidžia taip manyti.

Podiumai
Podiumai

Taisyklių pokyčiai

Panašu, jog kitąmet F-1 automobiliai sulėtės, kadangi FIA ėmėsi kelių nežymių, bet svarbių pokyčių techniniame reglamente, siekiant sumažinti prispaudžiamąją galią 10 proc.. Štai kas mūsų laukia 2021-ais:

„Mercedes“ išrasta DAS sistema yra uždrausta

Natūralios medžiagos (pvz. kanapių ar lino pagrindu) nuo šiol yra leistinos.

Bolido kopijavimas, naudojant 3D skenavimą ir kitus sofistikuotus metodus yra draudžiamas.

Paskutinis punktas, be abejo, skirtas „Rožinio Mersedeso“ istorijos pasikartojimui išvengti. Nuo šiol, jei bus pastebėti kokios nors ekipos akivaizdūs automobilio dalių panašumai į kitos komandos techniką, ji privalės pademonstruoti visą dizaino ir gamybos procesą, įrodydama, kad naudojosi tik vaizdine medžiaga (pvz. nuotraukomis ar video) ir viską kūrė savarankiškai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento