Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Treniruotės Imoloje: avarijos, „arklių paieškos“ ir tūkstantinės baudos

Lietingą šeštadienio rytą Imolos trasoje, kur šį savaitgalį vyksta Europos Le Mano serijos (ELMS) 4 valandų varžybos, per treniruotes „SVK by Speed Factory“ komandos vairuotojas Jesus Fuster pateko į avariją – susidūrimo su varžovu metu lūžo ratas, o po smūgio į barjerus buvo smarkiai apgadintas „Ginetta-Nissan“ LMP3 klasės automobilio korpusas. Komandos mechanikai nežinojo nei kiek, nei kokių detalių jiems reikės, bet jau po kelių minučių bėgo pas automobilio gamintojus apsipirkti.
„European Le Mans series“ treniruotės Imoloje
„European Le Mans series“ treniruotės Imoloje / Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr.

„Jei jau padarei avariją, tai bėk greičiau pirkti detalių, nes tuoj avariją padarys kitas ir liksi be nieko“, – sakė komandos vadovas Dalius Steponavičius.

Jis buvo teisus. Po keliolikos minučių „Lanan“ komandos „Ginneta“ buvo taranuota varžovų ir į techninio aptarnavimo zoną grįžo ne ką mažiau apgadinta. Jiems nebeužteko gamintojų atvežtų detalių, tad teko prašyti lietuvių seno galinio sparno, kurį šiaip ne taip sugebėjo susiremontuoti.

VIDEO: ELMS treniruotės

Lenktynininkas Konstantins Calko bandė rasti šio incidento priežastį. Jis juokavo, kad rusų SMP komanda tyčia taranavo ispano J. Fusterio, latvio K. Calko ir lietuvio Dainiaus Matijošaičio automobilį dėl užvakar Rygoje atidarytos meninės instaliacijos.

„Buvusiame KGB štabe nukryžiavo Putiną, tiksliau jo statulą, o kiekvienas norintis į jį dar gali įkalti po vinį. Gal dėl to taip ir atsitiko“, – juokėsi K. Calko. 

Juokai juokais, bet rusas pilotas taip ir nerado paaiškinimo, kodėl rėžėsi į ispaną, o tik nuleidęs galvą klausė varžybų vadovo moralo.

Bijoti yra ko. Organizatoriai yra paruošę pluoštą sankcijų ir baudų. 

„Už neleistiną elgesį trasoje mes jums galime duoti baudos sustojimą aptarnavimo juostoje. Maksimali jo trukmė yra keturios valandos. Nemanau, kad jas visas norėsite ten praleisti“ – rytinio pilotų susirinkimo metu aiškino varžybų direktorius.

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„European Le Mans series“ treniruotės Imoloje
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„European Le Mans series“ treniruotės Imoloje

Kiekvienų lenktynių metu dalyviams tenka paploninti ir pinigines. Šeštadienį skaudžiausiai nukentėjo viena komanda, kuri turėjo suploti 5 000 eurų už tai, kad už kuro pylimą atsakingas mechanikas buvo su nehomologuotu šalmu.

Treniruočių diena Imoloje komandai padėjo išsiaiškinti ne tik per kiek laiko ir kokiais būdais perrinkti beveik visą automobilio korpusą, bet pateikė ir rimtesnių techninių iššūkių – variklyje dingo galia. 

D. Matijošaitis per treniruotes pasiekė didžiausią greitį iš komandos. Ilgiausios Imolos tiesiosios gale jo greitis siekė 250 km/h, tuo tarpu LMP3 klasės lyderio Charlie Roberston greitis toje pačioje vietoje buvo net 16 km/h didesnis. 

„Trasoje davikliai nuolat rodė kaistantį tepalą ir labai trūko greičio. Kitos „Ginettos“ aplenkdavo tiesiojoje ir baigdavo ją turėdamos gal 40 m pranašumą“, – sakė D. Matijošaitis.  

„Arklių paieškos“ ilgai netruko ir mechanikai rado problemą – viename iš 8 cilindrų nevyko degimas. Pakeitę elektros instaliaciją, mechanikai išvyko ilsėtis dar prieš vidurnaktį. 

Išspręstas gedimas automobiliui kvalifikacijos metu „nubraukė“ po 2 sekundės, palyginus su treniruočių metu rodytais rezultatais. K. Calko LMP3 klasės kvalifikacijoje su 1.43.607 laiku iškovojo penktąją vietą klasėje, atsilikdamas nuo lyderio nepilna sekunde. 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai