Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tomo Tumalovičiaus tinklaraštis: 3. Dakaro pavadinimui iškilo grėsmė

Šį kartą pabandysiu sudėlioti į vieną vietą gandų nuotrupas apie labai svarbų Dakaro atributą – pavadinimą. Panašu, kad jam ateina paskutinioji.
Tomas Tumalovičius ir Nasseras Al-Attiyah
Tomas Tumalovičius ir Nasseras Al-Attiyah / Tomo Tumalovičiaus nuotr.

Dakaras – tai miestas Vakarų Afrikoje, Senegalo sostinė, iki kurios driekėsi pradinė ralio maratono versija ir anksčiau ji vadinosi „Paryžius–Dakaras“. Būtent tiek ir keliavo lenktynininkai. 

2009 metais pirmasis „Dakaru“ pavadintas ralio maratonas startavo Pietų Amerikoje, mat 2008 metais dėl prancūzų šeimos nužudymo ir tolesnių grasinimų organizatoriams nelįsti į Afriką lenktynės buvo atšauktos paskutinę dieną prieš startą. Visi lenktynininkai jau buvo pasiruošę spausti „tapkę iki dugno“, bet vietoj starto podiumo turėjo krautis lagaminus ir lėkti namo. 

Dakaras – „The Odyssey“
Dakaras – „The Odyssey“

Dar viena tema galėtų būti apie tai, ar grįš ralio maratonas į Afriką. Aš manau, kad ne. Afrikoje organizatoriai mokėjo vietiniams, o dabar moka Argentina, Čilė ir Bolivija organizatoriams. Ir moka daug.

Tad grįžtant prie pavadinimo, tikrai keistai skambėjo pirmaisiais metais Dakaro ralis ne Dakare, ne Afrikoje. Komentaruose dar dabar randu mykiančių, koks čia Dakaras Pietų Amerikoje... Čia lyg perkeltum Klaipėdos „Jūros šventę“ į Vilnių. 

Natūralu, jog kai kurie lenktynininkai, sirgaliai ir, žinoma, Dakaro miesto  bei šalies valdžia nelabai pripažino šio pavadinimo. Tačiau karavanas judėjo toliau ir pasipriešinimas kiekvienais metais būdavo vis mažesnis. Tačiau, matyt, ir patiems organizatoriams ateina noras pavadinimą pasikeisti, atsišviežinti.

Lenktynių gerbėjams „Dakaras“ tapo bendriniu žodžiu, kaip „pampersai“ ir panašiai – automobilinis ištvermės maratonas. Net mano močiutė žino Dakarą ne kaip miestą, bet kaip ralio maratoną, kur aš keliauju fotografuoti. 

Na, kaip ten bebūtų, bet per kai kurias TV apžvalgas, internete, mobilioje programėlėje, bivake ir vietiniuose lankstinukuose Argentinoje atsirado naujas žodis, kuriam skiriama 3-4 kartus daugiau ploto nei Dakaro logotipui – „The Odyssey“. Pasiėmiau padėklą Dakaro  valgykloje, o per pusę jo – THE ODYSSEY! 

Tai natūralus „rebrandingo“ procesas, prie seno pavadinimo pridedant naują ir komunikuojant juos kartu. Dabar išbandomas siauresniame rate, po to paleis visur – ir ant marškinėlių, ir ant visų TV anonsų ir t.t.

Tuomet po kelerių metų liks tik naujasis vardas. Apie logotipe vaizduojamą beduiną sunku ką pasakyti. Jis man labai patinka, bet jis taip pat simbolizuoja Afrikos gyventoją, apsivyniojusį turbaną aplink galvą.

Vienas lenktynininkas jau girdėjo organizatorių šnekas apie vardo atnaujinimą. O gal neturėjo ką veikti, tai susigalvojo ir niekas niekada nekeis Dakaro pavadinimo. Na, bet faktas vienas – „The Odyssey“ šmėžuoja labai stipriai – atsidarykite programėlę telefone, pamatysit.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos