Visos naujienos apie Dakaro lietuvius – specialioje rubrikoje
Per poilsio dieną mechanikai plušo prie „Skuba Team“ „Iveco“ sunkvežimio. Tuo metu pats Vaidotas Žala sutiko papasakoti, kas įvyko per pastarąsias dvi, sudėtingas ir įtemptas maratono dienas.
„Panašu, kad sunkvežimis dienos pabaigoje jau bus pilnai funkcionuojantis ir jau rytoj galėsime važiuoti tiek, kiek mums leis startinės galimybės, sportiniu tempu.
Pirmą dieną, kažkur įpusėjus po smūgio lūžo vienas amortizatorius ir viena lingė. Tą lūžusį išsiėmėme, o lingei pritaikėme remonto komplektą. Tačiau teko gerokai sumažinti tempą, nes jeigu būtų lūžęs ir antras amortizatorius, tai būtų „labanakt“.
Pirmą dieną važiavimą tęsėme tarsi prisikrovę kiaušinių, bet situacija atrodė valdoma. Antrą dieną važiavome tvarkingai, neskubėdami, bet gavome daug smūgių. Buvo sunki trasa.
Likus šimtui kilometrų turėjome rimtą gedimą ir stojom keturioms valandoms. Skausmingas tas sustojimas. Bet koks stovėjimas trasoje, kai visi važiuoja pro tave, yra šlykštus reikalas. Bet į finišą atvažiavome per Marytės plauką. Buvo didelė tikimybė, kad negalėsime tęsti varžybų. Bet mes čia ir mums nereikėjo pasitraukti. Dabar mes turime dar pusę Dakaro priešakyje“, – sakė Vaidotas Žala.
Pilotas paneigė pasirodžiusias sąmokslo teorijas, kad neva jis atidavė gyvybiškai svarbias savo sunkvežimio dalis komandos draugui Alesui Lopraisui, o pats liko laukti techninės pagalbos.
Anot Vaidoto Žalos, jis išties buvo sustojęs prie komandos draugo, tačiau tik paskolino jam vieną iš remonto komplektų lūžusiai pakabos sistemos daliai remontuoti.
Mes jam davėme remonto komplektą ir sėdome važiuoti. Bet sunkvežimis nebepajudėjo.
Tuo metu Vaidoto Žalos sunkvežimio gedimas, dėl kurio jie nebepajudėjo, su šia dalimi visai nesusijęs. Koks tiksliai gedimas nutiko, Vaidotas Žala neįvardijo teigdamas, jog konfidencialumą lemia sutarties sąlygos ir jis apie tai kalbėti negali.
„Sustojome prie Lopraiso, nes jis paprašė mūsų. Jam irgi lūžo lingė. Mes jam davėme remonto komplektą ir sėdome važiuoti. Bet sunkvežimis nebepajudėjo. Lopraisas susitvarkė lingę ir nuvažiavo, o mes likome stovėti. Kaip ir būna dažniausiai su sąmokslo teorijomis, atsitiktinumas davė pradžią kalboms.
Su Lopraisu kalbėjome, kad norėtųsi daugiau koordinacijos tarp ekipažų dalinantis dalis, o dabar problemų turėjo ir jis, ir mes. Neturėjome pakankamai atsarginių dalių. Yra pamąstymų ateičiai. Šiame sporte lengviau yra su didele komanda ir kai visi veikia kaip komanda.
Žiūrint, kiek pagalbos gauna Martinas Macikas, tai... atvažiavo į bivaką neturėdamas nė vieno atsarginio rato, o išvažiavo su keturiais ratais naujais ant sunkvežimio ir dar trimis atsarginiais. Taigi, reikia turėti tą nugalėtojo, o ne dalyvio viziją“, – sakė Vaidotas Žala.