Šiemet Baltijos ralio čempionatą sudaro keturi etapai: „Talsi“, „Estonia“, „300 ežerų“ ir „Latvija“. Į galutinę įskaitą pateks trys geriausi rezultatai. 4WD klasėje po trijų etapų Vytauto Švedo sąskaitoje buvo 38 taškai, latvio Janio Vorobjovo – 24 taškai, esto Raulo Jeetso – 23 taškai. Pastarasis Latvijoje irgi nestartuos, tad Baltijos ralio čempionų titulo likimas priklauso nuo Janio Vorobjovo, kuris šį vardą iškovotų tik pergalės atveju ir tuomet 1 tašku aplenktų Vytautą Švedą.
„Žinoma, labai gaila, kad nepavyko startuoti šiame ralyje, bet ką padarysi – būna ir tokių netikėtumų. Tačiau svarbiausią tikslą – laimėti Lietuvos čempionatą – jau pasiekėme“, – sakė V. Švedas.
V. Švedas ir Ž. Sakalauskas šiemet nugalėjo N4 klasės, 4WD ir bendrojoje įskaitose. N4 klasės čempionais ekipažas tapo po dvejų metų pertraukos ir tai buvo jau penktas toks titulas karjeroje (čempionų vardai iškovoti 2005, 2006, 2007, 2008 ir 2011 m.).
Lietuvos čempionatas prasidėjo dėl automobilio gedimo nebaigtu žiemos raliu. „ Sezono eigoje buvo šioks toks spaudimas, nes negalėjome klysti, – pasakojo V. Švedas. – Buvo būtina pasilikti rezervą, nedaryti klaidų. Labai tiko savalaikis automobilio pakeitimas, prie kurio pavyko iš karto priprasti. Žinoma, buvo smulkių techninių gedimų, tačiau jie esminės įtakos nepadarė – N4 klasėje laimėjome visus penkis likusius etapus“.
Į paskutinijį Lietuvos čempionato etapą „Classic Rally Druskininkai“ V. Švedas ir Ž. Sakalauskas atvyko beveik ramūs. „Titului iškovoti mums užteko ir šeštos vietos. Pavyko išspręsti visus techninius automobilio gedimus, kurie persekiojo šį sezoną, tarkim, Estijoje „streikavo“ turbokompresorius, „300 ežerų“ ralyje buvo problemų su generatoriumi, stabdžiais, centrinio diferencialo valdymu. Druskininkų ralyje viskas veikė puikiai, tad dabar jau viskas priklausė nuo mūsų, o ne nuo automobilio. Galėjome važiuoti savo tempu, kur reikia – paspausti, kur nereikia – atleisti. Šiemet jau ne pirmą kartą pavyksta pirmoje ralio dalyje susikrauti pakankamą persvarą (kaip ir „Vilniaus“, „Saulės“ ar „300 ežerų“ raliuose), tad paskui telieka kontroliuoti situaciją. Juolab, kad Druskininkuose labai nesinorėjo visko palikti pabaigai, paskutiniesiems dviems greičio ruožams dviračių takeliuose. Ten pirmoje lėtoje dalyje mūsų automobilis vos tilpo, trūko manevringumo, tačiau jau nuo maždaug 3 kilometro trasa pagreitėjo. Antrą kartą važiuojant jau buvo perprasta specifika, tad greičio ruožą pavyko įveikti žymiai geriau. Šiame regione dar niekada nebuvo tekę važiuoti, tad buvo įdomu. Apskritai, šiemet labai prasiplėtė varžybų geografija, atsirado daug naujų greičio ruožų, tad net nebuvo galima panaudoti senų stenogramų. Apibendrinant galėčiau teigti, kad sezonas šiemet susiklostė labai gerai“, – reziumavo V. Švedas.
Dėl to, kad nevažiuoja ralyje Latvijoje, Vytautas Švedas linki aistruoliams per daug neliūdėti ir laukia jų palaikymo spalio 7-8 d. Estijoje įvyksiančiame „Saaremaa“ ralyje, po kurio paaiškės NEZ čempionato nugalėtojai. V. Švedas pirmauja ir šio čempionato 4WD klasėje.
„Latvijos“ ralis taip pat turi ir NEZ čempionato etapo statusą. 2WD klasėje pirmauja Vytauto Baranausko ir Mindaugo Čepulio ekipažas, kuris į kaimyninę šalį vyksta jau užsitikrinęs Baltijos čempionų vardus 2WD klasėje.
„Latvijos“ ralyje dalyviams per dvi dienas reikės įveikti 394,2 km ilgio trasą su 13 greičio ruožų, kurių bendras ilgis 121,8 km. Ralyje startuos grupelė Lietuvos lenktynininkų (ar mišrių ekipažų), kuriem suteikti šie startiniai numeriai:
6. („A plus“ kl.) D. Jocius/G. Žliubas (LT), „Mitsubishi Colt“
8. (N4 kl.) B. Vanagas/I. Kolomeytseva (LT/UKR), „Subaru Impreza WRX STI“
25. (2WD kl.) V. Baranauskas/M. Čepulis (LT), „Renault Clio“
28. (2WD kl.) D. Miačinas/K. Buzius (RUS/LT), „Honda Civic Type-R“
59. (2WD kl.) R. Baubinas/G. Baubinaitė (LT), BMW 318
64. („A plus“ kl.) A. Sivičiukovas/G. Celiešius (BLR/LT), „Mitsubishi Lancer Evo VII“