Praėjo daugiau nei šimtas metų ir nedaug kas pasikeitė – dalyviai, kaip ir prieš šimtą metų, gali pasirinkti vieną iš keletos starto vietų, o nugalėtojais yra skelbiami tie, kuriems pavyksta važiuoti mažiausiai nuklystant nuo kelio knygoje nurodyto vidutinio greičio – stebintys Dakarą tokį patį lenktynių principą galėjo matyti klasikinių automobilių įskaitoje.
Tiesa, plačiau žinomas klasikinis ralis ir jo čempionatas dabar vyksta kiek kitokiu principu – čia dalyviai varžosi uždarytose kelio atkarpose ir visi startuoja bei finišuoja ten pat. Beje, Monte Karlo etapas visada būna pirmasis pasaulio ralio čempionato sezone, o po jo iš karto seka ir istorinių automobilių ralis, kurio stebėti ir išvyko automobilių sporto entuziastai Vytas Bilinskas ir Vytis Šliažas.
Pasirinko nuotykį
Vytas ir Vytis pasakoja, kad vien kalbant apie Monte Karlo ralį atmosferoje pasijunta nuotykių ir legendinių klasikinių automobilių kvapas. Taip pat net ir daugelis jo dalyvių save jau gali vadinti lenktynininkais džentelmenais, tad lietuviai taip pat nusprendė rinktis tokį stebėjimo būda, kuris atneštų daugiausiai įspūdžių.
„Nors greičiau ir gal net patogiau būtų iki ralio vietos nuskristi lėktuvu, šis renginys taip pat puiki proga ir pakeliauti vienais gražiausių Europos kelių bei aplankyti dominančias vietas pakeliui. Pirmajai nakvynei pasirinkome Štutgarto miestą Vokietijoje. Ne paslaptis, kad abu esame užkietėję „Porsche“ mylėtojai, tad šių automobilių gimtinė buvo aiškiai įrašyta į lankytinų vietų sąrašą kelionės metu“, – apie kelionę pasakojo Vytas Bilinskas.
Vytis Šliažas jam pritarė ir sakė, kad šis pasirinkimas leidžia laisviau judėti vietoje: „Važiavimas savo automobiliu atriša rankas – neturime galvoti apie tai, kada ir kur reikės grąžinti išsinuomotą automobilį ir panašiai. Išvažiavome nesusidėlioję aiškaus maršruto ralio metu – tarsimės su dalyviais, vietiniais ir ieškosime gražių vietų ralio stebėjimui.“
Vyrai kelionei pasirinko „Jaguar F-Pace“ krosoverį, kuris, pasak jų, kol kas stebina komfortišku važiavimu ir labai draugiškomis degalų sąnaudomis. Šios markės automobilis pasirinktas neatsitiktinai, mat Monte Karle šiemet jau penktąjį kartą startavęs Karolis Raišys pergalės sieks su 1961 metų gamybos „Jaguar MKII“. Savo laiku tai buvo greičiausias sedanas pasaulyje, o jo gebėjimas 100 km/val greitį pasiekti per 8 sekundes sugėdintų net ir kai kuriuos modernius automobilius.
Šių metų Monte Karlas Karoliui jau bus penktasis, o pastarieji du kartai šiose lenktynėse sportininkui su „Jaguar“ buvo itin sėkmingi. XK150 modeliu 2019-aisiais ir 2020-ais lietuvis nugalėjo seniausių automobilių klasėse ir bendroje įskaitoje užėmė 4-ą bei 9-tą pozicijas.
Naujas ekipažas iš Lietuvos
Dar viena priežastis lietuviams sekti šį ralį tai naujokai šiame renginyje iš Lietuvos – Tadas Vitkevičius ir Vėjūnas Toleikis starto liniją kirs daug kam gerai pažįstamu 1968-ųjų metų gamybos „ZAZ“ „kupriuku“. Šie sportininkai startuos naujoje „Classique“ įskaitoje, kurios taisyklės leidžia ralyje startuoti su įvairesnėmis transporto priemonėmis.
„Monte Carlo Classique“ įskaitos dalyvių greičio ruožų įveikimo laikas nėra fiksuojamas ir jie važiuoja kitu maršrutu nei istorinio ralio dalyviai, bet dalis maršruto sutaps su greičio ruožais, kuriais važiuos ir Karolis Raišys su šturmanu Ovidiju Meilūnu.
Vytas Bilinskas su Vyčiu Šliažu žada parodyti kiek įmanoma daugiau šio turtingą istoriją turinčio renginio užkulisiu, pasidalinti įdomiausiomis akimirkomis bei patarimais tiems, kurie ateinančiais metais patys norės gyvai pamatyti įspūdingą reginį.