Pirmadienis Dakare kiek kitoks, nei buvo visa praėjusi savaitė. Po aštuonių greičio ruožų (motociklams ir keturračiams septynių, nes vienas dėl liūčių buvo atšauktas) čia nebuvo startinio jaudulio.
Laisvydą Kancių 15min žurnalistas Dakare Žilvinas Pekarskas užtiko poilsiaujantį giliame krėsle su lengva šypsena. Po sunkios savaitės, kai vieną dieną nebaigė trasos, o kitomis sugebėdavo ir lyderiauti tarp keturračių, Laisvydas išties tokio poilsio nusipelnė.
Darbas virė ir prie lietuviškojo sunkvežimio – mechanikai plušo prie „Šamanu“ pramintos „Constra Racing“ mašinos.
Dar iki poilsio dienos likus keletui etapų Rokas Baciuška, klausiamas apie artėjantį laisvadienį, sakė, kad šis jį kiek išmuša iš vėžių. Esą geriau tiesiog važiuoti.
Poilsio reikia
Tačiau Vaidotas Žala su tokia jaunojo kolegos nuomone sutikti neskuba: „Be poilsio negali varyti, nes baterijos senka ir tada važiuojant ant ribos didėja klaidos rizika. Tą poilsio dieną reikia priimti tokią, kokia ji yra.
O ji tokia – pasodina tave giliai į krėslą ir atrodo nebenori gyvenime keltis iš jo. Bet ta diena praeina ir mes rytoj vėl grįšim į ritmą. Tas poilsis vertingas, nes patirtis sako, kad organizmą reikia prižiūrėti.“
Šis Dakaras Vaidotui ir jo šturmanui Paulo Fiuza labai banguotas. Iš pradžių komanda buvo lyg ant sūpuoklių – aukštyn / žemyn, gera diena / bloga diena. Vis dėlto paskutinės kelios dienos buvo sėkmingos, tad lenktynininkas neslepia – nuvažiavus aštuonis greičio ruožus, nors ir nebekonkuruojant dėl aukštų pozicijų, „nuotaikėlė jau geresnė“.
„Aš nusiteikęs gerai antrai daliai, nes bus daug smėlio, bus, manau, labai nedaug akmenų, turbūt beveik nebus lietaus. Bus šilta, saulėta, gera.
Pirma pusė buvo kaip amerikietiški kalneliai... Visomis dienomis finišavome dešimtuke. O tomis, kai nefinišavome, tai skaudžios pamokos ir mums, manau, ir komandai. Manau, kad pozityvo galima pasisemti, norėjosi pamatyti, ar turime greičio rezervą, ar galime nuolat važiuoti dešimtuke“, – kalbėjo V.Žala.
Galima skrieti
Kaip sako, automobilis veikia gerai, „kol važiuoja, su juo gali tikrai skrieti“.
„Norėtųsi pamiršti tas dvi dienas, kurios suraižė šių metų rezultatą. Įspūdžiai tokie dviprasmiški: viena vertus, automobilis tikrai greitas, greičiausias, kokį esu vairavęs, potencialas greičio, panašu, dar neišnaudotas, galim spustelėti daugiau. Lėkti malonu tiek kopose, tiek per tramplynus, griovius.
Jaučiu komfortišką automobilio kontrolę, bet... Bet labai norėtųsi išvengti techninių nesklandumų. Manau, didelę dalį galima užkardyti iš anksto, pasidarius išvadas po šių metų Dakaro. Norint siekti rezultatų, tokių dalykų negali būti“, – sakė V.Žala.
Jis neslėpė pats išvadų tikrai pasidaręs, o ar jas pasidarė ir komanda, sužinosiąs po galutinio finišo.
Vaidotas paminėjo ir tai, kad tempas yra toks, jog kyla klausimas, ar jis tikrai adekvatus maratonui. Esą pirmas kelias dienas plėšomasi dėl sekundžių, o štai įpusėjus Dakarui tarp pirmų kelių vietų skirtumai siekia valandą ir daugiau.
Automobilis tikrai greitas, greičiausias, kokį esu vairavęs, potencialas greičio, panašu, dar neišnaudotas, galim spustelėti daugiau.
Lenktynininkas sako, kad šiemet pagal savo tempą yra arčiausiai lyderių, negu buvo kada nors iki šiol. Tačiau tam reikia atiduoti daug jėgų, todėl džiugina, kad organizmas kol kas nepasiduoda.
„Iš tos pusės žiūrint, startas atitiko lūkesčius. Ir jeigu ne techniniai nesklandumai, galbūt būtų visai neprastas rezultatas. Bet Dakare nebūna, kas būtų, jeigu būtų, būna – yra kaip yra. Ir matysim, kaip bus“, – nusijuokė V.Žala.
Antradienį dalyvių laukia devintasis greičio ruožas.