Iš viso kelionėje V. Milius su A. Bubinu užtruko 52 val. 30 min. Apie 3,5 val. užtruko kelionė keltu, o visą likusį laiką „Kia Proceed“ važiavo (trumpi sustojimai vyko tik degalinėse) ir įveikė 5 008 kilometrus. Vidutinis greitis važiavimo metu – 100 km/val., o degalų dyzelinis automobilis vidutiniškai vartojo 5,3 l/100 km.
Bendras visos kelionės vidutinis greitis, įskaičiuojant ir kelte praleistą laiką – 95 km/val.
Greičiausia šalis tapo lėčiausia
Pasakodamas apie kelionę, V.Milius turėjo keliautojams naudingų pastebėjimų apie kiekvieną šalį.
„Lietuva yra palyginti greita šalis – pagrindiniai keliai yra greitkeliai, kuriais važiuoti galima gana greitai. Latvijoje ir Estijoje tenka važiuoti lėčiau, nes daugelyje vietų – dviejų eismo juostų keliai. Eismas juda leistinu greičiu, o kontrolė didelė – nemažai tiek judančių policijos automobilių, tiek ir radarų. Kitose šalyse nei Latvija ir Estija mes policijos automobilių net nematėme“, – kalbėjo V.Milius.
Suomijoje eismas juda palyginti lėtai – greičio apribojimai labai griežti, jo laikymąsi kontroliuojančių radarų – daug, o ir tolerancijos nėra. Todėl visi važiuoja laikydamiesi kelių eismo taisyklių reikalavimų ir kelionė čia užtruko ilgai – Švedijos pasienis buvo kirstas tik penktadienio rytą. Net ir patekimas į Suomiją užtruko – iš Talino Helsinkį pasiekti galima keltu ir vien kelionė juo truko apie 4 valandas.
„Švedija nustebino gerąja prasme. Greitkelių čia labai mažai, dominuoja 3 eismo juostų keliai, tačiau leistinas greitis juose dažniausiai 120 km/val., o eismas juda apie 10 km/val. greičiau. Tiek Švedijoje, tiek Danijoje važiavimas buvo labai sklandus“, – kelionės įspūdžiais dalijosi V. Milius.
Tuo tarpu Vokietija, kurioje keliautojai tikėjosi padidinti vidutinį visos kelionės greitį, nuvylė – vidutinis greitis netgi sumažėjo. Nors kelyje pasitaikė kelios atkarpos, kuriose greitis neribojamas, daugybė remontuojamų kelių su 60 km/val. leistinu greičiu kelionės trukmę smarkiai pailgino.
Paskutinę dieną įvertino automobilio privalumus
Pirmąją naktį keliautojai sutiko Suomijos šiaurėje, tad sutemę praktiškai nebuvo. Antroji naktis praėjo Vokietijoje bei Lenkijoje, tad keliautojai turėjo progą įsitikinti puikiai kelią apšviečiančių „Kia Proceed“ LED žibintų privalumais.
Lenkijoje patirtis buvo kitokia ne tik dėl važiavimo tamsiu paros metu, bet ir vidutinio greičio – jis buvo didžiausias, lyginant su kitomis šalimis. Nuo Vokietijos sienos iki Vrearšuvos jau bene dešimtmetį nutiestas kokybiškas greitkelis, kuriame leistinas greitis – 140 km/val., o eismo srautas jame juda apie 160 km/val.
Pati Varšuva apjuosta aplinkkeliais, tad kelionė pro Lenkijos sostinę neprailgo – pravažiuoti pavyko, kaip teigė V. Milius, „be stabdžių“. Varšuvą su Balstoge jungia keturių eismo juostų greitkelis ir tik nuo pastarojo miesto iki Suvalkų judėjimas yra gerokai sudėtingesnis.
„Dviejų juostų kelias labai apkrautas. Nors danga gera ir sunkvežimių savaitgalį buvo nedaug, tačiau lengvųjų automobilių srautas didžiulis į abi puses. Visi kažkur važiuoja, kai kurie tą daro lėčiau nei leistina, o vietų lenkimams – labai mažai“, – pasakojo V.Milius.
Pasakodamas apie automobilį, jis išskyrė kelis teigiama prasme nustebinusius dalykus. Be žibintų, gerą įspūdį paliko erdvaus automobilio ekonomiškumas, juolab kad ir 200 km/val. greitį jis pasiekia lengvai – tuo keliautojai įsitikino Vokietijos greitkelio atkarpoje, kurioje greitis nebuvo ribojamas.
„Patiko sėdynių, visų valdymo prietaisų ergonomika – sėdėsena gera, viskas patogiai išdėstyta. Po ilgos kelionės nieko neskauda, nesinori muistytis nuvažiavus net ir kelis šimtus kilometrų. Automobilis ekonomiškas, todėl nereikėjo gaišti laiko dažniems stojimams degalinėse. Siekiant rekordo, dažni apsilankymai degalinėse nervina, o šioje kelionėje tą reikėjo daryti beveik kas tūkstantį kilometrų – sutaupėme nemažai laiko“, – atskleidė ką tik daugiau nei dvi paras automobilyje praleidęs vairuotojas.