Alternatyvą lenktynėms ant ežerų, karjerų ir užtvankų pasiūlė Krekenavos auto-moto sporto klubas. Nors lauke jau kone trečią savaitę tvyro teigiama temperatūra, lenktynės ant ledo vyksta. Taigi, kaip Krekenavos atstovai sugebėjo apgauti gamtą?
Prieš keletą metų Krekenavos pašonėje, Glitėnų kaime, viduryje privataus lauko atsirado trasos konfigūracija. Čia rengti treniruotes ant ledo sumanė keletas automobilių sporto gerbėjų, kurie vėliau apsijungė į oficialų Krekenavos auto-moto sporto klubą ir pradėjo Glitėnų ledo epopėją.
Pirmieji metai buvo eksperimentiniai, tačiau antraisiais metais trasa dar labiau patobulėjo. Dar iki žiemos buvo pakoreguotas trasos aukštis, nuolydis, kad trasoje nestovėtų vanduo. Siekiant išvengti chuliganiško elgesio atvejų buvo visiškai apribotas savavališkas patekimas į trasą.
Atslinkus šalčiui, trasoje plušo vandens laistymo ir dangos presavimo technika, kuri per kelias šaltas savaites grunto dangą pavertė kone dešimties centimetrų storio ledo trasa. Esant tokiam ledo storiui apie varžybas ant tvenkinių galite pamiršti. O čia po apačia – gruntas.
Praėjusį savaitgalį čia įvyko jau penktosios šio žiemos sezono lenktynės, kurios buvo skirtos Krekenavos auto-moto sporto klubo gimtadieniui paminėti. Ir nors oro temperatūra ir lietus tirpdė sniegą miestų ir rajonų keliuose, Glitėnų trasos danga išliko tokia pati puiki – patižęs sniegas, minkštas, tačiau kelis šimtus važiavimų galintis atlaikyti ledas.
Varžybų organizatoriai dėl oro sąlygų galvos per daug nesuka. Šilti orai riboja tik vieną opciją – kai šilta, neleidžiama startuoti su dygliuotomis sportinėmis ar savadarbėmis padangomis, siekiant išsaugoti ledą kuo ilgesniam žiemos sezonui.
Apie tai, kad ledo lenktynių gerbėjai yra ištroškę važiavimo ledu, byloja ir dalyvių registracijos statistika. Daugiau nei šimtas sportininkų į renginį užsiregistruoja per dieną.
Ir taip jau penktą etapą iš eilės. Organizatoriai pasirūpina ne tik idealia trasa, bet ir pietumis, kurie įtraukti į dalyvio starto mokestį. Kaip sakoma, viskas įskaičiuota.
Kiekviename etape taurėmis apdovanojami ne trys, o penki kiekvienos klasės dalyviai, o po du greičiausius sportininkus iš kiekvienos įskaitos kiekvieną kartą stoja super finalo važiavimams dėl didžiausios, pagrindinės to etapo taurės.
Iš pradžių taurės likdavo Panevėžyje, mat didžiausia dalyvių koncentracija būdavo būtent iš šio miesto, tačiau laikui bėgant Glitėnų trasa taip išpopuliarėjo, kad čia prizus skina svečiai iš Radviliškio, Kupiškio, Pakruojo, Šiaulių, Kauno, Vilniaus, Klaipėdos, Šakių ir kitų Lietuvos miestų.
Organizatoriai pasidžiaugė, kad į šią treniruočių seriją ant ledo palankiai žiūri ir vietos bei viso rajono valdžios atstovai.
Treniruotes rengianti krekenaviškių komanda už pagalbą ir teigiamą požiūrį į automobilių sportą dėkoja Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriui Eugenijui Lunskiui, Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyresniąjai specialistei Ramunei Buterlevičienei bei Krekenavos seniūnui Vaidui Kaušakiui.
Organizatoriai kiekviename etape dalyvių rezultatus vertina taškais ir skaičiuoja metinę įskaitą, kurioje prizininkai taip pat gaus apdovanojimus. Tiesa, kiek etapų šiemet dar bus, nedrįsta prognozuoti ir patys organizatoriai.
Nors Glitėnų trasa pakankamai atspari vandeniui ir šilumai, o esantis ledas tirpsta lėtai, tačiau naują ledo sluoksnį auginti kieme tvyrant pliusinei temperatūrai yra neįmanoma.
Po penkių etapų moterų įskaitoje lyderiauja Žilvija Adamkevičiūtė su 27 taškais. Antrąją ir trečiąją vietas šiuo metu dalijasi po 20 taškų turinčios Milda Zabielienė ir Modesta Nartinova. Jaunių įskaitoje 18 taškų turi ir pirmauja Simas Junevičius. Jis tašku lenkia Luką Nevulį ir trimis taškais už savęs yra palikęs Gytį Zabielą.
RWD įskaitoje užtikrintai lyderiauja Svajūnas Mandravickas su 57 taškais. Antrą poziciją išlaiko ZAZ kėbulą su „Audi“ varikliu vairuojantis Dalius Draugelis. Jis sukaupęs 47 taškus. Dviem taškais nuo jo atsilieka Mantas Kiaunė.
FWD klasėje pirmauja stabiliai važiuojantis ir etapų nepraleidinėjantis Dovydas Barauskas. Jis turi 96 taškus ir 6 lenkia Tomą Budrį. 75 taškus turi Eugenijus Adamkevičius.
AWD klasėje kol kas trapia persvara pirmauja Tomas Markelevičius, turintis 83 taškus. Nuo jo vos trimis taškais atsilieka Simonas Kazbaras. Trečias su 76 taškais žengia Egidijus Nevulis.
Laisvojoje klasėje lyderiauja Valentinas Junevičius. 75 taškus turintis panevėžietis 5 taškais lenkia Simoną Kazbarą ir 10 taškų yra atsiplėšęs nuo Egidijaus Nevulio.
Jei oro sąlygos drastiškai nepasikeis, šeštasis šių treniruočių serijos etapas vyks jau šventinę Vasario 16-ą dieną.