Stojo vos įvažiavę į kopas
„Išvažiavome, viskas klostėsi kaip ir neblogai. Atvažiavome iki starto, bet po starto nuvažiavome labai nedaug, kokius du kilometrus. Įvažiavome į kopas ir iš karto atsirado variklio pašalinių garsų“, – pasakojo V.Žala.
Jo teigimu, tie garsai ir atsiradęs kvapas, anot lenktynininko, „byloja, kad ateina paskutinioji“.
„Apsigręžėme, prariedėjome iki kelio, užgesinome variklį ir tiek žinių. Tai va“, – sunkiai rinko žodžius paprastai iškalbos nestokojantis sportininkas.
Jis prisipažino – kol kas mintys padrikos, esą tokiais momentais bandai dėlioti planą į priekį, kuris motyvuotų, bet tam dar reikia laiko. „Susidėlioti mintis, kas prie ko. Faktas tas, kad Dakaro pradžioje toks reikalas labai muša per galvą, bet vis tiek anksčiau ar vėliau kokį nors planą susidėliosime“, – kalbėjo V.Žala.
MINI buvo nutemptas iki bivako, ten „X Raid“ ir „Agrorodeo“ mechanikai ją apžiūrėjo ir mėgino nustatyti, kas nutiko.
Išeičių nebemato
Vakare surengtoje tiesioginėje transliacijoje V.Žala patvirtino – jokių išeičių jau ieškoma nebebus. „Verdiktas yra toks, kad teoriškai būtų galima viską ardyti, bandyti valyti sistemą, nes jau yra metalo drožlių tepale. Bet tai iš esmės darbas dėl darbo, nes visi požymiai rodo, kad variklis patyrė perkrovą, po kurios net išsivalius sistemą tęsti sėkmingai važiavimą šansų yra labai nedaug.
Mes čia neatvažiavome tam, kad atriedėtume iki finišo. Motoro keitimas nėra išeitis šiuo momentu“, – kalbėjo V.Žala.
Jo teigimu, bet kuriuo atveju tolimesnis važiavimas galėtų būti tik pagal taisyklę „Dakar Experience“, kai grįžtama važiuoti ne įskaitoje, o tik kaupti patirtį startuojant iš rikuotės galo.
TAIP PAT SKAITYKITE: kokių išskirtinių teisių Dakare turi du Lietuvos pilotai
„Vienas dalykas – tu likusias dienas niekada nestartuosi anksčiau 25 vietos, kiekvieną dieną prie rezultato tau bus po 15 minučių prilipdyta bauda. Pirmą dieną startuosi iš paties galo, vadinasi, mašinos laužymas, krūva reikalų, lenkimų, rizikos.
Galų gale – nebūtų to sportinio rezultato, o investicija ir darbas būtų milžiniški, ne mūsų kišenei šiuo momentu“, – sakė V.Žala.
„X Raid“ irgi nemato didelės prasmės, sakė lenktynininkas. Esą geriau energiją dabar nukreipti galvojant apie ateities startus.
Nori rezultato, ne dalyvauti
Jo paties vizija, kaip sako V.Žala, per pastarąsias dienas labai pasikeitė, ko jis gali siekti Dakare – esą anksčiau galvojęs, kad pamažu gali eiti į priekį, dabar jau mato tik tai, kad čia reikia agresyviai važiuoti ir išsiaiškinti, turi jis čia šansų ar ne.
V.Žala turi savo manymą, kas vis dėlto nutiko: „Mano teorija yra tokia, kad vakar, kai bandėme pasiekti finišą, buksuodama sankaba smarkiai užkaito. Ir kai sustojome 20 km iki finišo, sankaba ne iki galo atsipalaidavo, man rodė, kad palikau variklį neutralioje padėty. Bet panašu, kad taip neįvyko. Tai reiškia, kad tuo metu, kai mus Benediktas tempė į finišą, mes tiesiog persukome motorą.“
Dabar komanda ieškos būdų grįžti namo, galbūt – anksčiau, nei buvo numatyta sausio 17 d.
Sekmadienį, pirmajame Dakaro greičio ruože, likus apie 25 km iki finišo „Agrorodeo“ ekipažas patyrė sunkumų, dėl kurių teko laukti kitų komandų pagalbos – kad kas nors juos partemptų. Tai padarė Benediktas Vanagas.
Jau tada V.Žala kalbėjo, kad tai gali būti pabaiga, nes be neveikiančios greičių dėžės jis girdėjo ir keistą garsą variklyje. Vis dėlto pakeitus sankabą ir greičių dėžę vėlai vakare mechanikams pavyko „Mažylį“ užvesti, tad viltis sužibo. Deja, neilgam.
Kaip sekasi kitiems lietuviams automobilių klasėje, sekite čia: Dramatiškas antrasis etapas: V.Žala priverstas trauktis dėl gedimo, B.Vanagas pateko į TOP15.
Apie motociklininko Arūno Gelažninko ir keturratininko Laisvydo Kanciaus antrąjį greičio ruožą skaitykite čia: Antrasis Dakaro ruožas: A.Gelažninkas vienišių klasėje buvo pirmas, L.Kanciui kopos atima kvapą.