Trečioji diena bus gerokai ilgesnė: bendras kelio, kurį teks įveikti, ilgis – 502 kilometrai. Greičio ruožo pradžia numatyta prie Pisko miesto, o viso ruožo ilgis – 295 km. Taigi dar keliomis dešimtimis kilometrų daugiau nei dieną anksčiau.
Po finišo lenktynininkai negalės ilsėtis, mat turės važiuoti dar maždaug 200 km bendro naudojimo keliais, kur, prie San Chuano de Markonos miesto, pasieks bivaką.
Organizatoriai, beje, apie laukiantį greičio ruožą atsiliepia dvejopai. Seniems Dakaro vilkams, sakė jie, tai bus žaidimų aikštelė, tačiau ralio naujokams šis išbandymas taps vilčių žudiku.
Maždaug 36 proc. visos trasos bus akmenuota žemė, o likusioji dalis – smėlio kopos, kurios antrąją ralio dieną privertė kai kuriuos iš sportininkų užtrukti greičio ruože iki pat sutemų. Nemenka tikimybė, jog trečiąją dieną atsisijos silpniausieji.
Tai, ką patyrė, tik daugiau
„Tai, ką patyrėme, tas vakarykštis „mažasis armagedonas“, šiandien pavirs didesniu, su daugiau kilometrų, ir daugiau „paskaninimų“. Mes tikrai paliesime vietas, kurias važiavome prieš tai, ir klausimas, kaip padarys organizatoriai: ar mes įvažiuosime ir dalį sekcijos važiuosime taip, kaip važiavome, ar važiuosime prieš, ar kirsime ankstesnę trasą“, – sakė S.Jurgelėnas, kalbinamas tiesiogiai iš Dakaro ralio dirbančio 15min Gazas žurnalisto Žilvino Pekarsko.
Anot šturmano, pats blogiausias dalykas būtų, jei tektų vingiuojant kirsti buvusią trasą, mat bus gausybė senų, netinkamų vėžių, bus ir tinkamų, todėl šturmanai turės būti itin akylūs, kad pilotai nenuklystų į šoną.
Maždaug iki 46 trasos kilometro, pasakojo S.Jurgelėnas, laukia ne smėlis, o akmeningos vietos, kurios, nors ir neaukštos, gali „neskaniai išspjauti automobilį“. Iki 80 trasos kilometro – greita smėlinga atkarpa, tačiau čia jau pasitaikys kopų.
„Dinamiška atkarpa ir ta dinamika dažnai pakiša koją, kai įsivažiavę ir dar kojos nuo akceleratoriaus nenuėmę pilotai įšoka į kopas dideliu tempu“, – perspėjo S.Jurgelėnas.
Maždaug 100 kilometrų po šios atkarpos – greitas trasos ruožas, o po jo iki pat greičio ruožo pabaigos, dar apie 50 kilometrų, lauks minkštos ir aukštos smėlio kopos.
„Čia bus didysis iššūkis prieš finišą ir, manau, kasti teks tikrai daugeliui lenktynininkų“, – vertino jau kartą Peru kopas įveikęs šturmanas.
Lietuvių starto laikai
Pirmadienį, sausio 8-ąją, pirmasis į Dakaro ralio trasą leisis motociklininkas Balys Bardauskas. Jis Lietuvos laiku startuoja 14 val. 14 min., iš 120 pozicijos. Organizatoriai šiandien į trasą išleidžia po du motociklininkus iš karto.
Prabėgus valandai nuo motociklininkų starto, į trasą iškeliaus ir automobilių vairuotojai. Pirmasis prie starto linijos stos Antanas Juknevičius, jo startas Lietuvos laiku – 15 val. 56 min. A.Juknevičius startuoja iš 19 pozicijos.
Antrasis prie starto linijos – Vaidotas Žala. Lietuvos laiku į trasą sportininkas leisis 16 val. 08 min. V.Žala startuoja būdamas 29-as.
Galiausiai, 16 val. 14 min. Lietuvos laiku, į greičio ruožą išlėks ir Benediktas Vanagas. Jis startinėje rikiuotė – 38.
Pragaras smėlynuose
Antrąją Dakaro ralio dieną pirmi startavo automobiliai, nors įprasta tvarka šiame ralyje – pirmiausia į priekį išvažiuoja motociklininkai ir lengvesnių transporto priemonių vairuotojai, o tuomet ir automobilių bei sunkvežimių vairuotojai.
Specialistai iš karto pabrėžė, kad daugumai ši diena pirmiausia turėjo būti sunki dėl navigacinių iššūkių. Apie tai ankstų rytą kalbėjo Darius Vaičiulis, komandos „Craft Bearings“ šturmanas, prisipažinęs, kad kelio knygoje ypač daug pastabų ir informacijos. Apie klaidžią trasą ir būtinybę važiuoti atsargiau užsiminė ir Saulius Jurgelėnas, „Agrorodeo“ šturmanas.
Visgi ne tik klaidi trasa ir, rodos, bekraštė kopų jūra, pakišo koją kai kuriems ekipažams. Daliai jų teko nusiridenti nuo ypač stačių kopų, kitai daliai – kelioms valandoms užklimpti smėlyje ir beviltiškai laukti pagalbos.
Kai kuriems ta pagalba buvo gal net ir nenaudinga. Pavyzdžiui, 397 numeriu pažymėtam Roberto Recalde'o iš Paragvajaus automobilis, įklimpęs leidžiantis nuo kopos, buvo timptelėtas pro šalį skubėjusio ekipažo. Tačiau toks veiksmas nesibaigė gerai.
Sustoti kelyje amerikiečiui motociklininkui padėjo lietuvis Balys Bardauskas, dėl ko sukėlė didelį nerimą komandai ir sugaišo papildomą valandą trasoje. Į pagalbą Benediktui Vanagui ir Sebastianui Rozwadowskiui po šuolio per kopą ir kūlversčio atskubėjo ir Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu.
Šie minėjo, kad B.Vanago juodąjį „Toyota Hilux“ užteko timptelėti ir šis atsivertė, o tuomet nesėkmę patyręs ekipažas pasiekė ir finišą.
Lietuviai finišą pasiekė sėkmingai. A.Juknevičius su D.Vaičiuliu finišavo būdami 19 vietoje, bendroje įskaitoje ekipažas dabar patenka taip, kaip ir žadėjo sportininkas – tarp greičiausiųjų 20 Dakaro ralio lenktynininkų.
V.Žala ir S.Jurgelėnas pirmąją dieną šokę aukštyn, antrąją sulėtino tempą ir finišą pasiekė būdami 27-oje vietoje. Bendroje įskaitoje sportininkai yra 24.
B.Vanagas ir S.Rozwadowskis po antros nesėkmingos dienos iš eilės finišavo 35-oje vietoje. Per vieną poziciją aukščiau nei buvo starte. Bendroje įskaitoje sportininkai yra 43 vietoje.
B.Bardauskas antrąją Dakaro ralio dieną užbaigė būdamas 120 vietoje. Bendroje įskaitoje lietuvis – 122.
2-ojo greičio ruožo nugalėtojai
Vieta | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | Joan Barreda Bort | Ispanija | Honda | 2 val. 56 min. 44 sek. |
2 | Adrien van Beveren | Prancūzija | Yamaha | +00 val. 02 min. 54 sek. |
3 | Matthias Walkner | Austrija | KTM | +00 val. 04 min. 24 sek. |
120 | Balys Bardauskas | Lietuva | KTM | +02 val. 56 min. 02 sek. |
Vieta | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | Ignacio Casale | Čilė | Yamaha | 3 val. 37 min. 45 sek. |
2 | Sergei Kariakin | Rusija | Yamaha | +00 val. 00 min. 43 sek. |
3 | Gaston Gonzalez | Argentina | Yamaha | +00 val. 03 min. 54 sek. |
Vieta | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | Reinaldo Varela | Brazilija | Can-Am | 4 val. 18 min. 44 sek. |
2 | Juan Carlos Uribe Ramos | Peru | Can-Am | +00 val. 08 min. 59 sek. |
3 | Patrice Garrouste | Prancūzija | Polaris | +00 val. 21 min. 57 sek. |
Vieta | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | Cyril Depres | Prancūzija | Peugeot | 2 val. 56 min. 51 sek. |
2 | Stephane Peterhansel | Prancūzija | Peugeot | +00 val. 00 min. 48 sek. |
3 | Sebastien Loeb | Prancūzija | Peugeot | +00 val. 03 min. 08 sek. |
19 | Antanas Juknevičius | Lietuva | Toyota | +00 val. 53 min. 40 sek. |
26 | Vaidotas Žala | Lietuva | Toyota | +01 val. 24 min. 40 sek. |
35 | Benediktas Vanagas | Lietuva | Toyota | +02 val. 17 min. 17 sek. |
Vieta | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | Eduard Nikolaev | Rusija | Kamaz | 3 val. 24 min. 23 sek. |
2 | Federico Villagra | Argentina | Iveco | +00 val. 03 min. 25 sek. |
3 | Ales Loprais | Čekija | Tatra | +00 val. 06 min. 07 sek. |
Daugiau rezultatų iš Dakaro ralio 2-ojo greičio ruožo galite surasti čia.