„Yamaha“ absoliučiai dominuoja Dakaro keturračių klasėje, bet turi ir kelias pergales motociklų kategorijoje. Tiesa, dviejų titulų tais pačiais metais „Yamaha“ dar nėra laimėjusi. 2021 metais „Can-Am“ nugalėjo SSV (vadinamų motobagių) ir lengvųjų prototipų kategorijose, bet jos yra labai panašios. Dėl to sportininkų pasiekimai „Mercedes-Benz“ mašinomis 1983-iųjų Dakaro ralyje atrodo kur kas įspūdingesni.
1983 metais Dakaro ralis buvo dar visai jaunas renginys. Sausio pirmąją dieną dalyviai išsirikiavo prie starto linijos Paryžiuje. Priešais juos buvo maždaug 12 tūkstančių kilometrų kelionė per Prancūziją, Alžyrą, Nigerį, Aukštutinę Voltą (dabar tai – Burkino Fasas), Dramblio Kaulo Krantą, Malį, Mauritaniją ir Senegalą. Tuo metu Dakaro ralis nepriminė tokio profesionalaus, išvystyto auto-moto sporto renginio, kokiu yra dabar. Automobilių klasėje varžėsi modifikuotos gamyklinės mašinos, kurios savo konstrukcija ir netgi išvaizda mažai kuo skyrėsi nuo įprastų bekelei paruoštų visureigių. Ar netgi paprastų bekelės mašinų – starte besisukiojantis modifikuotas „Renault 18“ neatrodė labai išskirtinis.
Dabar Dakaro ralio bolidai turi ypatingai standžius rėmus, aptrauktus kompozitiniais kėbulais. Brangesni apskritai pasižymi superautomobiliams būdinga konstrukcija – visa automobilio bazė gali būti sukurta iš anglies pluošto. Tačiau kadaise Dakaro ralyje varžėsi „Mercedes-Benz G 280“, „Toyota Land Cruiser FJ40“, „Range Rover“, „Lada Niva“ ir kiti šiek tiek patobulinti paprasti automobiliai.
Daug kas pasakytų, kad 1983-ieji buvo tos lėtos pradžios pabaiga. Mat tai buvo pirmieji metai, kai į Dakaro ralį atvažiavo specialiai jam sukurtas „Mitsubishi Pajero Evolution“. Taip, ir šis visureigis turėjo daug bendro su įprastu gatvėmis riedančiu modeliu, bet programa jau buvo pradėta – specialiai Dakaro raliui laimėti skirti automobiliai jau buvo kuriami. Čempioniškam „Pajero“ sužydėjimui prireikė laiko, tačiau netrukus paprastesni visureigiai Dakare neteko konkurencingumo.
Bet 1983 metais Dakaro ralio automobilių klasėje triumfavo modifikuotas „Mercedes-Benz 280 GE“.
Jį vairavo Jacky Ickxo ir Claudeo Brasseu komanda. Ickxas apskritai yra automobilių sporto legenda – Dakaro ralio čempiono titulas jo biografijoje yra įsipynęs tarp 8 laimėtų „Formulės 1 Grand Prix“ ir 6 pergalių „Le Mano 24 valandų“ lenktynėse. Ickxas su „Mercedes-Benz“ visureigiu turėjo laimėti dar 1982 metais, tačiau tuomet didelė navigacinė klaida nustūmė automobilių sporto legendą į penktą vietą. 1983 metais grįžęs Ickxas tapo čempionu be jokių klausimų – jis ir jo „Mercedes-Benz“ tais metais tiesiog dominavo. Nors René Metge (1981, 1984 ir 1986 metų čempionas) su Range Rover stengėsi neatsilikti, finišo jis taip ir nepasiekė.
Taip, tas 280 GE visureigis buvo stipriai modifikuotas. Nors jis išlaikė įprastą sunkų rėmą, kėbulas buvo aerodinamiškai optimizuotas ir turėjo lengvesnes keičiamas detales. Variklio galia buvo padidinta visais 47 kW ir pasiekė 162 kW, o važiuoklė buvo sustiprinta ir, aišku, gavo modernias smėliui skirtas padangas.
Šalia jo ant 1983-iųjų Dakaro ralio automobilių klasės nugalėtojų pakylos stojosi „Lada Niva“ ir „Range Rover“ visureigiai. Minėtas „Renault 18“ finišą pasiekė 9 savo klasės vietoje.
Jokio kito gamintojo mašinos nėra laimėjusios Dakaro ralio sunkvežimių ir automobilių kategorijose
Tuo tarpu sunkvežimių klasėje nugalėjo „Mercedes-Benz 1936 AK“ su Georges Groine, Thierry de Saulieu ir Bernard Malfériol įgula. 261 kW galios keturiais ratais varomas sunkvežimis bendroje automobilių ir sunkvežimių įskaitoje užėmė 19 vietą. Tačiau kadangi joks kitas sunkvežimis greičiau neprilygo tam 1936 AK ir prancūziškai jo įgulai , 1983 metais „Mercedes-Benz“ triumfavo net dviejose kategorijose.
Jokio kito gamintojo mašinos nėra laimėjusios Dakaro ralio sunkvežimių ir automobilių kategorijose. Tai net nebuvo gamyklinės komandos, bet „Mercedes-Benz“ šiais pasiekimais vis tiek didžiuojasi. Šiais laikais automobilių kategorija Dakaro ralyje yra žymiai aukštesnio technologinio lygio, todėl šiam pasiekimui pakartoti reikėtų labai didelių investicijų ir vieno iš didžiųjų gamintojų palaikymo. Tačiau sunkvežimių lenktynės tokių gamintojų praktiškai nedomina, o KAMAZ ar „Tatra“ lengvųjų automobilių negamina.