„Toyota“ ir „Yamaha“ kuriamas vandenilinis V8 agregatas – ateities Dakaro variklis?

Automobilių entuziastus pasiekė įdomios naujienos iš Japonijos. „Toyota“ paskelbė, kad kartu su „Yamaha“ jie pritaikė penkių litrų, aštuonių cilindrų V formos „Lexus RC F“ modelio variklį vandenilio naudojimui. Jis turėtų generuoti apie 450 arklio galių ir į aplinką neišmes jokių teršalų.
Vandenilinis V8 variklis
Vandenilinis V8 variklis / Gamintojo nuotr.

Sukurti vandeniliu varomą variklį „Yamaha Motor“ kompanijai pavedė ne kas kitas, o „Toyota“. Skelbiama, kad tai maža dalis didelio Japonijos automobilių bendruomenės susitarimo ištirti ir išplėsti vidaus degimo variklių degalų galimybes.

Šiam projektui buvo pasirinktas „Lexus RC F“ modelyje sutinkamas variklis. „Yamaha“ aštuonių cilindrų agregatui atliko purkštukų, cilindrų galvučių, įsiurbimo kolektoriaus ir daug kitų modifikacijų.

Šitaip RCF variklis buvo pritaikytas vandeniliui, o jo parametrai byloja išties solidžius galios rezultatus. Buvo pasiektas 444 arklio galių pajėgumas prie 6800 aps./min. bei 398 niutonmetrų sukimo momentas esant 3600 aps./min.

Teigiama, kad „Yamaha“ šiuo vandenilinio V8 variklio projektu pradėjo dirbti dar prieš penkerius metus.

„Aš asmeniškai noriu siekti ne tik našumo, bet ir naujo vidaus degimo variklio žavesio, kurio pasaulis dar nematė. Mūsų įmonės pavadinime yra „Motor“, todėl mes jaučiame stiprią aistrą ir įsipareigojimą vidaus degimo varikliui“, – sakė Takeshi Yamada, dirbantis „Yamaha“ tyrimų ir plėtros skyriuje.

„Lexus RC F“ penkių litrų variklis yra naudojamas ir automobilių sporte. Jo riaumojimą, sklindantį iš „Toyota Hilux“ visureigių, puikiai pažįsta ir Dakaro ralio gerbėjai.

O kadangi naujoji Dakaro ralio ideologija – alternatyvūs degalai, praktiškai nėra jokių abejonių, kad šis naujasis vandenilinis agregatas bus bandomas šiose Saudo Arabijoje vykstančiose varžybose.

Alternatyvios energijos kryptimi žvelgiantys Dakaro organizatoriai dar prieš šių metų lenktynes paskelbė būsimus žingsnius kelyje į atsinaujinančių energijos šaltinių naudojimą.

Kaip skelbiama „Dakar Future“ projekto aprašyme, tikimasi, kad iki 2025-ųjų metų didžioji dalis komandų jau varžysis alternatyvia energija varomais automobiliais bei sunkvežimiais. Tam buvo sukurta ir T1-E kategorija, kurioje šiemet jau startavo „Audi“ komanda su savo naujuoju „RS Q E-tron“ modeliu.

Planuojama, kad alternatyvia energija varomą techniką nuo 2026-ųjų metų Dakare turės vairuoti visi elitiniai ir prioritetiniai vairuotojai, o nuo 2030-ųjų šis reikalavimas būtų taikomas visų kategorijų dalyviams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis