Šįkart iššūkį dalyviams pateikė ir gamta, likus kelioms dienoms iki varžybų trasą apdovanojusi solidžiu lietaus kiekiu. Dėl šios priežasties pirmosios treniruotės ir chronometruojami važiavimai buvo panašūs į vėžlių lenktynes purve, tačiau dienai įsibėgėjus trasa ėmė gerėti.
Nors pirmieji įskaitiniai važiavimai dar vyko gana minkštoje ir drėgnoje trasoje, tačiau balos joje jau nebestovėjo, o kiek vėliau gruntas jau tapo toks sausas, kad vietomis iš po automobilių ratų kilo dulkės. Jei pirmuose važiavimuose žiūrovai daug lenkimų ir aštrių momentų neišvydo, nes dalyviai tiesiog nerizikavo važiuoti trasos pakraščiu ir laikėsi vienos linijos, tai vėliau pasipylė atakos išorinėmis ar vidinėmis posūkių dalimis.
D1600
Bene daugiausiai kovos ir intrigų šįkart buvo silpniausioje klasėje D1600. Joje savo jėgas išmėgino devyni dalyviai. Čia situacija keitėsi kiekvieno važiavimo metu, o pats finalas susiklostė itin netikėtai. Po starto į susistumdymą pateko Gedas Krasauskas ir Šarūnas Gruzinskas, kurių automobiliai užtvėrė kelią kitiems oponentams.
Tuo puikiai pasinaudojo ir vėliau į antrąją poziciją išsiveržė iki tol ne visai sėkmingai važiavusi mergina Indrė Zatorskytė. Ir nors lenktynininkė stengėsi savo poziciją išlaikyti, tačiau viename iš trasos posūkių virto, o ant jos automobilio užlipo ir paskos atvažiavęs Dainius Stapulionis.
Dėl virtimo trasoje varžybas teko sustabdyti ir važiavimą pakartoti. Antrą kartą startavus incidentų jau buvo išvengta, tačiau Indrei Zatorskytei į prizininkų gretas patekti nebepavyko. Pirmąją vietą čia iškovojo anykštėnas Šarūnas Gruzinskas, kuris prieš Indrės virtimą buvo atsidūręs atokiau nuo prizininkų.
Antrąją vietą iškovojo Dainius Stapulionis, vairavęs „Opel Astra“. Trečiąją vietą laimėjo visus gerokai nustebinęs Gedas Krasauskas. Pirmame etape nesužibėjęs, o antrąjį apskritai praleidęs sportininkas šįkart važiavo kaip iš natų ir finale, po važiavimo pakartojimo, užėmė pirmą savo prizinę vietą karjeroje.
Nesėkmę šiame etape patyrė Pakruojo atstovas Lukas Kovera. Nors varžybų pradžioje jis demonstravo puikų tempą, tačiau vėliau paskutinį atodūsį išleido jo „Honda Civic“ variklis. Tik penktąją vietą Kupiškyje iškovojo pirmuosius du etapus laimėjęs Sigitas Augustinas, kuriam šiame etape taip ir nepavyko atrasti savo tempo.
D2000
D2000 klasėje pergalę iškovojo dar vienas anykštėnas – Mykolas Baliūnas. Sportininkas laimi jau antrąjį etapą iš trijų ir kol kas jį galima laikyti rimtu pretendentu į nugalėtojo titulą. Pats sportininkas kitu automobiliu taip pat dalyvauja ir Lietuvos autokroso čempionate, tačiau atvirauja, jog Aukštaitijos-Žiemgalos pirmenybėse jo naudojamas „Opel Corsa“ jam pačiam yra kur kas mielesnis. Tą puikiai atspindi ir jo rezultatai.
Antrosios vietos taurę čia laimėjo stabiliai ir užtikrintai važiavęs latvis Dairis Platavs. Dėl trečios pozicijos finale kova virė itin atkakli, tačiau Arūną Matulį pavedė nusimontavusi padanga, o Šarūną Budrį sustoti privertė technikos gedimas. Tuo pasinaudojo Gintaras Bėlskis, kuris pakilo į trečiąją vietą.
Šįkart itin nesisekė „Ekroso“ atstovui Nerijui Baikauskui, kuris daugiau laiko praleido tampomas techninės pagalbos automobilių nei lenktyniaudamas trasoje.
Nesėkmę finale patyrė ir vienas iš greičiausių šios klasės sportininkų Modestas Banelis. Jam sustoti trasos pakraštyje teko dar net neįpusėjus finalui.
D2000 Super
D2000 Super klasėje greičiausias buvo Justinas Mikalauskas, važiuojantis 1,6 litro variklį turinčiu „Honda Civic“. Nors pagal jėgainės darbo tūrį jis galėtų važiuoti D1600 klasėje, tačiau sportinų degalų naudojimas jam lėmė D2000 Super varžovų kompaniją. Tačiau tai nė kiek neišgąsdino Justino Mikalausko, užtikrintai laimėjusio pirmąją vietą.
Analogiška susituacija susiklostė ir Erikui Narbutui. Po pertraukos į autokrosą grįžęs biržietis taip pat pirmą kartą startavo „superių“ įskaitoje ir debiutas buvo sėkmingas. Iškovota antroji vieta. Ant trečiojo prizininkų pakylos laiptelio žengė Maris Ozolinš iš Latvijos, kuriam pavyko pasinaudoti varžovų klaidomis ir techninėmis problemomis. Pats Maris jokių klaidų nedarė, todėl namo į Latviją išsigabeno taurę ir svarbius sezono taškus.
OPEN
OPEN klasėje ir toliau santykių drama verda tarp amžinų varžovų – anykštėno Andriaus Luščiausio ir rokiškėno Žilvino Lingės. Visgi kol kas panašu, kad šiame sezone Andrius Luščiauskas įgavo technikos pranašumą prieš Žilviną Lingę. Jo turbininis ir keturių varomųjų ratų „Audi“ šiame sezone neberodo kaprizų, tad pavyti tokį monstrą Žilvinui Lingei sunku net ir turint konkurencingą „Volkswagen Polo“.
Beje, Žilvinas Lingė ir Kupiškyje turėjo technikos problemų. Jis praleido trečiajį važiavimą, tačiau iki finalo sutvarkyti automobilį spėjo, tačiau pasipriešinti Andriui Luščiauskui, laimėjusiam pirmą vietą, nesugebėjo. Rokiškėnas liko antras.
Trečią vietą iškovojo Donatas Stašiūnas-Žvėris, žiūrovams parodęs, kad turint atmosferinį, o ne turbininį motorą ir ne keturis, o du varančiuosius ratus, galima įvaryti baimės oponentams.
Beje, Donatas finale tik paskutiniuose posūkiuose į priekį praleido Žilviną Lingę, kadangi pramušė padangą ir atlaikyti varžovo spaudimo tiesiog fiziškai nebebuvo įmanoma.
D2000 RWD
Šio sezono naujiena tapusi klasė D2000 RWD žiūrovams taip pat dovanojo įspūdingų vaizdų. Čia tarpusavyje varžėsi penki galine ašimi varomi automobiliai – trys BMW ir du VAZ. Šįkart visą nugalėtojų podiumą užėmė svečiai iš Latvijos.
Be didesnės konkurencijos pirmąją vietą šioje įskaitoje laimėjo BMW vairavęs Maris Riekstinš. Už jo finišavo Arnis Sarkans, o trečiąją vietą laimėjo Didzis Viksne. Už prizininkų trejeto liko du lietuviai – Petras Pribušauskas ir Tadas Balaišis.
„Mini Buggy“
Lenktyniauti „Mini Buggy“ įskaitoje į Kupiškį atvyko tik du jaunieji sportininkai. Mažaisiais bagiais važiuojančių vaikų klasėje susigrūmė lietuvis Adrijus Lugauskas ir latvis Kristaps Valters. Lietuvis buvo akivaizdžiai greitesnis, oponentą kai kada aplenkdavo net keliais ratais, tad be didesnio vargo iškovojo pergalę ir svarbius sezono taškus.
Komandinėje įskaitoje nugalėjo „Ekroso“ komanda, kuriai sportininkai uždirbo 57 taškus. Penkiais taškais mažiau surinko ir antroje vietoje liko Kupiškio „Auto-moto sporto“ atstovai. Trečioje vietoje – Biržų ASK nariai.
Kitas etapas – artėjantį savaitgalį
Po šio, jau trečiojo Aukštaitijos-Žiemgalos autokroso pirmenybių etapo sportininkai daug laiko savo automobilių reabilitacijai neturės, kadangi jau liepos 22 dieną numatytas ketvirtasis etapas. Varžybos vyks Ramygalos autokroso trasoje.
Beje, čia vyks ne tik Aukštaitijos-Žiemgalos autokroso pirmenybės, bet ir Lietuvos autokroso bei pirmenybių čempionato etapas.