„Planuodamas kelionę į Ispaniją, turbūt mažiausiai mąsčiau apie „driftą“. Tiesiog netikėtai internete radau reklaminę skrajutę, kurioje buvo anonsuojamas antras „Driftspain“ čempionato etapas. Varžybų data sutapo su mano atostogomis, tad susigundžiau pažiūrėti, kas pas juos kitaip nei pas mus“, – pasakojimą pradėjo Tadas.
„Nuo vietos, kurioje buvome apsistoję, iki „Fortuna“ trasos, skyrė maždaug valanda kelio. Malonu, kad reklaminiai plakatai matomi iš toli, tad nekilo klausimų, ar atvykome į reikiamą vietą. Dar aiškiau viskas tampa pamačius krūvą gražių „Nissan“ ir tokius žvėris, kaip „Toyota Supra“.
Tado Lučkaičio nuotr./„Driftingo“ varžybos Ispanijoje |
„Paslampinėję po dalyvių parką supratome, kad truputį pavėlavome – praleidome atviras treniruotes.“
Iš to, kaip Tadas pakomentavo kokio nors tvarkaraščio nebuvimą supratome, kad ten su šia problema susidūrė nebe pirmą kartą: „Ispanai... Nėra ko norėt“.
„Papildę labai draugiškų žiūrovų gretas, laukėme įspūdingų važiavimų. Viltys „pasiteisino“. Greitu metu į trasą pajudėjusiam „drift taxi“ dar pirmame posūkyje atsidarė variklio dangtis ir uždengė visą priekinį stiklą. Šiek tiek ne tai, ko tikėjomės, bet tikrai buvo linksma.“
Pasak Tado, treniruotėse vyko tikras sąmyšis. Visi apsisukinėjo, matyt, dėl to, kad labai norėjo slystant šonu pro langą iškišti kokią nors galūnę. „Priminė Lietuvą prieš kokius 4 ar 5 metus, nes pas mus irgi buvo atėjusi mada kišti rankas pro langą. Vėliau organizatoriai tai uždraudė.“
„Dalyviai tikri „žvaigždūnai“! Sustoja, mojuoja, nesvarbu, įveikė trasą ar ne. Bet, kaip jau minėjau, žiūrovai labai draugiški ir kiekvieną tokį gestą palydi aplodismentais.“
„Labiausiai per treniruotes patiko BMW M3 ir BMW M5 važiavimai. Šie slydo tvarkingai, bet jokių triukšmų, kuriuos girdint norisi išeiti. Buvo gražu žiūrėt.“
Tęsiant triukšmingumo temą, pasakotojas išskyrė „Mazda Miata MX5“, kurioje visiškai nebuvo duslintuvo. Kaip ir daugelis kitų detalių, šis, matyt, taip pat buvo pašalintas siekiant sumažinti automobilio masę.
Tado Lučkaičio nuotr./„Driftingo“ varžybos Ispanijoje |
„Pasibaigus treniruotėms, po nedidelės pertraukos, atėjo laikas kvalifikacijai. Prisipažinsiu, tvarkos nelabai supratau. Vieni važiavo po du kartus, kiti po keturis. Laisva forma tikriausiai, kiek nori – tiek važiuoji“, – atrankinius važiavimus komentavo Lietuvos „drifteris“.
Kadangi iš viso į trasą pajudėjo kažkur 8 automobiliai, į kitą etapą, porinius „tsuiso“ važiavimus, pateko visi. Tadas taip pat liko nustebintas teisėjų darbu juose: „Tsuiso“ kovų vertinimo irgi nesupratau. Laimėdavo tas, kuris arčiau privažiuodavo prie varžovo ir nesvarbu, ar jis tai padarė slysdamas, ar ne. Vakarėjant oras atšalo, tad finalinių kovų taip ir nesulaukėm.“
„Saulei nusileidus pasirodė tikras ispaniškas automobilių stilius – daug garso ir šviesų!“
„Viską apibendrinus džiaugiuosi, kad pamačiau, kaip tokio tipo varžybos rengiamos Ispanijoje. Nors pastoviai kalbama kur mūsų organizatoriams reikia patobulėti, lyginant su atostogų metu patirtais įspūdžiais, mūsų šalyje labai aukštas lygis!“
Ispanijos „driftingo“ lygos „Driftspain“ antrojo etapo finalinės kovos vaizdo siužetas:
Palyginimui – vaizdo siužetas iš antrojo „D1Sport driftingo čempionato“ etapo Kėdainiuose: