2020 m. elektromobilių varžybos skirsis nuo ankstesniųjų – dalyviams šįkart rengiami du skirtingi maršrutai, apie 300 ir 500 km ilgio. Trumpesnis skirtas tiems, kurių baterijos mažesnės, ilgesniu važiuos didesnes turintys elektromobiliai. Į „Peugeot e-208“ montuojama 50 kWh talpos baterija, tad ekipažas šiuo automobiliu sieks įveikti apie 300 km distanciją.
„Peugeot“ elektromobilis turi didelę bateriją ir yra ganėtinai taupus, tad tikimės visą atstumą įveikti papildomai neįkrovę. Kita vertus, tikslus maršrutas nebus atskleistas iki pat starto. Jei bus greitesnių atkarpų, pavyzdžiui, ruožų greitkeliuose, gali tekti sustoti stotelėje kelioms minutėms bateriją papildyti“, – kalbėjo žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius V.Milius, tik trečiadienio vakarą pirmą kartą išbandęs naująjį automobilį.
Kasdienis elektromobilis
Patyrusių vairuotojų teigimu, apie 300 km viena įkrova nuvažiuojantis elektromobilis jau gali tapti pagrindine šeimos transporto priemone – kelionės Lietuvoje nesukels problemų, mat bet kurį šalies tašką pavyks pasiekti vos 1 kartą sustojus papildyti bateriją, o daugeliui išvykų apskritai nereiks papildomai įkrauti.
„Pirmieji elektromobiliai, nuvažiuodavę vos po šimtą ar pusantro šimto kilometrų viena įkrova, galėjo būti tik antri šeimos automobiliai, juos naudoti bet kokiai ilgesnei kelionei buvo labai sudėtinga. Tačiau šiuolaikiniai, įveikiantys po 300–400 km, patenkina daugelio žmonių norus, tad nebėra dar vieno dyzelinio ar benzininio automobilio poreikio“, – sakė V.Milius, pats praėjusiais metais elektromobiliu per penkias dienas nuvažiavęs 6 000 kilometrų iš šiauriausio Europos taško Nordkapo į piečiausią Tarifą.
Kartu su V.Miliumi važiuosiantis A.Bubinas yra žinomas ne tik dėl pasiekimų automobiliais, bet ir motociklais – prieš kelerius metus jis per 12 dienų nuvažiavo iš Lisabonos į Vladivostoką, taip pat nuolat dalyvauja įvairiose lenktynėse. Elektromobilių varžybose jis dalyvaus pirmą kartą.
„Šių varžybų principas – nuvažiuoti numatytą atstumą kuo greičiau ir sunaudoti kuo mažiau energijos, jei reikės, tiksliai apskaičiuoti reikiamą įkrovimo laiką. Svarbiausia važiuoti tiksliai numatytą maršrutą, nes bet koks nukrypimas kainuoja daug laiko“, – teigė A.Bubinas.
Jis pabrėžė, jog svarbu išbandyti elektromobilį, jo energijos sąnaudas įvairiais važiavimo režimais, kad tiksliai įvertintų galimybes įveikti visą numatytą maršrutą papildomai neįkrovus.
Kompaktiškas ir praktiškas
„Peugeot e-208“ suteikia klientams to paties automobilio benzininio, dyzelinio ir elektrinio variklių pasirinkimą. Salono bei bagažinės erdvė yra identiška visuose modeliuose, nepriklausant nuo variklio.
Elektromobilis viena įkrova gali nuvažiuoti iki 340 km (WLTP režimu), o jo 50 kWh talpos baterija įkraunama itin didele sparta – iki 100 kW. Tai leidžia tokią galią palaikančiose greitojo įkrovimo stotelėse vos per pusvalandį įkrauti bateriją iki 80 proc. talpos.
100 kW (136 AG) pajėgumą ir 260 Nm sukimo momentą pasiekiantis variklis užtikrina sparčią akceleraciją – iki 100 km/val. hečbekas įsibėgėja per 8,1 sek. Į 4 metrų ilgio automobilį inžinieriai įkomponavo ne tik erdvų penkių sėdimų vietų saloną, bet ir 265 l talpos bagažinę – tai konkurencingas dydis segmente. „Peugeot e-208“ modeliai pardavimo atstovybėse Lietuvoje pasirodys vasaros pabaigoje.
Elektromobilių varžybos „Ignitis ON: pažink Lietuvą“ prasidės penktadienį, birželio 12 d., aikštėje prie Vilniaus miesto savivaldybės. Tos pačios dienos popietę ekipažai finišuos Druskininkuose, o vakare geriausiai pasirodžiusiems dalyviams bus įteikti apdovanojimai. Iš viso varžybose dalyvaus iki 30 elektromobilių.