Teisėjai paaiškino, už ką Palangos lenktynėse skyrė baudas brolių Dagilių „Mercedes“

Po šių metų Palangos „Aurum 1006 km lenktynių“, pasibaigusių „Circle K Milesplus“ komandos „Porsche“ trečia pergale iš eilės, autosporto gerbėjai pasiskirstė į dvi stovyklas. Vieni palaikė net penkias teisėjų baudas gavusį komandos „Exit by Balpol-SPS Automotive Performance“ įspūdingą „Mercedes AMG GT3“, kurį pilotavo Deividas Jocius bei Nemunas ir Nerijus Dagiliai. Kiti buvo teisėjų pusėje ir netgi pastebėjo, kad baudos „Mercedes“ pilotams skirtos ne už visus incidentus. Vien greičiu lenktynių nelaimėsi, reikia ir taisyklių laikytis – ne vienas išsakė panašią repliką.
„Aurum 1006 km“ lenktynių finišas
„Aurum 1006 km“ lenktynių finišas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Visos lenktynių naujienos, galerijos, reportažai (spauskite čia)

Antroje vietoje likę broliai Dagiliai ir D.Jocius neslėpė nepasitenkinimo ne tik gautomis baudomis. Savo FB paskyroje D.Jocius apkaltino teisėjus, kad jie komandai skyrė baudą už tai, ką nurodė patys daryti (kalbama apie situaciją užsidegus R.Čapkausko Porsche, raudonos vėliavos fazę). Plačiau apie aistras ir protestus skaitykite čia.

„Gavome baudą už įvažiavimą keistis rato, privalomą sustojimą ir remontą dar kartą boksuose, kurio mums nereikėjo, tada pastatė į peletono galą, kad šansai dar labiau sumažėtų, bet mes nurijome ir šią karčią piliulę, o, likus mažiau nei 40 minučių iki finišo, gavome 1 min. Stop&Go baudą už tai, kad teisėjas pastatė į peletono galą po minėto rato keitimo!“ – rašė D.Jocius.

Lenktynių organizatorius Darius Jonušis paneigė tokius kaltinimus ir pavadino jų autorius „lenktynių antivakseriais“.

Varžybose teisėjavę Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) teisėjai prieš artėjantį federacijos posėdį pateikė savo paaiškininus apie skirtas baudas. Jie turėtų paneigti visas sąmokslo teorijas, kad buvo sudarytos sąlygos „laimėti vienai komandai“.

Baudų, skirtų „Mercedes AMG GT3“ ekipažui, sąrašas

Dėl viešoje erdvėje išsakytų nuomonių ir abejonių teisėjų priimtais sprendimais, jų nešališkumu, pateikiamas kiekvieno sprendimo (baudos skyrimo #20 Balpol by SPS automotive performance) išaiškinimas pagal lenktynių eigą. Kai kur prieš sprendimą skirti baudą cituojamas konkretus Taisyklių punktas. Pastaba: tekstas taisytas minimaliai.

Aurum 1006 km powered by Hankook lenktynių taisyklės

12.16. Pravažiuodami teisėjų postą, kuriame rodoma geltona vėliava, vairuotojai privalo sumažinti greitį ir būti pasiruošę visiškam sustojimui.

Lenkti draudžiama nuo to vietos, kur rodoma geltona vėliava, iki teisėjų posto už incidento su žalia vėliava.

Dokumentas 15.

Data, laikas: 2021.07.17, 13:10.
Sesija: Lenktynės.
Pažeidimas: Lenkimas geltonos vėliavos zonoje (Sektorius 11).
Bauda: Važiavimas pro Pit Lane (drive through).

Dokumentas 20.

Data, laikas: 2021.07.17, 14:32.
Sesija: Lenktynės.
Pažeidimas: Lenkimas geltonos vėliavos zonoje (Sektorius 14).
Bauda: 10 seconds STOP/GO.

Lenkimas prie geltonos (-ų) vėliavų yra traktuojamas kaip grubus pažeidimas, kuris kelia pavojų dalyviams, trasos personalui ir teisėjams. Pasikartojus pažeidimui, baudos griežtinamos. Kaip pvz: už trečią tokį pažeidimą būtų paskirta jau 30 seconds STOP/GO.

Aurum 1006 km powered by Hankook lenktynių taisyklės

19. LENKTYNIŲ SUSTABDYMAS

19.1 Kilus būtinybei sustabdyti lenktynes dėl trasos užblokavimo arba kilus pavojui tęsti važiavimą dėl oro ar kitų sąlygų, esant lenktynių eigos (kuro tiekimo sutrikimai degalinėje ar kt.) pažeidimams, lenktynės gali būti sustabdytos visoje trasoje rodant raudonas vėliavas (taip pat gali užsidegti perspėjantys atitinkami šviesos signalai). Davus signalą sustabdyti lenktynes, visi automobiliai nedelsiant sumažina greitį, lėtai ir nelenkdami kitų automobilių turi važiuoti prie starto linijos ir laukti starto procedūros kartojimo pagal užimamas pozicijas. Įvažiavimas ir išvažiavimas iš Pit lane bei Kuro zoną(os) yra negalimas ir bus uždarytas.

Automobiliams, kurie iki signalo parodymo buvo kuro zonoje, bus leista baigti piltis kurą ir grįžti į trasą įprastine tvarka. Komandoms draudžiama remontuoti automobilius. Visos komandos privalo laukti tolimesnių Varžybų vadovo nurodymų.

Dokumentas 27.

Data, laikas: 2021.07.17, 21:20.

Sesija: Lenktynės.

Pažeidimas: Įvažiavo į Pit Lane kai lenktynės buvo sustabdytos (Raudonos vėliavos) Bauda 1 minute STOP/GO.

Paskirtos baudos (Dokumentas 27) papildomas išaiškinimas. LENKTYNIŲ EIGA: 18:36 Incidentas tarp automobilių #20 ir #71 (Sektorius 14) 18:38 #20 sustoja pasipildyti degalų 18:38 #71 sustoja Pit Lane 18:40 Užsidega automobilis #7 (Sektorius 7)

18:41 Saugos automobilis trasoje 18:41 Race Control: Pit Lane ir Kuro zona uždarytos (2 ratus).

LASF nuotr./Teisėjų WhatsApp iliustracijos
LASF nuotr./Teisėjų WhatsApp iliustracijos

Paveikslėliuose pateiktos iškarpos iš oficialios Race Control (WhatsApp) grupės, kuri buvo naudojama kaip komunikacijos priemonė informuoti komandas vienu metu apie Lenktynių eigą ir sprendimus. Ši WhatsApp grupė buvo oficialiai pristatyta komandų susirinkimo (Brifingo) metu liepos 14 d.

18:43 Race Control: Lenktynės stabdomos.

18:44 Race Control: Automobiliai turi važiuoti prie starto linijos paskui Saugos automobilį.

LASF nuotr./Teisėjų WhatsApp iliustracijos
LASF nuotr./Teisėjų WhatsApp iliustracijos

Nuo to momento, kai Lenktynės yra sustabdytos (18:43 val.), Saugos automobilio fazė baigiasi ir pradedama Lenktynių sustabdymo (Raudonos vėliavos) procedūra (19.1 punktas). 18:52 val. atlaisvinus pravažiavimą (Sektorius 7), automobiliai pajuda prie Starto linijos (Raudonos vėliavos linijos) paskui Saugos automobilį. 18:54 (1 pažeidimas). #20 įvažiuoja į Pit Lane, taip pažeisdamas taisykles ir Race Control nurodymus išsiųstus komandoms (18:44).

18:54 (2 pažeidimas). #20 keičia galimai pažeistą ratą. Pažymėtina, kad Race Control nebuvo gavęs jokia forma komandos užklausimo ar prašymo užvažiuoti į Pit Lane pasikeisti pažeisto rato.

18:55 (3 pažeidimas). #20 išvažiuoja iš Pit Lane kai išvažiavimas yra draudžiamas.

Vėl remiamasi Taisyklių punktu Lenktynių sustabdymas

18:55 #20 sustoja prie Starto linijos. Race Control svarsto ar leisti komandai toliau tęsti Lenktynes po trijų grubių pažeidimų ar pašalinti iš jų. Priimtas sprendimas leisti tęsti #20 Lenktynes ir nurodyta važiuoti į kolonos galą.

LASF nuotr./Pažeidimo iliustracija (PIT exit)
LASF nuotr./Pažeidimo iliustracija (PIT exit)
LASF nuotr./Pažeidimo iliustracija (PIT exit)
LASF nuotr./Pažeidimo iliustracija (PIT exit)
LASF nuotr./Pažeidimo iliustracija (PIT exit)
LASF nuotr./Pažeidimo iliustracija (PIT exit)

19:00 Į Race Control kviečiamas #20 komandos vadovas. Komandos vadovas paaiškino, kad vadovaujasi Taisyklių 20.6 punktu, kuris leidžia užvažiuoti į Pit Lane pasikeisti pažeistą ratą.

20. SAUGOS (SAFETY CAR) IR GELBĖJIMO (RESCUE CAR) AUTOMOBILIAI

20.6 Pirmus 2 ratus paskui Saugos automobilį, Pit Lane ir Kuro užpylimo zonos įvažiavimas bus uždarytas („CLOSED“). Bet kuris automobilis, įvažiavęs į Pit Lane ar Kuro užpylimo zoną per pirmus 2 ratus gali papildyti degalų atsargas ne daugiau kaip 4 litrais ar pasikeisti pažeistą ratą, su sąlyga, kad per artimiausius du ratus, kai tik Pit Lane ir Kuro užpylimo zona bus atidarytos, jis sugrįš į Pit Lane ar Kuro užpylimo zoną pasipildyti degalų ir/ar pasikeisti ratus, ar atlikti automobilio remontą.

Komandos vadovui buvo paaiškinta, kad po Saugos automobilio fazės pradžios praėjus 2 minutėms Lenktynės buvo sustabdytos ir visoje trasoje buvo rodomos raudonos vėliavos, todėl šiuo punktu vadovautis negali. Kol bus tiriamas šis incidentas, komandos vadovui pasiūlyta užbaigti, komandos iniciatyva pradėtą procedūrą pagal 20.6 punktą. Pažymėtina, kad nebuvo priimtas joks oficialus sprendimas dėl taisyklių pažeidimo ir paskelbtas oficialioje WhatsApp grupėje.

Papildomai informuota, kad incidentas dėl įvažiavimo ir išvažiavimo į Pit Lane bei rato keitimo esant sustabdytoms Lenktynėms (Raudonoms vėliavoms) bus tiriamas. Už šiuos pažeidimus skiriant baudą bus įvertintas komandos papildomas sustojimas Pit Lane pagal 20.6 punktą.

19:18 Atsižvelgus į lenktynių eigą ir incidentų eiliškumą buvo pradėtas tirti incidentas tarp automobilių #20 ir #71 (Sektorius 14).

LASF nuotr./Teisėjų WhatsApp iliustracijos
LASF nuotr./Teisėjų WhatsApp iliustracijos

20:53 #20 komandos vadovas kviečiamas į Race Control.

LASF nuotr./Teisėjų WhatsApp iliustracijos
LASF nuotr./Teisėjų WhatsApp iliustracijos

Komandos vadovui dar kartą detaliai buvo išaiškintos Lenktynių sustabdymo taisyklės ir veiksmai jų metu. Paaiškinta, kad #20 įvažiuojant ir išvažiuojant iš Pit Lane bei keičiant ratą, kai tai buvo draudžiama, net tik grubiai pažeidė taisykles, tačiau prieš kitus varžovus įgijo dar ir vieno rato pranašumą. Atsižvelgiant į faktą, kad komanda buvo sustojusi Pit Lane (pagal 20.6 punktą) paskirta minimaliausia 1 minutės STOP/GO bauda.

22:30 #20 komanda nedalyvauja apdovanojimų ceremonijoje, taip pažeisdama 27.4 Taisyklių punktą.

27. APDOVANOJIMAI 27.4 Visų prizininkų dalyvavimas apdovanojimo ceremonijoje yra privalomas. Vairuotojai apdovanojimo ceremonijoje privalo vilkėti sportinius kombinezonus. Vairuotojai, užėmę prizines vietas, į apdovanojimo ceremonijos vietą (ar kitą vietą, iš anksto nurodytą organizatoriaus) privalo prisistatyti per 5 minutes nuo automobilio sustojimo finišo vietoje. Neįvykdžius šio reikalavimo, pareiškėjui skiriama 1000 EUR bauda, kiekvienam vairuotojui – 200 EUR bauda ir neįteikiamos apdovanojimo taurės.

Dokumentas 29.

Data, laikas: 2021.07.18, 12:05.

Sesija: Apdovanojimai.

Pažeidimas: Nedalyvavimas apdovanojimų ceremonijoje.

Bauda: 1600 EUR.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų